آموزشنرم افزار و اینترنت

آشنایی با سرویس گوگل پی و نحوه استفاده از آن

گوگل پی یک کیف پول دیجیتال و سیستم پرداخت آنلاین است که توسط گوگل ایجاد شده تا خرید را برای شما آسان کند. به طور خودکار کارت‌های اعتباری ذخیره شده شما را در هر کجا که حساب گوگل شما برای پرداخت‌های سریع وارد شده، همگام‌سازی می‌کند و کارت‌های وفاداری، بلیط‌ها و پیشنهادات را از حساب جیمیل شما وارد می‌کند.

راه اندازی Google Pay ساده است و به یک کارت نقدی/اعتباری یا حساب پی پال، یک حساب گوگل و یک دستگاه گوگل پی پشتیبانی شده نیاز دارید (گوشی اندروید، ساعت Wear OS یا کامپیوتر دسکتاپ/لپ تاپ). شما حتی می توانید آن را با یک دستگاه iOS استفاده کنید. در این مقاله، ما بر نحوه استفاده از گوگل پی با گوشی اندرویدی خود تمرکز خواهیم کرد. این احتمال وجود دارد که از قبل برنامه گوگل پی را در گوشی خود داشته باشید. اگر این اپلیکیشن در دستگاه موجود نبود، می توانید آن را از گوگل پلی استور دانلود کنید.

افزودن حساب‌های پرداخت به گوگل پی

وقتی برای اولین بار برنامه Google Pay را باز می کنید، ممکن است از شما خواسته شود با شرایط خدمات Google Pay و خط مشی رازداری گوگل موافقت کنید. پس از انجام این کار، از طریق یک فرآیند ورود به سیستم اولیه هدایت می شوید که به شما کمک می کند یک روش پرداخت اضافه کنید.

اپلیکیشن گوگل پی

ویژگی های مختلفی وجود دارد که می توانید از صفحه اصلی G Pay به آنها دسترسی داشته باشید. برای شروع، چهار دکمه به شما امکان می‌دهند پرداخت‌های بدون تماس، ارسال یا درخواست وجه، مشاهده پیشنهادات شرکای گوگل، یا پیگیری هزینه‌های خود را انجام دهید. در بالای صفحه، روی دکمه «Ready to pay» یا «Pay contactless» در پایین صفحه ضربه بزنید تا به صفحه‌ای بروید که به شما امکان می‌دهد اطلاعات پرداخت را به خواننده منتقل کنید. (دقت داشته باشید که بسیاری از خوانندگان Google Pay می توانند پرداخت الکترونیکی را بدون نیاز به رفتن به برنامه بپذیرند.). همین صفحه کارت‌های اعتباری و سایر منابع مالی را که در G Pay ثبت کرده‌اید نشان می‌دهد.

می‌توانید با سواپ کردن روی آن برای افزودن یک کارت اعتباری یا نقدی جدید، یا حساب پی پال به G Pay اقدام کنید. اگر قبلاً از کارت یا حساب پی پال خود برای پرداخت چیزی در گوگل پلی استفاده کرده‌اید – مثلاً یک برنامه یا یک فیلم – با ضربه زدن روی «Add a payment method»، کارت‌های دیگر شما ممکن است در آنجا فهرست شوند. با این حال، برای استفاده از آنها به عنوان منابع پرداخت بدون تماس، باید آنها را فعال کنید.

در پایین صفحه اصلی، سه نماد وجود دارد: برچسبی که معاملات حمایت شده مختلف را به شما نشان می‌دهد، نماد صفحه خانه، و علامت دلار که «اطلاعات مربوط به هزینه‌ها» را به شما نشان می‌دهد – به عبارت دیگر، چقدر هزینه کرده‌اید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید بانک و سایر حساب‌های خود را در اینجا لینک دهید. در نهایت، اگر روی صفحه اصلی تند به پایین بکشید، می‌توانید مشاغلی را بیابید که G Pay را می‌پذیرند و فهرستی از افرادی که برای آنها پول ارسال کرده‌اید یا از آنها درخواست پول کرده‌اید.

در صورت تمایل، می توانید با مراجعه به صفحه حساب Google Pay، حساب خود را در وب نیز مدیریت کنید.

کجا می توانم از گوگل پلی استفاده کنم؟

در دنیای واقعی، تقریباً در هر جایی که پایانه کارت اعتباری با نشان‌واره G Pay می‌بینید، می‌توانید از گوگل پی استفاده کنید. از آنجا، تنها کاری که باید انجام دهید این است که قفل گوشی خود را باز کنید و آن را به نقطه تماس ترمینال ببرید.

آیا گوگل پی ایمن است؟

به گفته گوگل، با به اشتراک گذاشتن یک شماره موقت رمزگذاری شده (به جای شماره کارت واقعی شما) با تاجران، از اطلاعات شما محافظت می کند. در این لینک می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره کنترل‌های امنیتی و حریم خصوصی گوگل مشاهده کنید.

اگر تلفن خود را گم کنید، دستگاه Find My Google را می توان از هر رایانه ای با حساب گوگل خود دسترسی داشت. از آنجا، می‌توانید گوشی و تمام محتویات آن را قفل، مکان یابی یا از راه دور پاک کنید.

با رفتن به تنظیمات برنامه Google Pay می توانید امنیت حساب خود را کنترل کنید. برای انجام این کار، روی آیکون شخصی خود در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و  Settings > Privacy & security > Data & personalization را انتخاب کنید. اینجاست که می‌توانید تعیین کنید آیا گوگل می‌تواند اطلاعات شما را برای اشخاص ثالث ارسال کند یا اطلاعات مربوط به اعتبار شما را به اشتراک بگذارد یا اینکه اطلاعاتی را با سایر شرکت‌های گوگل برای اهداف بازاریابی به اشتراک بگذارد.

صفحه Privacy & security همچنین به شما امکان می‌دهد تعیین کنید که چگونه خریدها را مجاز می‌کنید و آیا می‌توانید اطلاعات دیگری مانند صورت‌حساب‌های جیمیل را در Google Pay ببینید یا خیر.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا