موبایل و تبلت

اوپو فایند ایکس 5 با تراشه اسنپدراگون 888 پلاس معرفی شد

اوپو امروز از دو پرچمدار اوپو فایند X5 و X5 پرو رونمایی کرد. در حالی که پرو به وضوح یک پرچمدار برتر است، مدل معمولی در واقع بسیاری از ویژگی‌های سخت‌افزاری جالب از جمله ویژگی کالیبراسیون رنگ طبیعی هاسلبلد و تراشه پردازش تصویر 6 نانومتری MariSilicon X را دارد.

در اینجا تراشه سفارشی با اسنپدراگون 888 (به جای 8 نسل 1) جفت می شود که به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی متصل شده است. این گوشی همان ColorOS 12.1 (براساس اندروید 12) را با بهبودهای بصری و حریم خصوصی، به علاوه ویژگی جدید Multi-Screen Connect اجرا می کند که به شما امکان می دهد بین استفاده از تلفن خود و رایانه ویندوزی خود به طور یکپارچه جابجا شوید.

فایند X5 کوچکتر بوده و دارای صفحه نمایش 6.55 اینچی OLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ تازه سازی 120 هرتز است. پشت با شیشه مات (موجود در سیاه و سفید) پوشیده شده و علاوه بر این یک قاب مقاوم در برابر اثر انگشت دارد. این فقط تراشه MariSilicon نیست، فایند X5 دارای تنظیمات دوربین بسیار شبیه به پرو است. ماژول دوربین پشتی، شامل دو سنسور مجهز به IMX766، عریض و فوق عریض است. سنسورهای 1/1.56 اینچی دارای پیکسل‌های 1.0 میکرومتری هستند و از binning پشتیبانی می‌کنند. دوربین عریض دارای لرزشگیر اپتیکال است، اما نوع معمولی آن بوده و نه لرزشگیر اپتیکال 5 محوره که مختص پرو است.

همچنین در پشت یک دوربین تله فوتو 13 مگاپیکسلی (لنز 52 میلی متری، بزرگنمایی اپتیکال 2 برابر) قرار دارد. در جلو یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار دارد که از سنسور قدیمی IMX615 (بنابراین بدون فیلتر RGBW) استفاده می‌کند و لنز فقط 81 درجه میدان دید دارد. باتری آن کمی کوچکتر و 4800 میلی آمپر ساعت است (در مقایسه با 5000 میلی آمپر ساعت در X5 پرو)، اما 300 میلی آمپر ساعت بزرگتر از باتری X3 است. این دستگاه از شارژ سریع سیمی 80 واتی SuperVOOC و شارژ بی سیم به 30 واتی پشتیبانی می کند.

X5 دارای یک سیستم خنک کننده چند لایه شبیه به پرو بوده که شامل یک محفظه بخار بسیار بزرگ است. با این حال، فاقد درجه IP مقاومت در برابر گرد و غبار یا آب است. برای اتصال پایدار 5G، آنتن 360 درجه هنوز روی آن نصب است. اوپو فایند X5 برای گزینه 8/256 گیگابایتی (تنها مورد موجود در اروپا) 1000 یورو قیمت خواهد داشت. خریداران بین رنگ های مشکی و سفید انتخاب خواهند داشت.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا