نرم افزار و اینترنت

ویندوز 11 بزودی برای دستگاه های ناسازگار به کاربران هشدار می دهد

کاربرانی که ویندوز 11 را روی سخت افزار پشتیبانی نشده اجرا می کنند، ممکن است به زودی هشداری را بر اساس آخرین نسخه منتشر شده برای Insiders در کانال Dev مشاهده کنند. هنگام باز کردن برنامه تنظیمات، ویندوز 11 به کاربران اطلاع می دهد که آیا رایانه شخصی آنها حداقل شرایط لازم برای اجرای سیستم عامل را برآورده می کند یا خیر. با این حال، کاربران را از اجرای سیستم عامل باز نمی دارد.

این کاملاً غیرمنتظره نیست، زیرا کاربر توییتر Albacore این ویژگی را در نسخه قبلی ویندوز اینسایدر پنهان کرده بود، اما کاربران اکنون آن را بدون هیچ گونه هک در دستگاه های خود مشاهده می کنند، همانطور که در ابتدا توسط Windows Latest اشاره شد. این هشدار همچنین در کنار واترمارک Windows Insider روی دسکتاپ نشان داده می شود. مایکروسافت هیچ اشاره ای به این تغییر در پست وبلاگ بیلد 22557 ویندوز 11 نکرده است، اما این به احتمال زیاد فقط برای این است که کاربران بدانند چه انتظاری دارند.

زمانی که مایکروسافت حداقل الزامات ویندوز 11 را اعلام کرد، کمی سر و صدا در میان کاربران ویندوز ایجاد کرد. علاوه بر دوبرابر کردن مقدار رم مورد نیاز، مشکل اصلی بسیاری از افراد این بود که مایکروسافت سازگاری را با نسل‌های جدیدتر پردازنده‌ها محدود می‌کرد و هزاران دستگاه را که هنوز در حال استفاده فعال بودند، پشت سر گذاشت. مایکروسافت بعداً توضیح داد که پردازنده های قدیمی‌تر دچار خرابی سیستم می‌شوند، به این معنی که تجربه کمتر از حد مطلوب خواهد بود.

با این حال، در حالی که ارتقاء از طریق روش‌های معمولی مسدود شده بود، همیشه می‌توان ویندوز 11 را روی سخت‌افزار پشتیبانی‌نشده به روش‌های دیگر نصب کرد. برای نصب ویندوز 11 می‌توانید از ابزار Media Creation یا Upgrade Assistant و یا دانلود ISO استفاده کنید. البته، این خطر ناپایدار یا غیرقابل اعتماد بودن عملکرد در سخت‌افزار پشتیبانی‌نشده را به همراه دارد. اخطار در برنامه تنظیمات می تواند به کاربران کمک کند تا دلیل مشکلاتی را که ممکن است با آن مواجه شوند را درک کنند و در صورت تمایل همیشه امکان بازگشت به ویندوز 10 وجود دارد.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا