کنسول و بازی

استیم اکنون در تعدادی کمی از کروم بوک ها در دسترس است

یک هفته پیش، گوگل به‌طور شگفت‌انگیزی اعلام کرد که استیم در قالب تست آلفای اولیه به کروم‌بوک‌ها می‌آید – اما جدای از ذکر این موضوع در جلسه اصلی بازی توسعه دهندگان شرکت، هیچ جزئیاتی وجود نداشت. با توجه به میزان شگفت‌انگیز علاقه‌مندی به آن، گوگل اکنون با انتشار دستورالعمل‌هایی درباره نحوه راه‌اندازی و اجرای استیم در سیستم‌عامل کروم، همه چیز را کمی رسمی‌تر کرده است. این شرکت همچنین جزئیاتی در مورد سخت افزار پشتیبانی شده، بازی هایی که باید کار کنند و اشکالاتی که می توانید انتظار داشته باشید که با آنها مواجه شوید، ارائه کرده است.

برای شروع، به یک دستگاه پشتیبانی شده نیاز دارید، و این فقط تعداد انگشت شماری از کروم بوک ها هستند. گوگل اعلام کرد که کاربران به دستگاهی با گرافیک Intel Iris Xe، پردازنده های نسل یازدهم Core i5 یا i7 و حداقل 8 گیگابایت رم نیاز دارند. گوگل به طور خاص گفته است که تنظیمات با پردازنده اینتل i3 یا 4 گیگابایت رم پشتیبانی نمی شود. برای آلفا، فقط دستگاه های زیر پشتیبانی می شوند:

  • ایسر کروم بوک 514 (CB514-1W)
  • ایسر کروم بوک 515 (CB515-1W)
  • ایسر کروم بوک اسپین 713 (CP713-3W)
  • ایسوس کروم بوک فلیپ CX5 (CX5500)
  • ایسوس کروم بوک CX9 (CX9400)
  • اچ پی پرو c640 G2 کروم بوک
  • لنوو 5i-14 کروم بوک

با فرض اینکه از سخت‌افزار پشتیبانی می کند، گوگل می‌گوید باید کروم بوک خود را به کانال Dev تغییر دهید، و هشدار داده که این کار را با سخت‌افزاری که برای استفاده روزانه به آن متکی هستید انجام ندهید. از آنجا، باید یک پرچم خاص را در کروم فعال کنید و چند دستور را در ترمینال Crosh سیستم عامل کروم تایپ کنید. گوگل می گوید شما می توانید مسیرهای کامل را در این لینک پیدا کنید.

هنگامی که استیم را نصب کردید، گروه بزرگی از بازی‌ها وجود دارد که گوگل آن‌ها را امتحان کرده و به آزمایش‌کنندگان نیز پیشنهاد می‌کند آن‌ها را امتحان کنند. جای تعجب نیست که شامل عناوین زیادی از ولو مانند Portal 2، Dota 2، Team Fortress 2 و Half-Life 2 می شود. بازی های دیگری که گوگل پیشنهاد کرده شامل Celeste، The Witcher 3: Wild Hunt (i7 و 16 گیگابایت رم برای آن بازی است، با گرافیک تنظیم شده روی متوسط یا پایین)Hades، Cuphead ،TEKKEN 7 ، Fallout 4 و موارد دیگر است.

گوگل اشاره کرده که استیم به طور پیش فرض نسخه لینوکس بازی انتخابی شما را نصب و اجرا می کند، با این فرض که در دسترس باشد (به همین دلیل است که بسیاری از بازی های Valve در اینجا پشتیبانی می شوند). اما با ابزار سازگاری Steam Play می‌توانید بازی‌های دیگر را نیز امتحان کنید؛

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا