موبایل و تبلت

امتیاز خوب دوربین گلکسی اس 22 در تست‌های DxOMark

به تازگی تیم DxoMark به بررسی دوربین گوشی گلکسی اس 22 پرداخته است. پیش از این دوربین گلکسی اس 22 اولترا امتیاز بهتری را نسبت به نسل قبلی خود دریافت کرده است. با توجه به نمونه عکس‌های مشاهده شده از گلکسی اس 22 انتظار می‌رفت که این گوشی با سخت‌افزار دوربین خود بتواند امتیاز خوبی در این بنچمارک به خود اختصاص دهد.

همانطور که می بینید امتیاز کلی 126 برای گلکسی اس 22 ثبت شده است. در مقایسه با اس 21 پلاس سال گذشته، دستگاه جدید در بیشتر زمینه‌ها پیشرفت‌هایی را ارائه می‌کند و آن را به عملکردی عالی در بخش قیمتی خود تبدیل می‌کند. با این حال، چند نکته نیز وجود دارد که باید از آنها آگاه بود. 

هنگام عکاسی تصاویر ثابت، دوربین رنگ های بسیار زیبا و زنده را با وایت بالانس دقیق ارائه می دهد. نوردهی‌ها معمولاً دقیق هستند و محدوده دینامیکی گسترده، جزئیات خوب را در مناطق برجسته و سایه به طور یکسان تضمین می‌کند. با این حال، درست مانند پرچمدار اس 22 اولترا، مدیریت نویز و رندر جزئیات کاملاً در سطح بهترین نیستند. بررسی ها همچنین متوجه برخی مشکلات فوکوس خودکار در نور کم شدند که تأثیر منفی بر اندازه‌گیری تکسچر عکس ها داشت.

در شرایط شب، گلکسی اس 22 تصاویری با نوردهی و جزئیات خوب در هنگام فعال شدن فلاش ایجاد می کند. عکس‌هایی که در حالت شبیه‌سازی بوکه گرفته شده‌اند، دارای جلوه بوکه طبیعی، با جداسازی دقیق سوژه از پس‌زمینه و رندر رنگی خوب هستند. هنگام عکاسی با دوربین فوق عریض، اس 22 دقیقاً مانند نسخه اولترا عمل می کند و در اکثر شرایط نوردهی مناسبی برای هدف دارد. با توجه به مشخصات یکسان دوربین های فوق عریض، واقعاً جای تعجب نیست.

هنگام زوم کردن به فاصله، دوربین از نظر نوردهی و رنگ در همه محدوده ها خوب عمل می کند. به طور کلی، نسبت به اس 21 پلاس سال گذشته در این زمینه ها پیشرفت جزئی داشته است. همچنین از نظر جزئیات کمی بهتر از اس 21 پلاس است و در برد نزدیک و متوسط ​​به اس 22 اولترا بسیار نزدیک است. با این حال، برد طولانی، فقدان لنز زوم 10 برابری اولترا به معنای سطح پایین‌تری از جزئیات است.

هنگام ضبط ویدیو، اس 22 در نور شدید و در شرایط داخلی به خوبی عمل می کند. محدوده دینامیکی آن گسترده است و مانند بهترین آیفون 13 کلاس خودش یا اس 22 اولترا ، این گوشی می تواند جزئیات برجسته خوبی را در صحنه های دشوار با کنتراست بالا ثبت کند. عملکرد در نور کم کمتر چشمگیر است، اما با برش مکرر هایلایت و سایه. رنگ به طور کلی با وایت بالانس دقیق خوب است مگر اینکه در نور کم ضبط کنید. برای بررسی دقیق دوربین گلکسی اس 22 به لینک منبع مراجعه کنید.

منبع
dxomark
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا