گلکسی اس 22 اولترا (اگزینوس) اوایل ماه فوریه معرفی شد. به گفته سامسونگ، تراشه اگزینوس 2200 موجود در این دستگاه سریعترین چیپست و نمایشگر 6.8 اینچی آن روشن ترین نمایشگر تا به امروز است. اس 22 اولترا اولین مدل از سری S بوده که با S Pen داخلی عرضه می شود.

در آرایه دوربین، ماژول اصلی از یک سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده می کند که در نور کم 9 پیکسل را در یک پیکسل برای اندازه پیکسل بسیار بزرگ 2.4 میکرومتر ترکیب می کند. همچنین یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین تله اختصاصی وجود دارد. وظایف تله متوسط توسط یک لنز 3x با وضوح 10 مگاپیکسل انجام می شود. برای بزرگنمایی تله شدیدتر، یک ماژول به سبک پریسکوپ 10 برابری موجود است. دوربین اصلی همچنین دارای یک پوشش نانو با بازتاب بسیار کم بوده که برای کاهش شعله ور شدن لنز طراحی شده است.

در حالت ویدیو، S22 اولترا قادر است فیلم‌های 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه یا فایل‌هایی با وضوح 4K تا 60 فریم در ثانیه ضبط کند. مشخصات مطمئناً چشمگیر به نظر می رسد. بیایید ببینیم چگونه آنها به تصاویر واقعی تبدیل می شوند و به نتایج تست دوربین DXOMARK نگاهی بیندازیم.

مشخصات کلیدی دوربین:

  • اصلی: 108 مگاپیکسل 1/1.33 اینچ، پیکسل های 0.8 میکرومتر، زاویه دید 85 درجه، دیافراگم f/1.8، لرزشگیر اپتیکال، PDAF
  • اولتراواید: 12 مگاپیکسل 1/2.55 اینچ، پیکسل های 1.4 میکرومتر، زاویه دید 120 درجه، لنز f/2.2 و Dual Pixel AF
  • تله اول: 10 مگاپیکسل 1/3.52 اینچ، پیکسل های 1.12 میکرومتر، دیافراگم f/4.9، زوم اپتیکال 10 برابری، Dual Pixel AF
  • تله دوم: 10 مگاپیکسل 1/3.52 اینچ، پیکسل های 1.12 میکرومتر، دیافراگم f/2.4، زوم اپتیکال 3 برابری، Dual Pixel AF
  • Laser AF
  • فیلمبرداری 8K تا نرخ 24 فریم بر ثانیه، 4K تا 60 فریم بر ثانیه، پشتیبانی از +HDR10

در بررسی انجام شده، تیم DXOMARK امتیاز کلی 131 را به دوربین اس 22 اولترا اعطا کرده است. به طور کلی، در بخش سه عکسبرداری، زوم و فیلمبرداری دوربین اس 22 اولترا به ترتیب امتیاز 134، 86 و 114 را کسب کرده است. با وجود اینکه در رتبه های بالا قرار نگرفته، اما در مجموع عملکرد خوبی دارد و بهبودهایی را نسبت به مدل قبلی خود، S21 اولترا، به عنوان مثال در ویدیو و زوم، ارائه می دهد. اما نمی‌تواند با بهترین‌های کلاس در زمینه‌هایی مانند تکسچر/نویز یا عکاسی در شب همراه باشد.

در حالت عکس، دوربین عملکرد خوبی دارد، به خصوص برای رنگ و نوردهی. تصاویر رنگ های زیبا و دامنه دینامیکی گسترده را نشان می دهند. با این حال، مقداری نویز درخشندگی معمولاً قابل توجه است و سطح جزئیات با بهترین ها مطابقت ندارد. همچنین آثار زنگ‌دار قوی را در همه شرایط مشاهده کردند، و اغلب هنگام ثبت صحنه‌های با کنتراست بالا، می‌توان جلوه‌های شبح را مشاهده کرد.

دوربین فوق عریض از برخی جهات نتایج مشابهی با S21 اولترا ایجاد می کند اما در نور کم به لطف کاهش نویز موثرتر بهبود یافته است. هنگام استفاده از زوم تله، نوردهی هدف دقیق است و تعادل رنگ سفید در نور روشن و در محیط داخلی در تمام تنظیمات تله خنثی است. در فاصله نزدیک، سطح جزئیات ثبت شده در مقایسه با رقبایی مانند هواوی P50 پرو یا شیائومی می 11 اولترا کمی پایین‌تر است، اما در فاصله متوسط و بلند، S22 اولترا علیرغم برخی مصنوعات در یک سطح است. در تنظیمات تله بسیار طولانی، S22 اولترا به لطف دوربین اختصاصی تله 10 برابری خود، عملکرد خوبی دارد.

در حالت فیلمبرداری، S22 اولترا در نور شدید و در شرایط معمولی داخلی به خوبی عمل می کند. دوربین عموماً به خوبی نوردهی می‌کند و محدوده دینامیکی، به ویژه در نقاط برجسته، چشمگیر است. رنگ پوست، رنگ به طور کلی و تعادل رنگ سفید خوب هستند، اما نگاشت تن می تواند به اشباع بیش از حد قوی در برخی از صحنه های HDR منجر شود. فوکوس خودکار سریع و روان کار می کند و دقیقاً سوژه ها را در یک صحنه ویدیویی ردیابی می کند.

لرزشگیر ویدیو عموماً هنگام راه رفتن در حین ضبط مؤثر است، اما جلوه ژله‌ای می‌تواند هنگام حرکت سریع قابل توجه باشد. کلیپ‌های ویدیویی با نور کم فضای کمی برای پیشرفت باقی می‌گذارند. آزمایش‌کنندگان دگزومارک مقداری بریدگی سایه و تطبیق تعادل سفیدی غیربهینه را مشاهده کردند. همچنین در هنگام راه رفتن در نور کم تفاوت هایی در وضوح بین فریم ها وجود دارد. برای مشاهده بررسی کامل دوربین گلکسی اس 22 اولترا به لینک منبع مراجعه کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *