صوتی و تصویری

تراشه های تلویزیون مدیاتک از Dolby Vision IQ پشتیبانی می کنند

مدیاتک اعلام کرده است که اولین فروشنده سیستم روی چیپ های تلویزیون است که از Dolby Vision IQ با Precision Detail پشتیبانی می کند. Precision Detail یک ویژگی نوآورانه جدید است که برای تلویزیون‌های با Dolby Vision IQ معرفی شده و در سری Pentonic مدیاتک برای تلویزیون‌های هوشمند 8K و 4K پشتیبانی می‌شود.

علاوه بر این، سری Pentonic به سازندگان تلویزیون این امکان را می دهد که از ویژگی های طراحی شده برای بازی در Dolby Vision همراه با سایر قابلیت های پیشرفته پشتیبانی کنند. اجرای این فناوری ها که حاصل همکاری مدیاتک و دالبی بوده، از نیمه‌ دوم سال 2022 برای تولیدکنندگان تلویزیون‌های OEM در دسترس قرار خواهد گرفت.

با پیوستن به مجموعه فناوری‌های تصویربرداری پیشرفته دالبی که از طریق Dolby Vision IQ در دسترس است، Precision Detail با آشکار کردن جزئیات باورنکردنی در مناطق روشن و تاریک، چیزهای بیشتری را از محتوای Dolby Vision باز می‌کند. با تکسچر و عمق افزوده، تصاویر در تلویزیون های هوشمند 8K و 4K ابعاد جدیدی با وضوح شگفت انگیزی به خود می گیرند. علاوه بر Precision Detail، فناوری نمای هوشمند مدیاتک به همراه آخرین پیشرفت های دالبی در فناوری تصویربرداری می تواند چندین استریم Dolby Vision را به طور همزمان پردازش کند. مشتریان اکنون می توانند منابع رسانه های مختلف را به طور همزمان در Dolby Vision در چندین پنجره، با جزئیات خیره کننده تماشا کنند.

تراشه های پنتونیک مدیاتک همچنین با پشتیبانی از ویژگی های طراحی شده برای بازی در Dolby Vision، گیم پلی را بهبود می بخشد. این شامل پیشرفت هایی می شود که سازندههای تلویزیون قادر خواهند بود به مشتریان خود مانند بازی در Dolby Vision در 4K با نرخ 120 هرتز ارائه دهند. علاوه بر این، تراشه‌های پنتونیک در هنگام بازی در Dolby Vision از طریق حالت تأخیر کم خودکار (ALLM) و نرخ تازه‌سازی متغیر (VRR) تاخیر و پیشرفت‌های نمایشگر را بیشتر بهبود می‌بخشند تا تجربه بازی را برای بازیکنان بهبود ببخشد.

منبع
techpowerup
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا