موبایل و تبلت

اوپو فایند ایکس 5 پرو رونمایی شد

سری اوپو فایند ایکس 5 با پیشرفت های قابل توجهی در پردازش تصویر، فناوری باتری و حتی کیفیت ساخت وارد بازار می شود. سری جدید با دو گوشی مشابه، یکی مدل معرفی و دیگری پرو ارائه می شود. در ادامه نگاهی به نسخه پرو این سری خواهیم انداخت.

مانند مدل های فایند X3، گوشی های X5 دارای دو دوربین 50 مگاپیکسلی (عریض و فوق عریض) مبتنی بر سنسور سونی IMX766 (1/1.56، پیکسل های 1.0 میکرومتر) هستند، با این حال، سخت افزار پشتیبانی مرتبط و الگوریتم های پردازش پیشرفته تر شده اند. تراشه 6 نانومتری MariSilicon X بسیاری از پیشرفت ها را به خود اختصاص داده اکه کاهش نویز هوش مصنوعی و سایر وظایف پردازش تصویر را اجرا می کند. این تراشه ویدیو 4K Ultra Night را فعال کرده تا نویز کمتر و رنگ‌های بهتری نسبت به ویدیوهای معمولی در شب ارائه دهد. این حالت با دوربین های عریض و فوق عریض در دسترس است.

اوپو ادعا می کند که تراشه سفارشی اش به گوشی اجازه می دهد تا ویدیوهای HDR را با 20 بیت در هر کانال ضبط کند که به معنای محدوده دینامیکی 120 دسی بل (چهار برابر بیشتر از فایند X3 پرو) است. حالت Pro دارای ویژگی کالیبراسیون رنگ طبیعی هاسلبلد است که بر حسگر رنگی 13 کاناله جدید (جایگزین سنسور 5 کانال در نسل X3) متکی است. همچنین اوپو از یک عنصر جلویی شیشه ای بر روی دوربین ها استفاده کرده که دقت رنگ را بهبود می بخشد و انحراف رنگی را کاهش می دهد. سازنده افسانه ای دوربین همچنین به توسعه فیلترهای Master کمک کرد تا بتوانید با چند ضربه به عکس های خود سبکی اضافه کنید.

به گفته اوپو، دوربین فوق عریض دارای یک سیستم لرزشگیر اپتیکال 5 محوره جدید بوده که ترکیبی از فناوری تغییر لنز و حسگر است که اولین نمونه در نوع خود در موبایل است.این می تواند لرزش دست را تا 3 درجه تصحیح کند و هم برای عکس و هم برای فیلم استفاده می شود (لرزشگیر الکترونیکی نیز استفاده می شود). یکی از ویژگی‌های نه چندان شگفت‌انگیز دوربین فوق عریض این است که میدان دید آن تنها 110 درجه است که آنقدرها هم گسترده نیست.

دوربین تله فوتو در این نسل چندان مورد توجه قرار نگرفت، به نظر می رسد با سنسور 13 مگاپیکسلی و بزرگنمایی اپتیکال 2 برابری (52 میلی متر) و زوم هیبریدی 5 برابری مشابه باشد. دوربین سلفی از سنسور سفارشی سونی IMX709 با زیر پیکسل های RGBW استفاده می‌کند. این زیرپیکسل سفید به حسگر اجازه می‌دهد تا 60 درصد نور بیشتری جذب کند، اما پردازش داده‌های RGBW دشوار است، بنابراین این کار دوباره به تراشه MariSilicon واگذار می‌شود. همچنین، دوربین به‌طور پیش‌فرض روی 80 درجه FoV تنظیم شده، اما زمانی که یک سلفی گروهی را تشخیص دهد، به‌طور خودکار به 90 درجه تغییر می‌کند.

در قسمت جلویی اوپو فایند ایکس 5 پرو، یک صفحه نمایش 6.7 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی متغیر از 1 هرتز تا 120 هرتز وجود دارد. این یک پنل +LTPO 1440p با رندر رنگی 10 بیتی و پوشش 100 درصدی فضای رنگی DCI-P3 است. نمونه برداری لمسی می تواند به 1000 هرتز برسد تا تلفن بتواند فوراً واکنش نشان دهد. حداکثر روشنایی صفحه نمایش 1300 نیت است و 8192 سطح روشنایی را ارائه می دهد تا بتواند روشنایی کامل را در هر شرایط محیطی پیدا کند. همچنین، صفحه نمایش در سطوح مختلف روشنایی کالیبره شده تا اطمینان حاصل شود که تصویر عالی باقی می ماند.

همانطور که انتظار دارید، فایند ایکس 5 پرو دارای رتبه IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. جلوی گوشی توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می شود، پشت آن سرامیکی است که دو برابر یک پنل شیشه ای استحکام دارد. این گوشی اساساً به اندازه X3 پرو است، با این حال، سرامیک آن از شیشه سنگین‌تر بوده و وزن کل دستگاه 218 گرم است (از 193 گرم). از طرفی سرامیک دارای رسانایی گرمایی بهتری نسبت به شیشه است که باعث بهبود خنک کننده می شود.

این برای چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 عالی است، که قدرت زیادی دارد، اما برای حفظ آن نیاز به خنک کننده خوبی دارد. این تلفن همراه با ColorOS 12.1 مبتنی بر اندروید 12 عرضه می شود. به روز رسانی 0.1 زیبایی شناسی و ویژگی های حریم خصوصی و امنیتی بهبود یافته را نسبت به ColorOS 12 به ارمغان می آورد. همچنین ویژگی Multi-Screen Connect نیز جدید است که به شما امکان می دهد به طور یکپارچه بین تلفن و رایانه شخصی ویندوز خود جابه جا شوید.

اوپو موفق شد یک باتری بزرگتر را در ایکس 5 پرو با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت قرار دهد. همچنین سرعت شارژ را هم با سیم و هم بدون سیم بهبود می بخشد. تلفن پرو از 80 واتی SuperVOOC  پشتیبانی می کند که سرعت 0-50 درصد را در 12 دقیقه انجام می دهد. شارژ بی‌سیم با 50 وات AirVOOC نیز سریع‌تر شد که می‌تواند در 47 دقیقه شارژ کامل را انجام دهد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث افزایش طول عمر باتری می شود، لایه گرافن سه بعدی است که سیم پیچ شارژ و مادربرد را می پوشاند. هنگام استفاده از شارژر بی سیم 50 واتی، گوشی در مقایسه با برخی از رقبا 3 درجه خنک تر می ماند. یک لایه گرافیتی به خنک نگه داشتن تراشه درایور نمایشگر و خود نمایشگر کمک می کند. و برای چیپست اسنپدراگون، یک محفظه بخار وجود دارد که 75 درصد بزرگتر از نسل قبلی است. این گوشی دارای بلندگوهای استریو با پشتیبانی از Dolby Atmos است. تنها یک پورت سیمی، USB-C وجود دارد، اتصال بی سیم شامل «آنتن هوشمند 360 درجه» و دو آمپر برق همیشه روشن است. این سیستم دارای چهار آنتن است و گوشی به طور خودکار به سیگنال یکی با قوی ترین سیگنال سوئیچ می کند.

اوپو فایند ایکس 5 پرو در یک پیکربندی – 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی – با قیمت 1300 یورو در دسترس خواهد بود. همچنین در رنگ های سفید سرامیکی و مشکی لعاب عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا