موبایل و تبلت

گلکسی اس 22 اولترا با قلم S Pen رونمایی شد

سامسونگ امروز گوشی هوشمند گلکسی اس 22 اولترا را معرفی کرد که اولین پرچمدار این شرکت برای سال 2022 و جانشین گلکسی اس 21 اولترا 2021 و گلکسی نوت 20 اولترا 2020 خواهد بود. در کنار پیشرفت‌های معمول سال به سال، داستان اصلی در اینجا گنجاندن قلم S از خط منقرض شده گلکسی نوت است.

گلکسی اس 22 اولترا دارای طراحی مشابه گلکسی نوت 20 اولترا با جلو، پشت، بالا و پایین صاف با طرفین خمیده است. یکی از رنگ‌ها (بورگوندی) حتی شبیه رنگ برنز Mystic نوت 20 است. مانند آن گوشی، S22 اولترا نیز دارای صفحه نمایش خمیده‌تری است. در پشت، آرایه دوربین جدید با چینش مشابه S21 اولترا سال گذشته، اما بدون جزیره بزرگ برجسته در اطراف آن قرار دارد.

گلکسی اس 22 اولترا از فریم آلومینیومی و شیشه گوریلا گلس ویکتوس کورنینگ در جلو و پشت استفاده می کند. این گوشی و همچنین قلم S Pen دارای IP68 مقاوم در برابر آب و گرد و غبار هستند. قلم S Pen یکپارچه جدید دارای تاخیر به روز شده 2.8 میلی ثانیه و فناوری پیش بینی مختصات مبتنی بر هوش مصنوعی است. سامسونگ همچنین ویژگی دست خط به متن را بهبود بخشیده و اکنون از 88 زبان پشتیبانی می کند.

ویژگی جدید Quick Note به شما امکان می دهد محتوا را در یک یادداشت Pop Up در اپلیکیشن های سامسونگ مانند مرورگر و گالری پیوست یا لینک دهید. همچنین یک ویژگی جدید Collaboration View وجود دارد که همگام سازی بین گلکسی S22 اولترا و سری تب S8 را امکان پذیر می کند. این به شما امکان می دهد از S22 اولترا برای تغییر ابزارهای خود در حین طراحی روی تب S8 استفاده کنید.

صفحه نمایش S22 اولترا شبیه به مدل قبلی خود بوده و مجهز به یک پنل 6.8 اینچی، 1440p Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی پویا 120 هرتز است. این نمایشگر از نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز، حداکثر روشنایی 1750 نیت و پوشش 100 درصدی DCI-P3 بهره گرفته و دارای حسگر اثر انگشت اولتراسونیک است.

گلکسی اس 22 اولترا دارای همان دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی F/1.8 گلکسی اس 21 اولترا است. در کنار آن یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی f/2.2 و چند دوربین تله فوتو – 10 مگاپیکسل F/2.4 3x و 10 مگاپیکسل F/4.9 پریسکوپ 10x قرار دارد. در قسمت جلویی شما یک دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی F/2.2 دارید. کاری که این شرکت در عوض انجام داده است، معرفی بهبود هوش مصنوعی جدید با استفاده از NPU به روز شده برای بهبود کیفیت عکس و فیلم در نور کم و همچنین افزودن ویژگی های جدید دوربین است.

یکی از ویژگی های جدید Auto Framing است. با استفاده از دوربین فوق عریض در پشت، گوشی می‌تواند عکس را بر اساس تعداد افرادی که در قاب هستند، برش داده و تنظیم کند. می‌تواند تا ده نفر را به طور همزمان ردیابی کند و با ورود افراد بیشتری به‌طور خودکار کوچک‌نمایی می‌کند. همچنین می‌توانید به‌صورت دستی بزرگ‌نمایی کنید یا یک نفر را در گروه ردیابی کنید و عکس بر اساس آن کادربندی می‌شود.

سامسونگ همچنین جلوه حالت پرتره را بهبود بخشیده، که اکنون می تواند نتایج تمیزتر و جداسازی پس زمینه بهتری را حتی روی حیوانات ایجاد کند. افکت های نورپردازی جدید استودیویی نیز به نورپردازی صحیح در ویرایش اضافه شده است. حالت پرتره شب اضافه شده است که هنگام عکاسی در نور کم به طور خودکار روشن می شود.

گلکسی اس 22 اولترا با تراشه جدید اگزینوس 2200 سامسونگ یا اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام عرضه خواهد شد. هر دوی این چیپست‌های پرچم‌دار مبتنی بر فرآیند تولید 4 نانومتری جدید هستند و از طراحی پردازنده‌های هشت هسته‌ای مشابهی بهره می‌برند. با این حال، در حالی که چیپست کوالکام شامل پردازنده گرافیکی Adreno 730 این شرکت است، چیپست اگزینوس دارای پردازنده گرافیکی جدید Xclipse 920 مبتنی بر AMD RDNA2 است. هر دو ویژگی پردازش هوش مصنوعی را بهبود بخشیده اند و سامسونگ ادعا می کند که NPU 2 برابر سریعتر از سری S21 است.

از نظر حافظه و فضای ذخیره سازی، S22 Ultra از حافظه 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی شروع خواهد شد. مدل های دیگر دارای حداکثر 12 گیگابایت رم و انتخاب 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی خواهند بود. S22 اولترا با One UI 4.1 عرضه می شود که روی اندروید 12 اجرا می شود. در نهایت، S22 اولترا دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود. این گوشی از شارژ سریع 45 واتی با استفاده از شارژر سیمی و 15 وات با شارژر بی سیم پشتیبانی می کند. انتظار می‌رود گلکسی اس 22 اولترا در اواخر این ماه از 1300 یورو شروع شود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا