سخت افزار

معرفی تراشه های جدید Ice Lake Xeon D اینتل با پیشرفت های قابل توجه

اینتل قبل از نمایشگاه MWC 2022 دو پردازنده جدید به نام‌های D-2700 و D-1700 را عرضه کرده است که بر اساس Ice Lake-D ساخته شده‌اند. این تراشه ها با حداکثر 20 هسته، نسبت به Hewitt Lake افزایش عملکرد دارد.

پردازنده های جدید Xeon D بر اساس معماری Sunny Cove Core ساخته شده اند. این تراشه‌ها با حداکثر 56 لاین PCIe پرسرعت و پشتیبانی داخلی تا 100 گیگابایت اترنت، عملکرد قابل توجهی را نسبت به نسل گذشته افزایش داده‌اند. سری D-1700 از 4 تا 10 هسته و D-2700 از 4 تا 20 هسته مقیاس پذیر است که به مشتریان این امکان را می دهد تا راه حل را مطابق با نیاز خود تنظیم کنند.

نسبت به نسل قبلی، پردازنده‌های جدید حدود 2.4 برابر برای استنتاج پردازش بصری، تا 1.7 برابر برای بارهای کاری پیچیده شبکه مانند 5G UPF، تا 1.8 برابر بهبود برای کنترلر تحویل برنامه و موارد استفاده از لوازم امنیتی با TLS و تا 1.7 برابر بهبود یافته‌اند. به 1.56 برابر بهبود برای وسایل ارتباطی بهینه شده است.

اینتل می گوید که بیش از 70 شریک دارد که با این شرکت برای استفاده از آخرین پردازنده های Xeon D خود از جمله Cisco، Juniper Networks و Rakuten Symphony همکاری می کنند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا