بررسیموبایل و تبلت

بررسی سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس

سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس در بین مدل های بزرگتر گلکسی اس 22 اولترا و گلکسی اس 22 کوچکتر قرار می گیرد و برای اثبات آن نسبت به سایرین، چیزهای بیشتری برای اثبات باقی می ماند. مردم به طور طبیعی به سمت بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین چیزها جذب می‌شوند، به این معنی که محصول میانی باید توانایی خود را به گونه‌ای ثابت کند که بردرانش این کار را نمی‌کنند. گلکسی اس 22 پلاس یک پرچمدار است که به سختی می‌جنگد تا خودش هویتی قانع‌کننده ایجاد کند.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس دارای دوربین ارتقا یافته، چیپست‌های جدید و باتری ضعیف‌تر است؛ اما سامسونگ قول داده از طریق چیپست و کارایی نمایشگر این کمبود جبران شود. اکنون در این مقاله تصمیم داریم که به نقد و بررسی این پرچمدار جدید سامسونگ بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 4 در 75.8 در 7.6 میلی متر، محافظ جلو و پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس ویکتوس پلاس)، فریم آلومینیومی؛ گواهی IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا 1.5 متر به مدت 30 دقیقه)، فریم آلومینیومی Armor با مقاومت در برابر سقوط و خراش.
  • صفحه نمایش: 6.60 اینچی Dynamic AMOLED 2X، نرخ تازه سازی 120 هرتز، HDR10+، روشنایی 1750 نیت (اوج)، وضوح 1080 در 2340 پیکسل، نسبت تصویر 19.5:9
  • تراشه: اگزینوس 2200(پردازنده گرافیکی Xclipse 920) / اسنپدراگون 8 نسل 1 (پردازنده گرافیکی Adreno)
  • حافظه: 128 گیگابایت و 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت و 8 گیگابایت رم؛ UFS 3.1.
  • نرم افزار: اندروید 12، رابط کاربری One UI 4.1.
  • دوربین پشتی: واید (اصلی) 50 مگاپیکسل، تله فوتو 10 مگاپیکسل، اولتراواید 12 مگاپیکسل.
  • دوربین سلفی: 10 مگاپیکسل f/2.2
  • باتری: 4500 میلی آمپر؛ شارژ سریع 45 واتی، USB Power Delivery 3.0، شارژ سریع Qi/PMA بی سیم 15 وات، شارژ بی سیم معکوس 4.5 وات.
  • سایر قابلیت ها: حسگر اثر انگشت (زیر صفحه نمایش، اولتراسونیک)؛ NFC؛ Samsung DeX، Samsung Wireless DeX (پشتیبانی از دسکتاپ)، دستورات زبان طبیعی بیکسیبی، Samsung Pay (دارای تأییدیه ویزا، مسترکارت)، پشتیبانی باند فوق العاده (UWB).

گلکسی اس 22 پلاس به دنبال آن نیست که اوج مطلق طراحی و فناوری گوشی های هوشمند برادر اولترای خود باشد، اما به دنبال آن است که برای گوشی های زیر آستانه 1000 دلاری تعیین کند. این گوشی مستقیما با آیفون 13 پرو، گوگل پیکسل 6 پرو و پرچمدارانی مانند وان پلاس و شیائومی رقابت می کند. دو مدل اصلی گلکسی اس 22 پلاس وجود دارد. هر دو دارای 8 گیگابایت رم هستند، در حالی که مدل ارزان‌تر شامل 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت 999 دلار و مدل گران‌تر دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 1049 دلار است.

طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ ترجیح داده است به جای اختراع مجدد چرخه با جدیدترین گلکسی های خود، زبان طراحی خود را به شکلی متواضعانه به روز کند. گلکسی اس 22 پلاس تکامل طبیعی گلکسی اس 21 پلاس است و این دو گوشی به طرز چشمگیری شبیه به هم هستند. با این اوصاف، برخی نشانه‌های ظریف (و منظورم ظریف) وجود دارد که به اس 22 پلاس هویت خاص خود را می‌دهد.

سامسونگ شاسی را به کلی ارتقا داد. این قاب برای استحکام بیشتر به چیزی رسیده که سامسونگ آن را Armor Aluminium می نامد و شیشه جلو و پشت به شیشه گوریلا گلس ویکتوس پلاس به روز شده است. این نشان دهنده یک پیشرفت بزرگ در کیفیت کلی و احساس خوب گوشی بوده که در تمام طول مسیر درجه یک است. سامسونگ شکل گوشی هرچند فقط کم به روز کرده است. لبه‌های کناری چکش کاری شده تا نسبت به اس 21 پلاس کمی صاف‌تر و گردتر به نظر برسد.

سامسونگ همچنین شکل منحنی پنل پشتی را در محل اتصال آن به قاب کاهش داده است. این عناصر ظاهری کمی مسدودتر (و، بسیار شبیه به آیفون) نسبت به مدل سال گذشته به دستگاه می دهند. این یک طراحی جذاب و ممتاز است که کیفیت را نشان می دهد. اگر یکی از عناصر طراحی وجود داشته باشد که سامسونگ آن را تغییر چندانی نداده، ماژول دوربین است. این دستگاه شکل Contour Cut ماژول S21 پلاس را دارد، اگرچه سایه دو رنگ جذاب را در همه رنگ‌ها به جز مواردی که منحصر به فروشگاه آنلاین سامسونگ هستند، از دست می‌دهد.

ما سادگی و یکنواختی ماژول دوربین Contour Cut را قدرانی می کنیم، اما باعث می‌شود گوشی هنگام استفاده روی سطح صاف کمی تکان بخورد. سامسونگ با هشت رنگ برای انتخاب، فضای زیادی را در اختیار افراد قرار می دهد تا تجربه مورد نظر خود را پیدا کنند. رنگ‌های اصلی سفید فانتوم، مشکی فانتوم و سبز برای گوشی‌های هوشمند مدرن نسبتاً رایج هستند، اما رنگ‌های کرم، آبی آسمانی، بنفش و گرافیت، انحرافات خوبی هستند که زیبایی دو رنگی گلکسی S21 پلاس را بازیابی می‌کنند.

سامسونگ با پنل صفحه نمایش نسبتا کوچکتر از گوشی سال گذشته، توانست ابعاد و وزن اس 22 پلاس را به اندازه کافی کوچکتر کند تا آن را به طرز محسوسی فشرده تر و سبک تر از S21 پلاس کند. شکی نیست که تعادل خوبی بین خیلی بزرگ بودن و خیلی کوچک بودن ایجاد می کند. علاوه بر این، فرم بیرونی صاف و گردتر گوشی باعث می شود در دست گرفتن و استفاده از آن بسیار راحت تر از S22 اولترا حجیم باشد. 

تا آنجا که به کنترلرها مربوط می‌شود، سامسونگ این تجربه را در سری اس 22 تکرار کرد که به نوبه خود از نسل‌های گذشته گوشی‌های گلکسی اس الهام گرفته است. این بدان معناست که دکمه پاور و تغییر صدا هر دو در لبه سمت راست گوشی قرار دارند. اولی عملکرد خوبی دارد، اگرچه به اندازه عملکرد دکمه پاور S22 اولترا محکم نیست و ای کاش کمی بزرگتر بود. تغییر صدا اندازه خوبی دارد و همانطور که انتظار می رود کار می کند. لبه‌های بالا و سمت چپ گوشی فلزی خالص و بدون وقفه هستند، به جز چندین خطوط آنتن مانند.

سینی سیم کارت در لبه پایینی تلفن قرار دارد، همانطور که درگاه USB-C و بلندگوی رو به پایین فعال می شوند. این تلفن از کارت‌های حافظه microSD پشتیبانی نمی‌کند، اگرچه به دلیل پشتیبانی از eSIM، عملکرد دو سیم‌کارت برای مدل‌های آمریکایی وجود دارد. هپتیک های گوشی یک کیسه ترکیبی هستند؛ آنها بسیار پیشرفته تر از هپتیک های S22 اولترا هستند و بنابراین برای فعالیت هایی مانند تایپ کردن یا تعامل با صفحه نمایش بهتر هستند.

از نظر بیومتریک، گلکسی اس 22 پلاس دارای سنسور اثر انگشت اولتراسونیک در زیر صفحه نمایش است. ای کاش موقعیت در جلو کمی پایین تر بود و حسگر کمی بزرگتر بود. با وجود این شکایات کوچک، حسگر عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. صدای استریوی Dolby Atmos را به لطف ترکیب گوشی و بلندگوی پایین دریافت می کنید. این تجربه بیشتر شبیه به اس 22 اولترا است، یعنی اس 22 پلاس صدای خوبی تولید می کند که می تواند در سطوح نسبتاً بالا و بدون اعوجاج تنظیم شود. فرکانس‌های پایین در مقایسه با پانچیرهای میان‌برد و فرکانس‌های نافذ وجود ندارد.

در نهایت، اس 22 پلاس دارای رتبه IP68 است و درست مانند بسیاری از گوشی‌های گلکسی اس برای سال‌های متمادی، این گوشی می تواند غوطه ور شدن 30 دقیقه ای را در آب تا عمق 1.5 متری (حدود 5 فوت) تحمل کند. سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس به دلیل اندازه کوچکتر و شکل گرد، گوشی مورد پسندتری نسبت به اس 22 اولترا است. در غیر این صورت از نظر کیفیت، متریال و ساخت هیچ چیزی را فدا نمی کند. تنها استثنا عدم وجود قلم S Pen است که مختص گلکسی اس 22 اولترا و گلکسی زد فولد 3 می باشد.

کیفیت صفحه نمایش

نمایشگر 6.6 اینچی گلکسی اس 22 اولترا از پنل Dynamic AMOLED 2x برخوردار بوده که رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل، نرخ تازه سازی 120 هرتز، نسبت ابعاد 19.5 به 9 و تراکم پیکسلی 390ppi را ارائه می دهد.

سامسونگ بدون شک پیشرو در فضای نمایشگر موبایل است. پنل های OLED آن در رتبه دوم قرار دارند و غول کره ای در موقعیت پیشرو خود چندان راضی نیست. Samsung Display دائماً در حال نوآوری است و گلکسی اس 22 پلاس می‌تواند از مزایای جدیدترین و بهترین‌های موجود بهره ببرد. این در واقع یکی از جنبه هایی است که سه دستگاه گلکسی اس 22 در آن به طور قابل توجهی با هم تفاوت دارند.

بیایید با روشنایی شروع کنیم. در گوشی های گلکسی اس 22 بهبودهای روشنایی عمده ای در سراسر صفحه وجود دارد. با این حال، انتظار می رود اس 22 پلاس و اس 22 اولترا به حداکثر روشنایی بالاتری نسبت به اس 22 معمولی برسند. به طور خاص، سامسونگ ادعا می کند که هر دو گوشی باید حداکثر روشنایی 1750 نیت را داشته باشند. این بدیهی است که در حالی که کل صفحه نمایش سفید می درخشد قابل دستیابی نیست. به طور کلی پنل های OLED دقیقاً اینگونه کار می کنند.

سپس جنبه جالب دیگری در مورد نحوه عملکرد کنترل روشنایی در اس 22 پلاس و کل خط S22 وجود دارد. سامسونگ یک گزینه نمایشگر جداگانه به نام «Extra brightness» اضافه کرده است. با حداکثر روشنایی مطلق قابل دستیابی در نور خورشید متفاوت است و فقط با روشنایی خودکار خاموش کار می کند. این به معنای باز کردن مقداری “روشنایی دستی” اضافی در نوار لغزنده است. اندازه‌گیری‌های خود سامسونگ ادعا می‌کند که اس 22 پلاس و اولترا باید بتوانند در حالت روشنایی اضافی به 1200 نیت برسند. باز هم، بدون به اشتراک گذاشتن چه بخشی از نمایشگر در سناریوی مذکور درگیر است.

ابتدا، ما فقط کمتر از 470 نیت را در حالت Vivid روی نوار لغزنده اندازه‌گیری کردیم. روشن کردن حالت روشنایی اضافی حداکثر چیزی بیش از 780 نیت را به همراه دارد. که در حال حاضر کاملاً چشمگیر است. خاموش کردن Extra روشنایی و روشن شدن مجدد خودکار و سپس به حداکثر رساندن میزان خوانش در سنسور نور اس 22 پلاس به ما این امکان را می‌دهد تا در واقع 1213 نیت حداکثر روشنایی مطلق را اندازه‌گیری کنیم. این چیزی کمتر از یک نتیجه برتر در نمودار نیست.

گفتن دقیق اینکه چه چیزی این شاهکار مهندسی را ممکن کرده، کمی سخت است. منابع رسمی نیز کمی کمیاب است؛ بهترین چیزی که می توانیم جمع آوری کنیم، سامسونگ از نسل جدیدی از ساطع کننده های LED استفاده می کند که برخی منابع از آن به عنوان پنل OLED M12 یاد می کنند. این نسل جدید پیکسل های OLED روشنایی بالاتر و کارایی بهتری را مدیریت می کند.

اما به سادگی درخشش بیشتر تنها بخشی از نبرد برای خوانایی بیشتر صفحه نمایش در زیر نور شدید خورشید است. سامسونگ همچنین قصد دارد بهترین تصویر ممکن را از نظر کنتراست و رنگ ارائه دهد. برای این کار، خانواده اس 22 از فناوری به نام Vision Booster استفاده می کند. از داده‌های حسگر نور گوشی برای تعیین ویژگی‌های نور محیط اطراف استفاده می‌کند و سپس برای گرفتن بهترین تصویر ممکن، نقشه‌برداری تن هر پیکسل را انجام می‌دهد. تصویر گفته شده، بنا به تعریف، دارای رنگ و کنتراست بسیار مخدوش است، اما هدف این است که به هر طریق ممکن با نور محیط مقابله کنید.

گلکسی اس 22 پلاس دارای صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2x است که می تواند تا 120 هرتز به روز شود. همچنین تغییر خودکار نرخ تازه سازی وجود دارد. هر دو بخش برای کل سری اس 22 صادق است. با این حال، این حوزه دیگری است که در آن سامسونگ به نوعی توپ را رها کرد و در عین حال نحوه عملکرد و نحوه کار با آن را در اس 22 و اس 22 پلاس که در واقع از این نظر با نسخه اولترا متفاوت هستند، ارتباط برقرار کرد.

از آنچه ما توانستیم جمع آوری کنیم، S22 اولترا در واقع از یک بستر LTPO 2.0 برای پنل OLED خود استفاده می کند، که به آن امکان انعطاف بسیار بهتر در تنظیم نرخ تازه سازی خودکار را می دهد. اس 22 پلاس به فناوری ساده‌تر LTPS متکی هستند که سامسونگ همچنان توانسته آن را برای این نسل گسترش دهد. برای توضیح درست یافته‌هایمان، باید بین نرخ تازه‌سازی صفحه و رندر رابط کاربری یا نرخ فریم تمایز قائل شویم. بررسی API های پشتیبانی از اندروید 12 در اس 22 پلاس نشان می دهد که پنل آن می تواند در یکی از حالت های زیر به روز شود: 10 هرتز، 24 هرتز، 30 هرتز، 48 هرتز، 60 هرتز، 96 هرتز و 120 هرتز.

فریم در ثانیه واقعی که UI با آن رندر می شود با موارد ذکر شده در بالا یکسان نیست. به منظور نظارت بر آن، سامسونگ ابزار بسیار خوبی را در منوی Developer به نام GPU Watch قرار داده که پوششی را برای آنچه که SurfaceFlinger اندروید در حال خروجی در بافر گرافیکی است، نشان می دهد. به عبارت دیگر، این یک شمارنده فریم در ثانیه است تا تنظیم نرخ تازه سازی نمایشگر.

عمر باتری و عملکرد شارژ کردن

در یکی از تصمیمات بحث برانگیزتر سامسونگ در این نسل، گلکسی S22 پلاس و S22 هر دو نسبت به سال گذشته ظرفیت باتری خود را از دست داده اند – به طور دقیق هر کدام 300 میلی آمپر ساعت. این باعث شده است که اس 22 پلاس به جای 4800 در S21 پلاس دارای 4500 میلی آمپر ساعت باشد. امید سامسونگ احتمالاً از طریق چیپست‌های 4 نانومتری کارآمدتر و همچنین نرم‌افزار و به‌ویژه ترفندهای نرخ به‌روزرسانی تطبیقی، تفاوت را ایجاد کند.

در یک روز متوسط با اس 22 پلاس، زمان روشن شدن صفحه نمایش قابل توجهی در حدود هفت ساعت به دست آوردیم. این مقدار کمی بیشتر از چیزی است که در نسخه اولترا دریافت کردیم. علاوه بر این، گوشی روز را با تعداد بیشتری در مخزن به پایان می‌رساند – نزدیک به 40 درصد از 30 درصدی اولترا. در مجموع، گلکسی اس 22 پلاس علیرغم تفاوت در ظرفیت باتری، عمر باتری قابل توجهی بهتری نسبت به گوشی پایدار بزرگتر خود ارائه کرد.

مانند اولترا، اس 22 پلاس از طریق شارژر سازگار با USB Power Delivery PPS با حداکثر 45 وات شارژ می شود. سامسونگ شارژر را در جعبه ارسال نمی کند، بنابراین باید خودتان آن را انتخاب کنید. با استفاده از شارژر 45 واتی سامسونگ، شاهد زمان شارژ عالی برای S22 پلاس بودیم. معمولاً در بیش از 50 دقیقه از 0 درصد به 100 درصد افزایش می یابد و به راحتی در تنها 25 دقیقه به 50 درصد می رسد. این سریعترین چیزی نیست که ما دیده ایم، اما برای اکثر مردم به اندازه کافی سریع است.

شارژ بی سیم مانند نسخه اولترا به 15 وات محدود شده است. پد بی‌سیم 18 واتی Qi ما به 90 دقیقه زمان نیاز داشت تا گلکسی اس 22 پلاس را از صفر شارژ کند، که نسبت به زمان شارژ بی‌سیم مورد نیاز برای باتری بزرگ‌تر اس 22 اولترا، پیشرفت قابل‌توجهی است. همچنین شارژ بی سیم معکوس با شارژر 4.5 واتی در دسترس است. شارژ معکوس لوازم جانبی مانند ساعت های هوشمند کند است، اما اس 22 پلاس از این نظر با رقبا برابری می کند.

نرم افزار و رابط کاربری

گلکسی اس 22 پلاس با اندروید 12 و پوسته One UI 4.1 خود سامسونگ عرضه می شود. اینها جدیدترین نسخه‌های نرم‌افزار موجود هستند و گوشی را برای آینده‌ای طولانی و موفق تنظیم می‌کنند. این امر به ویژه صادق است زیرا سامسونگ با متعهد شدن به آپدیت نگه داشتن سری اس 22 و انتخاب سایر گوشی های گلکسی با چهار سال به روز رسانی سیستم عامل و پنج سال به روز رسانی امنیتی، صنعت را به سمت خود سوق داد. این از برنامه ریزی سه ساله گوگل برای به روز رسانی سیستم عامل و چهار سال به روز رسانی امنیتی برای سری پیکسل 6 آن پیشی می گیرد. خریداران گلکسی اس 22 پلاس می توانند بیش از حد مطمئن باشند که دستگاه آنها برای سال های آینده به روز نگه داشته می شود.

One UI 4.1 در S22 Plus به خوبی عمل می کند. همانطور که در تجزیه و تحلیل عملکرد خود اشاره کردیم، تلفن نرم افزار و برنامه های کلی سیستم خود را بدون نقص اجرا می کند. با این اوصاف، One UI 4.1 می‌تواند به یک پیچ و خم تبدیل شود که شما سعی می‌کنید تنظیمات خاصی را پیدا کرده و تنظیم کنید. علاوه بر این، سامسونگ تعداد زیادی برنامه را از قبل نصب کرده که برخی از خریداران ممکن است مفید نباشند. به عنوان مثال، مشارکت مداوم این شرکت با مایکروسافت به این معنی است که تعداد انگشت شماری از اپلیکیشن های مایکروسافت را در اختیار دارید.

همچنین تعداد زیادی از اپلیکیشن هایی با برند سامسونگ، مانند Samsung Calendar و Samsung Contacts، به جای نسخه‌های ساخت گوگل، وجود دارد. بسیاری از این برنامه ها را می توان حذف کرد، اگرچه همه آنها نمی توانند حذف شوند. اس 22 پلاس دارای اکثر ویژگی های پیشرفته S22 اولتر است، البته منهای قابلیت S Pen. این بدان معناست که شما دارای چندوظیفه‌ای با صفحه نمایش تقسیم‌شده، Samsung DeX برای محاسبات دسکتاپ مانند، و Link to Windows برای ارسال صفحه نمایش تلفن خود به رایانه شخصی ویندوز 10 یا 11 هستید. این تلفن همچنین دارای نسخه‌های قدیمی سامسونگ مانند Edge Panels برای دسترسی سریع به برنامه‌های انتخابی، App Pairs و تنظیمات از یک زبانه کوچک در لبه نمایشگر است.

سامسونگ مجموعه‌ای قدرتمند از نرم‌افزار، ویژگی‌ها و کنترل‌ها را به گلکسی اس ۲۲ پلاس داده است. S22 پلاس در حالی که قابلیت S Pen اس 22 اولترا را در بر نمی گیرد، همچنان یکی از تواناترین گوشی های هوشمند اندرویدی موجود در بازار است و حتی کاربران قدرتمند نیز نباید آن را نادیده بگیرند.

بازده و کارایی

چیپست‌ها همواره یکی از بخش‌های جالب‌تر و در عین حال کمتر مورد بحث در عرضه پرچم‌دار سامسونگ بوده‌اند. حداقل ما اینطور فکر می کنیم. کل خانواده گلکسی اس 22 در مناطق اروپایی تراشه اگزینوس 2200 و کشورهای دیگر نظیر آمریکا تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 را دریافت می کنند. واحد بررسی گلکس اس 22 پلاس ما یک SM-S906B/DS به رنگ صورتی با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 است. این بدان معناست که در قلب آن آخرین چیپست پرچمدار اگزینوس 2200 سامسونگ قرار دارد. این یک تراشه 4 نانومتری است، درست مانند برادر کوالکام.

یکی از اولین تراشه هایی که هسته Armv9 را ادغام کرد. این پردازنده هشت هسته ای دارای یک هسته قدرتمند Cortex-X2 با فرکانس حداکثر 2.8 گیگاهرتز، سه واحد Cortex-A710، عملکرد و کارایی متعادل کننده تا 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته کوچک Cortex-A510 با حداکثر سرعت 1.8 گیگاهرتز است. برای بهره وری برق اساساً، همان پیکربندی کلی اسنپدراگون 8 نسل 1، اگرچه با کلاک های هسته کمی متفاوت است.

با این حال، نکته جالب تر در مورد اگزینوس 2200 پردازنده گرافیکی آن است. Xclipse 920 نتیجه همکاری سامسونگ و AMD است و بر اساس معماری عالی RDNA2 دومی است، همانطور که در راه حل های GPU رایانه دیده می شود. البته، به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در حال حاضر، این مورد آن را به یک «پردازنده گرافیکی هیبریدی بی‌نظیر» تبدیل می‌کند که ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند رهگیری پرتو و سایه‌زنی با نرخ متغیر را در تلفن همراه به ارمغان می‌آورد – اولین تراشه گوشی‌های هوشمند که این کار را انجام می‌دهد.

اگرچه، برای اینکه هر دو فناوری هیجان انگیز عملاً کار کنند، پشتیبانی اضافی از سوی سازندگان بازی ضروری است. از طرف دیگر، یک راه حل کامل در سطح درایور برای استفاده از حداقل برخی از مزایای آنها نیز امکان پذیر است، اما هنوز هیچ اطلاعات رسمی واقعی در مورد این موضوع وجود ندارد. GPU کاملاً جدید و CPU بهبودیافته همچنین دارای NPU (واحد پردازش عصبی) قدرتمندتری هستند تا با آنها همراهی کنند. در مقایسه با نسخه 2100، عملکرد دو برابر شده و امکان محاسبات بیشتری را به صورت موازی فراهم کرده و عملکرد کلی هوش مصنوعی را بهبود می بخشد.

بیایید کارها را با چند آزمایش CPU خالص و گیگ بنچ شروع کنیم. با شروع در اجراهای تک هسته ای، هسته جدید Cortex-X2 موفق شد، بدرخشد. اگرچه بسیار روشن نیست، اما نسبت به هسته‌های سفارشی مبتنی بر Kryo 680 ARM Cortex-X1 در تراشه‌های پرچمدار اسنپدراگون 888 و 888 پلاس سال گذشته، بهبودی تدریجی را مدیریت می‌کند. این تفاوت حتی بیشتر کاهش می یابد و حتی زمانی که همه هسته ها را به طور همزمان درگیر می کنید ناپدید می شود. در این سناریو، نمودار نشان می دهد که برخی از دستگاه های قدیمی تر اسنپدراگون 888 از اس 22 پلاس و اگزینوس 2200 آن پیشی گرفته اند – بسیاری از اینها یا تلفن های بازی هستند یا دستگاه هایی با راه حل های خنک کننده قوی تر. این بسیار منطقی است زیرا، تا حد زیادی، بزرگترین عامل محدود کننده برای عملکرد در یک سناریوی بار تمام هسته، انباشت گرما است. بنابراین، این بیشتر یک نبرد مدیریت قدرت و گرما است تا عملکرد واقعی هسته.

کیفیت دوربین

سامسونگ تنظیمات دوربین جدیدی را برای سری گلکسی اس 22 ارائه کرده است. در واقع، S22 اولترا مجموعه‌ای از دوربین‌های کاملاً متفاوت دارد، در حالی که اس 22 و اس 22 پلاس دقیقاً مجموعه مشابهی دارند. بیابید اول با مشخصات سنسورهای دوربین پشتی آشنا شویم!

دوربین اصلی از یک سنسور 50 مگاپیکسلی ایزوسل GN5 با اندازه 1/1.56 اینچ بهره گرفته که می تواند با فناوری ترکیب 4 به 1 عکس های 12.5 مگاپیکسلی ثبت کند. سنسور ISOCELL 2.0 نسبت به ISOCELL Plus سال گذشته یک پله بالاتر بوده و با اصلاح بیشتر شبکه بین فیلترهای رنگی در سنسور، حساسیت نوری بالاتری را در پیکسل های کوچکتر نوید می دهد دوربین اصلی کاملاً عریض و 24 میلی متر است. از نظر ویژگی های اضافی، دارای Dual Pixel PDAF و OIS است.

سامسونگ مانند سال گذشته یک لنز f/1.8 در جلوی دوربین اصلی خود دارد، اگرچه سامسونگ شیشه جدیدی را برای لنزهای دوربین اس 22 به نام Super Clear Glass تبلیغ می کند. این نوید می دهد که شعله ور شدن لنز از منابع نور را در شرایط کم نور تا 98 درصد کاهش دهد. سامسونگ ظاهرا بسیاری از تلاش های دوربین خود را در این نسل بر روی عملکرد در نور کم متمرکز کرده است.

سامسونگ ظاهرا بسیاری از تلاش های دوربین خود را در این نسل بر روی عملکرد در نور کم متمرکز کرده است. این شامل یک دسته کامل از پیشرفت‌ها است که با نام محبت آمیز “NIGHTOGRAPHY” نامیده می‌شود و شامل مواردی مانند شیشه فوق‌العاده شفاف فوق‌الذکر، پرتره‌های بهبودیافته در نور کم، و همچنین نرخ فریم خودکار برای فیلم‌برداری در نور کم برای به حداکثر رساندن ضبط نور است. دوربین جدید دیگر گلکسی اس 22 پلاس، تله فوتو 10 مگاپیکسلی است و از سنسور S5K3K1 استفاده می کند. این سنسور از نوع 1/3.94 اینچی با پیکسل های مجزا 1.0 میکرومتر بوده و دیافراگم f/2.4 دارد.

از نظر زوم اپتیکال، تله فوتو 10 مگاپیکسلی جدید اکنون با زوم اپتیکال 70 میلی‌متری یا 3 برابری ارائه می‌شود، که به این معنی است که در مقایسه با سری S سال گذشته، سیستم بسیار متفاوتی است. در آن زمان، دوربین دارای لنز زوم اپتیکال 1.1 برابری بود و تمام زوم‌های اضافی (تا 3 برابر همانطور که در آگهی بود) سامسونگ از طریق برش سنسور 64 مگاپیکسلی با وضوح بالا در پشت لنز انجام داد. از نظر ویژگی های اضافی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی مانند سال گذشته دارای OIS و PDAF است. در نهایت دوربین اولتراواید از سنسور 12 مگاپیکسلی بهره می برد.

در بخش کیفیت تصاویر، تعداد مگاپیکسل ممکن است متفاوت باشد، اما نتایج حاصل از دوربین اصلی عملاً مشابه نتایج اس 22 اولترا است. به این معنا که عکس‌هایی که در تنظیمات مختلف گرفته می‌شوند، فوکوس ثابت با تراز سفیدی مناسب و نوردهی خوب را نشان می‌دهند. برخورد سامسونگ با رنگ‌ها همچنان کمی بیش از حد اشباع‌شده‌تر از دستگاه‌های رقیب است، اما این شرکت همه چیز را لغو کرده تا نتایج خیلی خودنمایی‌کننده نباشند. HDR در اکثر عکس‌ها به خوبی کار می‌کرد و مهمتر از همه، تصاویر بیشتر با آنچه که چشمان ما در دنیای واقعی دیدند مطابقت دارند.

همانطور که در عکس ها می بینید، دوربین تله فوتو دارای برد اپتیکال 3 برابری نسبت به دوربین اصلی است. به نظر می رسد مهمترین جنبه این تصاویر یکنواختی نوردهی و رنگ با دوربین اصلی است. هنوز جزئیات زیادی در این عکس‌ها وجود دارد و عمل زوم نیز نویز زیادی ایجاد نمی‌کند. گلکسی اس 22 اولترا دارای دومین لنز تله فوتو با زوم 10 برابری است که S22 پلاس از آن استفاده نمی کند. تصاویر نمونه با زوم 10 برابر، مانند عکس های 3 برابری، همچنان یکنواختی رنگ را نشان می دهند و جزئیات دلپذیری را در خود جای می دهند. با این حال، نویز بیشتری را در این تصاویر خواهید دید، و آنها کاملاً واضح نیستند.

سنسور 12 مگاپیکسل فوق عریض کار خوبی انجام می دهد. اشیا را تا فاصله کانونی 0.6 برابر لنز اصلی بیرون می کشد. به وضوح مقداری اعوجاج نوری در این تصاویر وجود دارد که به میدان دید 120 درجه می رسد، اما این بخشی از لذت دوربین های فوق عریض است. آنها مطمئناً دیدگاه متفاوتی به شما می دهند. باز هم، تن رنگ با دوربین های دیگر مطابقت دارد و هنوز جزئیات زیادی، نوردهی خوب و نویز کمی وجود دارد.

S22 پلتس قادر است هم از دوربین اصلی و هم از دوربین تله عکس پرتره بگیرد. تصاویر نشان می دهد که یک عکس استاندارد از دوربین اصلی به دنبال آن یک پرتره 1 برابر و سپس یک پرتره 3 برابر به نظر می رسد. بوکه در پرتره 1x ظریف است و عمق کانونی فضای کافی را ایجاد می‌کند که به نظر می‌رسد هر دو شکل در فوکوس هستند. بوکه در پرتره 3x بسیار تهاجمی تر است.

دوربین S22 Plus در شب چگونه است؟ در اکثر مواقع کار نسبتاً مناسبی انجام می دهد. از لحاظ بحرانی، نوردهی، رنگ و جزئیات کم و بیش مشابه نتایج S22 اولترا است. این نشان می دهد که نرم افزار سامسونگ به خوبی کار می کند. این بدان معنا نیست که عکس ها کامل هستند. برای مثال، علیرغم اینکه به لنزها روکش تازه ای داده اند که به کاهش تابش خیره کننده در عکس های شبانه کمک می کند، می توانید مقدار زیادی از آن را از نورهای موجود در تصاویر مشاهده کنید.

جمع بندی

رقابت در بازار برای گوشی‌های پرچمدار 1000 دلاری کمی سخت‌تر از بازار گوشی‌های فوق‌العاده 1200 دلاری است. با گزینه های بیشتری که می توان از بین آنها انتخاب کرد، پرچمداران امروزی واقعاً باید تحت تأثیر قرار گیرند تا از همتایان خود در میدان شلوغ عبور کنند. در این بخش، گلکسی اس 22 پلاس باید یک برنده آسان باشد. با قیمت اولیه 999 دلار، از نظر ویژگی ها و عملکرد دقیقاً همان جایی است که باید باشد. این گوشی یکی از بهترین برگه‌های مشخصات موجود در بازار را دارد – و این مشخصات در جایی که مهم است ارائه می‌شوند. صفحه نمایش Dynamic AMOLED تحت تاثیر قرار می دهد، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1/ اگزینوس 2200 عملکرد GPU را در اندروید به اوج جدیدی می رساند، و باتری از برادر بزرگتر خود بیشتر دوام می آورد.

با نگاهی فراتر از سامسونگ، گوگل بدون شک نزدیک ترین رقیب در فضای اندروید است. از میان دو دستگاه سری پیکسل 6، نسخه پرو (899 دلار) به دلیل اندازه صفحه نمایش مشابه، آرایش دوربین و سایر ویژگی های اصلی، رقیب مناسب تری برای گلکسی اس 22 پلاس است. قابل ذکر است که S22 پلاس دارای پردازنده قدرتمندتر از پیکسل 6 پرو و همچنین عمر باتری بهتر است، اگرچه پیکسل 6 پرو به لطف دوربین فوق‌العاده دقیق و کمی رم اضافی خود همه چیز را در سطح خود نگه می‌دارد.

با این حال، از دیدگاه سامسونگ، تنها رقیب واقعی اپل است. برترین گوشی هوشمند این شرکت، آیفون 13 پرو مکس (1099 دلار)، به لطف عملکرد بالای قفسه، پیکربندی عالی دوربین و عمر باتری پیشرو در صنعت، قابل مقایسه ترین دستگاه با S22 پلاس است. علاوه بر این، اپل یکی از رقابتی‌ترین برنامه‌های به‌روزرسانی سیستم‌عامل و امنیتی را ارائه می‌کند که برای هر تلفنی موجود است و شرکای لوازم جانبی و توسعه‌دهندگان بیشتری برای آن ایجاد می‌کنند. آیفون 13 پرو کوچکتر (999 دلار) قیمتی برابر با اس 22 اولترا دارد، اما صفحه نمایش و ردپای کلی آن از نظر اندازه به گلکسی اس 22 معمولی نزدیک تر است.

سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس یک پرچمدار درجه یک کمتر از اس 22 اولترا نیست. مطمئناً، چند ویژگی را اینجا و آنجا از دست می دهد، اما آنچه مهم است این است که همان تجربه اصلی را با 200 دلار کمتر به خریداران ارائه می دهد. این گوشی مانند گوشی های پایدار خود به خوبی طراحی و ساخته شده و مهمتر از آن، از بسیاری جهات از بسیاری از رقبای خود پیشی گرفته است.

صفحه نمایش از اکثر رقبا پیشی می گیرد، باتری بیشتر از رقبا دوام می آورد و پردازنده عملاً از همه چیز در حال حاضر بهتر است. به آن یک بسته دوربین قانع کننده و یکی از بهترین تعهدات به روز رسانی نرم افزار در بازار را اضافه کنید، سامسونگ یک برنده را در دستان خود دارد. این بدان معنا نیست که همه چیز عالی است. سامسونگ کمی در گزینه‌های حافظه و ذخیره‌سازی کم هزینه کرد، به‌ویژه زمانی که فکر می‌کنید فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا وجود ندارد. بلندگوها هم می توانستند بهتر باشند.

نقاط قوت

  • نمایشگر عالی
  • پکیج دوربین قدرتمند
  • عمر باتری خوب
  • سخت افزار ممتاز و عملکرد درجه یک
  • بهترین پشتیبانی نرم افزار در هر گوشی اندرویدی

نقاط ضعف

  • بدون شارژر در جعبه و بدون محافظ صفحه از قبل نصب شده.
  • قاب آلومینیومی Armor کمی لغزنده و مستعد جمع شدن اثر انگشت است.
  • سامسونگ می‌توانست کار بهتری را برای توضیح نحوه عملکرد سوئیچینگ نرخ تازه‌سازی خودکار خود در غیر این صورت انجام دهد.
  • همکاری گرافیکی جدید مبتنی بر RDNA2 Xclipse 920 AMD بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد، اما با برخی از اشکالات اولیه مواجه است و ما احساس می کنیم که پتانسیل آن هنوز در عمل به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته است.
منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا