موبایل و تبلت

عرضه تبلت اوپو پد با تراشه اسنپدراگون 870 و پشتیبانی از قلم

اوایل امروز، اوپو گوشی های هوشمند پرچمدار سری فایند X5 و X5 پرو خود را در بازار جهانی عرضه کرد. در جریان این رویداد، این غول گوشی های هوشمند اولین تبلت خود را با نام اوپو پد برای بازار چین نیز عرضه کرد. بنابراین بیایید نگاهی دقیق‌تر به اولین تبلت اوپو بیندازیم.

این دستگاه دارای طراحی کاملاً شبیه به زبان سبک آی‌پد اپل است، با دوربینی که در گوشه سمت راست بالای پشت و همراه با فلاش LED قرار گرفته است. این دستگاه دارای حکاکی‌های بزرگی است که آرم اوپو را در پنل پشتی نشان می‌دهد و همچنین دارای یک نام تجاری بسیار رام‌تر در وسط است. اوپو پد دارای حاشیه های قابل توجهی در اطراف صفحه نمایش است که نسبت بدنه به صفحه آن 86.3 درصد است. کناره‌های تبلت دارای طراحی لبه‌ای مسطح هستند که وقتی به صورت افقی نگه داشته می‌شوند، دکمه تنظیم صدا را ارائه می‌دهند.

این دستگاه حدود 7 میلی متر ضخامت و حدود 510 گرم وزن دارد. در دو رنگ مشکی و بنفش ارائه می شود. نوع رنگ بنفش با فرآیند شن و ماسه فلاش با مساحت بزرگ درمان می شود تا از اثر انگشت در پشت جلوگیری کند و همچنین بافت را بهبود بخشد.

این تبلت مجهز به صفحه نمایش 11 اینچی LCD با وضوح 2560 در 1600 پیکسل و تراکم پیکسلی 275 PPI است. این صفحه نمایش همچنین دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز، نسبت کنتراست 1500:1، HDR10 و طیف رنگ گسترده P3 می باشد. این شرکت همچنین راه‌حل‌های ضد نور آبی در سطح سخت‌افزار را در اوپو پد قرار داده تا آن را در چشم کاربران آسان کند.

اوپو پد که به چیپست اسنپدراگون 870 کوالکام مجهز شده، با حداکثر 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود. این تبلت همپنین یک باتری بزرگ 8360 میلی آمپر ساعتی داشته که از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می کند. به علاوه به دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی و دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی مجهز شده است. برای کنترل دما در جلسات استفاده طولانی، اوپو سیستم اتلاف حرارت چند لایه گرافیت + سیلیکون را در تبلت نصب کرده است. با ارائه یک منطقه اتلاف حرارت بزرگ به وسعت 27413 میلی متر مربع، راه حل کوک اطمینان می دهد که دستگاه می تواند بهترین عملکرد را در طول دوره های طولانی کار سنگین داشته باشد.

برای صدا، اوپو پد دارای چهار بلندگوی متشکل از نسل دوم بلندگوهای ACC است که به چهار محفظه صدای مستقل 1.8 تا 1.9 سانتی متر مکعب مجهز شده است. بلندگوها از Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند و دارای گواهینامه صدای Hi-Res هستند. از نظر نرم‌افزاری، اوپو پد دارای سیستم عامل اندروید مبتنی بر ColorOS است که دارای ویژگی‌هایی مانند کار با چهار انگشت، تقسیم صفحه دو انگشت، پنجره‌های موازی و همکاری چند دستگاهی روی صفحه نمایش است.

این شرکت همچنین قلم OPPO Pencil را با اوپو پد معرفی کرده است که نوک قابل تنظیمی را برای ایجاد حس طبیعی در هنگام استفاده از قلم ارائه می دهد. این مداد دارای 4096 سطح حساسیت فشار است که از مکش مغناطیسی و شارژ سریع بی سیم پشتیبانی می کند. با شارژ کامل، قلم می تواند به مدت 13 ساعت به طور مداوم کار کند. صفحه‌کلید مغناطیسی هوشمند فاقد ترک‌پد است، با این حال، تا حدودی سعی می‌کند آن را با کلید Fn و کلید وظیفه جبران کند که می‌توان از آن برای انجام میانبرها در تبلت استفاده کرد.

نسخه پایه با پیکربندی 6/128 گیگابایت به قیمت 363 دلار، نسخه میانه با پیکربندی 6/256 گیگابایت به قیمت 427 دلار و نسخه حرفه ای با پیکربندی 8/256 گیگابایت نیز به قیمت 474 دلار عرضه می شود. همچنین یک نسخه دیگری به نام Artist Edition داشته که با قیمت 553 دلار برای پیکربندی 8/256 گیگابایت در دسترس قرار می گیرد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا