لپ‌تاپ‌ها زیاد جابه‌جا می‌شوند، به این معنی که اغلب از باز و بسته شدن درب آن لکه می‌شوند. اگر هنگام تمیز کردن صفحه نمایش دقت نکنید، ممکن است آن را خراش دهید یا به پوشش های محافظ آسیب برسانید. در ادامه راهی را به شما نشان خواهیم داد که بدون آسیب رساندن به صفحه لپ تاپ، آن را تمیز کنید.

چگونه از آسیب دیدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنیم

هنگام تمیز کردن لپ تاپ باید از چند چیز اجتناب کنید. هرگز نباید از مواد شیمیایی تمیزکننده مانند اسپری های سطحی، پاک کننده های شیشه (مانند Windex) یا هر چیزی که به طور خاص برای تمیز کردن صفحه نمایش طراحی نشده، استفاده کنید. برخی از سازندگان نمایشگر نسبت به استفاده از هرگونه رطوبت برای تمیز کردن نمایشگر هشدار می دهند. شما می توانید با جستجو در وب برای مارک و مدل خود، ایده خوبی از آنچه سازنده شما توصیه می کند به دست آورید. توجه داشته باشید که برخی از تولیدکنندگان در این زمینه بیش از حد محتاط هستند و برخی علائم ممکن است تنها با یک پارچه خشک از بین نرود.

همچنین باید از استفاده از مواد قدیمی برای تمیز کردن نمایشگر خودداری کنید. از دستمال کاغذی یا رول آشپزخانه اجتناب کنید زیرا الیاف و ذرات ممکن است صفحه نمایش را خراش دهند. بسته به مدلی که دارید، نمایشگرهای لپ‌تاپ نیز می‌توانند تا حدودی ضعیف‌تر از مشابه‌های دسکتاپ خود باشند. هنگام تمیز کردن بیشتر مراقب باشید تا فشار زیادی روی صفحه نمایش وارد نشود که ممکن است به پنل یا نور پس زمینه آسیب برساند. هنگام تمیز کردن، درب را با یک دست نگه دارید تا از خم شدن که می تواند باعث ایجاد مشکل شود، جلوگیری کنید.

تمیز کردن گرد و غبار و لکه

می توانید از هوای تحت فشار (کنسرو شده) از فاصله ایمن برای خارج کردن گرد و غبار و سایر زباله ها بدون دست زدن به صفحه نمایش استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که قوطی در فاصله ایمن قرار دارد و در فاصله کوتاه اسپری کنید. این کار مانع از کشیدن ذرات زبری روی صفحه نمایش می شود که ممکن است باعث خراش شود.

برای گرد و غبار و اثر انگشت بیشتر، پارچه های میکروفیبر بهترین گزینه هستند. مطمئن شوید که تمیز است، و در حالت ایده آل پارچه ای با شیارهای عمیق انتخاب کنید تا گرد و غبار به جای کشیده شدن روی صفحه نمایش، در پارچه گیر کند. روی صفحه نمایش بدون اعمال فشار زیاد کار کنید تا زمانی که همه چیز تمیز به نظر برسد.

پاک کننده های ساخته شده و آب مقطر

اگر کثیفی سرسخت تری روی مانیتور خود دارید، ممکن است لازم باشد از نوعی رطوبت برای از بین بردن آن استفاده کنید. توصیه می کنیم از آب مقطر (تصفیه شده) استفاده کنید، زیرا آب لوله کشی ممکن است حاوی ذرات کوچکی باشد که می تواند باعث خراش شود. از یک بطری پمپ کوچک استفاده کنید و یک پارچه میکروفیبر را مرطوب کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *