بررسیموبایل و تبلت

بررسی شیائومی 12 پرو

گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین و کاردبردی ترین گوشی‌های جهان هستند. افراد زیادی به دلیل مشخصات بسیار عالی و نمره‌های بالای این مدل آن را انتخاب می‌کنند اما مهم ترین دلیل آن‌ها مقرون به صرفه بودن این گوشی است. در این مقاله به نقد و بررسی مدل جهانی شیائومی 12 پرو می پردازیم.

گوشی‌های سری 12 شیائومی امسال در مقایسه با سال گذشته متفاوت است. شیائومی 12 تبدیل به یک پرچمدار با صفحه نمایش کوچک شده، در حالیکه گوشی شیائومی 12 پرو در حال تبدیل شدن به نسخه‌ی آپگرید شده‌ی گوشی می 11 می‌باشد. ظاهر گوشی هم متوجه تغییر شده است. طبق معمول، جدیدترین اسنپدراگون رده بالا را در دست دارد، و دارای صفحه نمایش LTPO OLED سامسونگ بوده که بسیار عالی است. شارژ باید به لطف پشتیبانی 120 واتی در کلاس پیشرو باشد، که با توجه به ظرفیت نسبتاً متوسط باتری برای سخت افزار رده بالا، بسیار خوشایند است. در ادامه می توانید مروری بر مشخصات سخت افزاری این پرچمدار جدید شیائومی بیاندازید.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 163.6×74.6×8.2 میلیمتر، 204 گرم وزن، فریم آلومینیومی
  • صفحه نمایش: 6.73 اینچ LTPO AMOLED، نرخ تازه سازی 120 هرتز، رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل، 1 میلیارد رنگ، حداکثر روشنایی 1500 نیت، دالبی ویژن.
  • تراشه: کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1، گرافیک Adreno 730
  • حافظه: 8/12 گیگابایت رم، 128/256 گیگابایت UFS 3.1
  • نرم افزار: اندروید 12، MIUI 13
  • دوربین پشتی: اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.9، اولتراواید 50 مگاپیکسلی f/2.2 و تله فوتو 50 مگاپیکسلی f/1.9
  • دوربین جلویی: 32 مگاپیکسل
  • باتری: 4600 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 10 وات، بیسیم 50 وات، معکوس بیسیم 10 وات
  • سایر ویژگی ها: سنسور اثر انگشت (زیرنمایشگر، اپتیکال)، NFC، پورت اینفرارد، حسگر مجاورت مجازی

پروها و اولترا های پرچمداران شیائومی در مورد بسته بندی مورد توجه ویژه قرار گرفته اند و برخلاف رنگ سفید مدل های کمتر، در جعبه های سیاه ارسال می شوند.  داخل جعبه مقوایی ضخیم با آستینی که محفظه سیلیکونی شفافی را در خود جای داده است – بهترین گزینه محافظتی نیست، اما نمی توانید با یک مورد رایگان بحث کنید. همچنین شامل یک آداپتور 120 وات و یک کابل USB-A-to-C می شود.

طراحی و کیفیت ساخت

ارائه یک طراحی برجسته برای گوشی های هوشمند در سال 2022 چیزی جز پیش پا افتاده نیست و می گوییم شیائومی آن را با سری 12 به پایان رسانده است. صفحه نمایش های خمیده و پشتی کاملاً منحصر به فرد نیستند، اما به برقراری ارتباط خانوادگی کمک می کنند، و سبک مشترک آن ماژول دوربین، خانواده را شبیه هیچ سری دیگری نمی کند.

در این ماژول دوربین اصلی در بالای صفحه قرار دارد و بزرگ‌ترین ترکیب حسگر و لنز جایگاه مناسب خود را پیدا می‌کند. حلقه فلزی براق اطراف آن، ماژول را بیشتر برجسته می کند. در زیر، دوربین اولتراواید کوچکتر و تله فوتو در یک طرف قرار دارند و فضایی را برای فلاش و یک نوشته 50 مگاپیکسلی در سمت دیگر آزاد می کند. توجه داشته باشید، در این مورد خاص، 50 برای هر سه ماژول صادق است. خطوط بسیار ظریف جزیره را به بخش هایی تقسیم می کند و به آن فضایی از ظرافت و دقت می بخشد. در پایان، این به سادگی یک دسته دوربین مانند هر دوربین دیگری است، فقط یک دسته سنجیده طراحی شده است.

در بخش پایینی قاب پشتی، چندین خط متن، حک شده و در طرف مقابل، لوگوی شیائومی بسیار محدودتر است و با نشان «5G» به آن ملحق می‌شود که پشتیبانی از اتصال نسل بعدی گوشی را تبلیغ می‌کند. پنل پشتی خود از شیشه ساخته شده است. می دانیم که قاب پشتی شیائومی 12، از گوریلا گلس 5 ساخته شده، اما در مورد نسخه پرو چنین اطلاعاتی در دست نداریم. با این حال، منطقی است که حداقل به همان اندازه خوب باشد.

قسمت پشتی دارای روکش مات است که درخشش بسیار جالبی در هنگام تابش خورشید به آن می‌تابد، اما در غیر این صورت تقریباً زرق و برق نیست. از نظر کاربردی، این پنل بسیار لغزنده است، به خصوص اگر پوست خشک تری دارید. از طرف دیگر، مستعد گرفتن اثر انگشت نیست. پنل پشتی به قاب آلومینیومی منحنی می شود که با شکل نمایشگر در جلو مطابقت دارد و ریل های جانبی بسیار نازکی را ایجاد می کند.

طبق معمول در چنین مواردی، می توانید انتظار داشته باشید که برداشتن 12 پرو از روی یک میز تا حدودی دشوار باشد، زیرا این تلفن در قسمت چسبندگی کمی ارائه می دهد. با این حال، چرخش مثبتی نیز در این مورد وجود دارد، زیرا انحناها باعث می‌شود یک گوشی از قبل باریک (8.2 میلی‌متری) حتی باریک‌تر به نظر برسد. به غیر از دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا در بالای آن، هر دو در سمت راست، نکات کمی در کناره‌های 12 پرو وجود دارد. دکمه ها به خوبی قرار گرفته اند و بدون هیچ شکایتی مثبت کلیک می کنند.

قاب پشتی در اطراف گوشه ها و در قسمت های بالا و پایین ضخیم می شود و در صورت بروز بدشانسی، محافظ فلزی محکم تری در برابر کف زمین ایجاد می کند. قسمت بالایی یکی از ویژگی های اصلی شیائومی است، یک فرستنده مادون قرمز، که می توانید از آن برای کار با دستگاه های ساده تری مانند تلویزیون یا تهویه مطبوع استفاده کنید. در پایین، درگاه USB-C و همچنین سینی کارت قرار دارد. سینی یک یا دو سیم‌کارت نانو می‌گیرد، اما برای microSD مناسب نیست. اساسا، به جز سونی و هواوی، به نظر می رسد هیچ کس دیگری گزینه افزایش فضای ذخیره سازی را در دستگاه های پیشرفته ارائه نمی دهد.

صفحه نمایش 6.73 اینچی Super AMOLED که بهترین ها را برای همیشه ذخیره می کند، چیز زیبایی است. مطمئناً اگر طرفدار لبه‌های نمایشگر منحنی نیستید، ممکن است، با 12 پرو مشکل داشته باشید. اما گزینه‌های برتر با صفحه‌نمایش تخت وجود دارد – گلکسی اس 22 پلاس اولین چیزی است که به ذهن می‌رسد.

چند سال پیش، ممکن بود از دوربین سلفی پانچ سوراخ شکایت کرده باشیم، اما به مرور زمان به کوری سوراخ پانچ مبتلا شده ایم، و اکنون این فقط چیزی است که می دانیم وجود دارد اما نمی بینیم. به نظر می رسد که سازندگان نیز این نظر را دارند و ما دیگر دوربین سلفی پاپ آپ، چه خوب و چه بد، نداریم. یک شکاف نازک در محل برخورد شیشه نمایشگر با قاب وجود دارد، و این برای هدایت بخشی از صدا از بلندگوی بالایی به گوش شما برای تماس است. به خاطر داشته باشید که برخی از آن همچنان از طریق موج بالا با مارک هارمن/کاردون خارج خواهند شد.

با وجود تمام دستاوردهای خود در طراحی و ساخت، شیائومی 12 پرو یک ویژگی کلیدی ندارد و آن محافظت بیشتر در برابر عناصر است. شیائومی 12 پرو دارای ابعاد 163.6×74.6×8.2 میلی متر و وزن 204 گرم (یا 205 گرم بسته به نسخه) است و این باعث می شود که یک گوشی هوشمند با اندازه کامل باشد.

صفحه نمایش

شیائومی 12 پرو صفحه نمایش 6.73 اینچی اش را از سامسونگ دریافت کرده است. صفحه نمایش این گوشی از یک پنل Super AMOLED با وضوح تصویر 1440 در 3200 پیکسل در ابعاد 20:9 برای تراکم پیکسلی 521ppi برخوردار است. همچنین حداکثر نرخ تازه سازی 120 هرتز با نمونه برداری لمسی تا 480 هرتز را پشتیبانی می کند. شیائومی ادعا می‌کند 1000 نیت روشنایی برای عملکرد منظم و حداکثر 1500 نیت در سناریوهای HDR (که از هر دو نوع دالبی ویژن و +HDR10 پشتیبانی می‌کند) را ارائه می دهد.

ما 1050 نیت را در 12 پرو با روشنایی خودکار فعال و نور محیط روشن در تست استاندارد خود اندازه‌گیری کردیم. این امتیاز شیائومی 12 پرو را با آیفون 13 پرو مکس برابری می کند و تنها پرچمداران جدیدترین نسل سامسونگ می توانند از این رقم بالاتر بروند. روشنایی قابل دستیابی به صورت دستی 506 نیت معقول تر است. 12 پرو به شما این امکان را می دهد که روشنایی خودکار را خاموش کنید، اما افزایش را در نور روشن محیط حفظ کنید – این تغییر حالت نور خورشید در تنظیمات است.

12 پرو از رویکرد ویژگی سودمند (یا بیهوده پیچیده) شیائومی برای کنترل رنگ استفاده می کند و گزینه های زیادی را ارائه می دهد. سه حالت رنگی از پیش تعیین شده بلافاصله در دسترس هستند (Vivid، Saturated، Color Original)، با یک چرخه رنگ در زیر برای تنظیم دما در بالای سه پیش تنظیم کارخانه (Default, Warm, Cool). سپس یک زیر منوی تنظیمات پیشرفته وجود دارد که در آن می توانید از بین سه پیش تنظیم دیگر (Original، P3 و sRGB) انتخاب کنید، اما لغزنده های RGB و همچنین لغزنده هایی برای رنگ، اشباع، مقدار، کنتراست و گاما نیز وجود دارد.

در حالت پیش‌فرض Vivid، رنگ‌ها به خوبی منقبض هستند، و ما نتایج کلی دقیقی را برای نمونه‌های آزمایشی DCI-P3 دریافت کردیم، اما تغییر رنگ آبی قابل‌توجهی به سفید و خاکستری مشاهده شد. پیش‌تنظیم دمای گرم کمی کمک کرد، اما رنگ آبی باقی ماند. ما دقیق ترین نتایج (میانگین dE2000 2.1) را با یک نقطه سفارشی در چرخ رنگ دریافت کردیم. از طرف دیگر، حالت رنگ اصلی برای محتوای sRGB بسیار دقیق بود و ما میانگین dE2000 0.9 را برای الگوهای sRGB ثبت کردیم. حالت اختصاصی P3 در تنظیمات پیشرفته کمی دقت کمتری نسبت به حالت Vivid برای نمایش محتوای P3 داشت و حالت sRGB در آزمایش ما بسیار دور از هدف بود.

قابلیت HDR در 12 پرو بسیار عالی بوده و Dolby Vision و HDR10+ را ارائه می دهد. نتفلیکس پشتیبانی Dolby Vision را با موفقیت تشخیص داد و یوتیوب ویدیوی HDR را پخش کرد، اگرچه Amazon Prime Video چندان HDR به نظر نمی رسید. پشتیبانی از نرخ تازه سازی بالا در 12 پرو به روشی انجام می شود که قبلاً ندیده ایم، اما حداقل در اصل از آن استقبال می کنیم. دو گزینه در منو وجود دارد – Auto و Custom. خودکار تمام تصمیمات RR را به تلفن واگذار می کند، در حالی که سفارشی به شما امکان می دهد بین 60، 90 و 120 هرتز را انتخاب کنید، که به طور موثر به عنوان سقف عمل می کند و تلفن همچنان بر اساس منطق داخلی خود زیر عددی که انتخاب می کنید خواهد رفت.

عمر باتری و شارژ سریع

شیائومی 12 پرو دارای باتری 4600 میلی آمپر ساعتی است. با وجود اینکه پرو دارای صفحه نمایش بزرگتر و وضوح بالاتر (6.73 اینچ 1440p در مقابل 6.28 اینچ 1080p) است، ظرفیت آن نیز اندکی بیشتر از ظرفیت نسخه معمولی 12 (4500 میلی آمپر ساعت) می باشد. بنابراین ما با انتظارات نسبتا محافظه کارانه وارد آزمایش باتری شدیم. در تست باتری، این دستگاه توانست در کل 74 ساعت دوام بیاورد که این میزان در مقایسه با رقبا نظیر گلکسی اس 22 پلاس با 97 ساعت عمر باتری پایین است. از سوی دیگر، هنگام پخش ویدیو 12 ساعت و 18 دقیقه، مرور وب تا 10 ساعت و 46 دقیقه و تماس هم تا 19 ساعت و 24 دقیقه دوام آورد.

نکته‌ای که توانست توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کند پشتیبانی این گجت از فناوری شارژ سریع 120 واتی است. با استفاده از یک آداپتور 120 واتی افراد قادر هستند تا باتری این دستگاه را در مدت زمان 18 دقیقه به صورت کامل شارژ کنند. به همین دلیل استفاده از این دستگاه با حداکثر قدرت سخت افزاری برای کاربران می‌تواند مناسب باشد؛ زیرا تنها در مدت زمان 18 دقیقه باتری این گجت شارژ خواهد شد. علاوه بر این موضوع این گجت از فناوری شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند و در صورت استفاده از شارژ بی‌سیم با توان 50 وات باتری این گجت در مدت زمان 42 دقیقه به صورت کامل شارژ خواهد شد.

همانند نسخه پایه این گوشی هوشمند از فناوری Reverse wireless charging نیز بهره می‌برد و کاربران قادر هستند تا با توان 10 وات دیگر گجت‌های پشتیبانی کننده از فناوری شارژ بی‌سیم را شارژ کنند. به صورت کلی این دستگاه در بخش باتری و آداپتور هیچ نقطه ضعفی ندارد و می‌تواند بسیاری از رقیب‌های خود را در این بخش شکست دهد.

بازده و کارایی

شیائومی نسخه پایه این سری را به تراشه جدید شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز کرد. این پردازنده یک چیپست 4 نانومتری محسوب می‌شود و دارای قدرت سخت افزاری بسیار بالایی است. در حال حاضر در میان گوشی‌های اندرویدی این تراشه قدرتمندترین پردازنده محسوب می‌شود و تراشه‌ای نمی‌تواند با آن رقابت کند. به لطف وجود نسل 8 نسل 1 تمام برنامه‌ها و بازی‌های مختلف به راحتی در این گجت اجرا خواهند شد و گوشی شیائومی 12 پرو در لیست بهترین پرچمداران سال 2022 قرار خواهد گرفت. وجود صفحه نمایش بسیار با کیفیت و همچنین تراشه قدرتمند باعث شد تا توجه علاقه‌مندان به بازی‌های موبایلی سنگین به این دستگاه جلب شود.

این پردازنده یک تراشه 8 هسته‌ای است که از یک هسته‌ 3.0 گیگاهرتز Cortex-X2 و سه هسته‌ی 2.50 گیگاهرتزی Cortex-A710 بهره می‌برد و از چهار هسته‌ 1.80 گیگاهرتزی Cortex-A510 نیز پشتیبانی می‌کند. بر این اساس اجرای چند برنامه یا بازی سنگین به صورت هم‌زمان برای این تراشه کار دشواری محسوب نمی‌شود و به راحتی افراد می‌توانند نیازهای خود را از یک گوشی هوشمند با استفاده از 12 پرو برطرف کنند.

وظیفه پردازش گرافیک دستگاه بر عهده Adreno 730 است و این تراشه می‌تواند بخش‌های گرافیکی دستگاه را در مدت زمان بسیار کوتاهی پردازش کند و زمان لود کردن بازی‌ها را کاهش دهد. هنگام اجرای بازی‌های مختلف این چیپست به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی مورد نظر خود را با حداکثر کیفیت و همچنین نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه اجرا کنند.

پس از آزمایش واقعی، امتیاز اجرای انتوتو شیائومی 12 پرو 1020324، شکستن یک میلیون امتیاز اجرا، پردازنده به حدود 230000 رسید، در مقایسه با شیائومی 11 پرو دارای افزایش اندکی است، امتیاز GPU گفته می‌شود نزدیک به 450000 است که بزرگترین ارتقای عملکرد نسل جدید اسنپدراگون 8 به شمار می‌رود. MEM و UX نیز افزایش متناظری دارند، نسخه کامل حافظه LPDDR5 به حداکثر نرخ 6400 مگابیت در ثانیه رسیده است در حالی که دارای صفحه نمایش نرخ تازه سازی تطبیقی ​​120 هرتزی است، این دستاورد غیرمنتظره نیست.

فضای ذخیره سازی، 12 پرو مجهز به نسل جدیدی از حافظه فلش UFS 3.1 است. توانایی خواندن متوالی 1941.2 مگابایت بر ثانیه، سرعت نوشتن متوالی 1256 مگابایت بر ثانیه است، در مقایسه با فلش UFS 3.1 معمولی، می‌توانید افزایش زیادی در عملکرد نوشتن مشاهده کنید. مدل‌های حافظه تقریبا دو برابر شده‌اند که این یک مزیت است. از نظر دما، واضح ترین گرمای بدنه سمت لنز محل پردازنده است، اما دما قابل قبول است، بالاترین دما 44.8 درجه بوده و دمای متوسط ​​40.9 درجه است.

نرم افزار و رابط کاربری

شیائومی 12 پرو نسخه پایدار MIUI 13 مبتنی بر اندروید 12 را اجرا می‌کند، مشاهده می‌شود که MIUI برای مدت طولانی صیقل داده شده و نسخه جدید آن قادر به نصب پایدار بوده است. وقتی برای اولین بار گوشی را نگاه کنید، واقعاً متوجه نخواهید شد که MIUI 13 است، به نظر می‌رسد که همان MIUI 12.5 باشد زیرا رابط کاربری و نمادها تغییر زیادی نکرده‌اند، در مقایسه با نسل‌های قبلی، پیشرفت‌های اساسی MIUI 13 به نظر نمی‌آیند.

رابط اصلی تغییر چندانی نکرده است، صفحه نمایش منفی ظاهر جدیدی دارد، محتوای آن جمع و جورتر است، اطلاعات آن واضح است، تایپوگرافی به نظر راحت می‌آید ، هیچ آرم در زیر لوگو وجود ندارد و ساده‌تر به نظر می‌رسد. فونت پیش‌فرض از Xiaomi Lanting Pro به MiSans جدید جایگزین شده است که همچنان از تنظیم بدون مرحله پشتیبانی می‌کند و اندازه و ضخامت آن قابل تنظیم است. به نظر می‌رسد فونت جدید بیضی شکل‌تر است که با سبک آیکون‌های MIUI مطابقت دارد. MIUI 13 یک عملکرد نوار کناری جدید را به ارمغان می‌آورد که مشخصات آن بدین شکل است: پشتیبانی از نمایش یونیورسال، اسلاید یک مکان خاص را می‌توان با استفاده از آن باز کرد، برنامه‌های اخیرا باز شده را نشان می‌دهد و میانبر راحتی است، اما گاهی اوقات ممکن است این لبه به طور تصادفی و ناخواسته نیز لمس شود.

ویجت قابلیتی است که MIUI 13 مشتاقانه منتظر آن است، یک بلوک مستطیلی یا بلوک مربعی که محتوای متفاوتی مانند تقویم، عکس‌های یادبود و غیره را نشان می‌دهد، می‌تواند روی دسکتاپ قرار بگیرد و به عنوان میانبر از آن استفاده شود، بنابراین می‌توان گفت هم زیبا و هم کاربردی است. برخی از یادداشت‌ها، فهرست‌های کار، یا کدهای سلامت و شورت کات دستگاه Mi Home توسط ویجت‌هایی که به دسکتاپ اضافه شده‌اند پشتیبانی می‌شوند. MIUI 12 ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی مانند شبکه رهگیری و موقعیت یابی و غیره را به ارمغان آورده است. متعاقباً، بسیاری از رام‌های جریان اصلی، حفاظت از حریم خصوصی را تقویت کردند، MIUI 13 حالت ضد ردیابی را به صحنه اضافه کرده است.

این حالت اول از همه، برنامه را از دریافت آدرس MAC منع می‌کند تا از ردیابی از طریق آدرس MAC دستگاه جلوگیری کند، در حالی که به طور هوشمند انواع ردیاب‌های تعبیه شده در برنامه را شناسایی و غیرفعال می‌کند. یکی دیگر از فناوری‌های جذاب به کار رفته در این گوشی هوشمند، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است. باز کردن قفل صفحه دستگاه به این روش باعث می‌شود تا کاربران حس مدرن بودن را تجربه کنند و همچنین از روشی ایمن و سریع برای باز کردن قفل صفحه استفاده کنند.

کیفیت دوربین

شیائومی 12 پرو مجهز به دوربین سه گانه با سه دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، اولتراواید و تله فوتو است. دوربین اصلی از سنسور سونی IMX707 استفاده می‌کند. این سنسور از نوع 1/1.28 اینچی با پیکسل‌های 1.22 میکرومتر و آرایه فیلتر رنگی Quad Bayer است، بنابراین می‌توانید به عنوان یک سنسور 12.5 مگاپیکسلی با گام پیکسلی 2.44 میکرومتر به آن نگاه کنید. این سنسور با یک لنز معادل 24 میلی‌متری با دیافراگم f/1.9 جفت شده است. برخی منابع حتی ادعا می‌کنند که قابلیت فوکوس خودکار All-pixel را دارد، اما تشخیص آن بدون برگه مشخصات عمومی سونی دشوار است.

دو دوربین دیگر از سنسور JN1 سامسونگ استفاده می کنند که 50 مگاپیکسل نیز دارد و دارای فیلتر رنگی Tetracell هستند. این یکی به طور قابل توجهی کوچکتر است – از نوع 1/2.76 اینچی با پیکسل های 0.64 میکرومتر (1.28 میکرومتر پس از قرارگیری 4 به 1) – بنابراین تقریباً یک چهارم مساحت اصلی است، اگرچه هنوز برای کاربرد بسیار بزرگ است. دوربین تله‌فوتو دارای یک لنز معادل 48 میلی‌متری است که به طور کلی دسترسی زوم 2 برابری را به شما می‌دهد، اما برای دوربین تله‌فوتو لنز بسیار روشنی است – دیافراگم آن f/1.9 است. با این حال، تثبیت نشده است.

در همین حال، لنز فوق عریض برای پوشش میدان دید 115 درجه و فاصله کانونی معادل آن 14 میلی متر است. آنچه در فوق عریض وجود ندارد فوکوس خودکار است – این مشکل برطرف شده است. از سوی دیگر، دوربین سلفی شامل یک سنسور امنی ویژن OV32b40 با اندازه پیکسل 0.7 میکرومتر و فرمت اپتیکال 1/3.14 اینچی است.

این دوربین‌ها همگی از فناوری HDR پشتیبانی می‌کنند و امکان فیلم برداری با کیفیت 8K و نرخ فریم 24 فریم بر ثانیه وجود دارد. علاوه بر این موضوع افراد می‌توانند با کیفیت 4K نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری کنند. نسخه پایه این گوشی در حالت 4K تنها از نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه بهره می‌برد و این موضوع به یکی از نقطه ضعف‌های بخش دوربین گوشی شیائومی 12 تبدیل شد. علاوه بر این موضوع امکان فیلم برداری در حالت اسلوموشن (صحنه آهسته) با کیفیت 1080 پیکسل و نرخ فریم 960 فریم بر ثانیه وجود دارد. به صورت کلی می‌توان گفت این گجت برای تصویر برداری و فیلم برداری بسیار مناسب است و خرید آن به علاقه‌مندان به تصویر برداری پیشنهاد می‌شود.

عکس های نور روز از دوربین اصلی 12 پرو واقعا خوب هستند. جزئیات ریز فراوان است و با پردازش بسیار معقول و بدون علائم شارپ کردن بیش از حد ارائه می شود. در نواحی با رنگ یکنواخت مقداری ریز ریز وجود دارد، اما از راه دور تصاویر را نویزی نمی‌دانیم. محدوده دینامیکی عالی است و رنگ ها فقط سطح مناسبی از پاپ را ارائه می دهند.

تله فوتو آن عملکرد در سطح متخصص را حفظ می کند. عکس های آن وضوح و جزئیات عالی و میکروکنتراست خوبی دارند. رنگ‌های آن می‌توانند کمی گرم‌تر و اشباع‌تر از رنگ‌های دوربین اصلی باشند، اگرچه احتمالاً فقط در مقایسه‌های عمدی کنار هم می‌بینید، در حالی که به‌صورت مجزا، نباید با آن مشکلی داشته باشید. دامنه دینامیکی نیز عالی است. تنها چیزی که در مورد این دوربین از آن شکایت می کنیم این است که 2x قدرت زوم زیادی ندارد.

دوربین فوق عریض نیز کاملاً کارآمد است، تقریباً مطابق با استانداردهای دو دوربین دیگر. عکس‌های واضح آن در مرکز توجه هستند، و حتی اگر وضوح به طرفین کاهش می‌یابد، سطح قابل‌اعتمادی را برای فوق عریض حفظ می‌کند. محدوده دینامیکی یک بریدگی زیر دوربین اصلی است، اگر هنوز کاملا قابل قبول باشد. همچنین هیچ نشانه ای از حاشیه های بنفش در اطراف جزئیات متضاد وجود ندارد، حتی در گوشه ها، که در فوق عریض، ارزان یا گران، یک نمای نسبتاً رایج است.

12 پرو دارای یک تغییر حالت خودکار در شب در تنظیمات دوربین است که هنگام عکسبرداری در شب فعال می شود. در نتیجه، عکس‌های کم‌نور گوشی دارای پردازش حالت شب هستند که به‌طور پیش‌فرض اعمال می‌شود و نتایج در اکثر موارد، بین دو حالت یکسان است. شایان ذکر است که چه در حالت عکس با فعال بودن حالت شب خودکار یا در حالت مستقل شب، عکس‌ها تقریباً فوراً گرفته می‌شوند – هیچ فرآیند طولانی ای وجود ندارد که 3-5-8 ثانیه طول بکشد، اما فقط یک عکس سریع با سریع ترین نشانگرهای پیشرفت در اطراف دکمه شاتر است. فقط اولتراواید کمی بیشتر طول می کشد، اما هنوز هم یکی از سریع ترین هایی است که ما با آن مواجه شده ایم.

جمع بندی

شیائومی 12 پرو سومین نسل پرچم‌دار رده‌های خود است، بدنه تمام پیکربندی آن تقریباً برای هرنوع خدمتی آماده است، مانند نسل دوم صفحه نمایش 2K کم مصرف بوده، نرخ نوسازی پویا هوشمند داشته، برنامه‌ریزی عملکرد پویا روی آن انجام شده است. می توان گفت مغز تصویری شیائومی تجربه‌ای بی نظیر را به کاربرانش میدهد به طوری که می‌توان آن را به طور کامل پرچمدار سری‌های شیائومی دانست.

نکته قابل توجه برای شما این است که بدانید شیائومی با هر آپدیت جدیدش عملکردهای بهتری را از خود نشان می‌دهد و در واقع این عملکردها در جهت خواسته کاربران این گوشی‌ها است. پس اگر به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه و با کیفیت خوب می‌گردید پیشنهاد ما برای شما شیائومی است.

نقاط قوت

  • نمایشگر کاملا عالی
  • سرعت شارژ پیشرو در کلاس
  • سیستم دوربین بسیار شایسته

نقاط ضعف

  • بدون رتبه IP رسمی
  • عمر باتری غیر رقابتی
  • دوربین فوق عریض فاقد فوکوس خودکار بوده و تله فوتو فقط زوم 2 برابری دارد.
منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا