نرم افزار و اینترنت

گوگل در حال کار بر روی تشخیص خودکار تگ های هوشمند برای اندروید است

گوگل در حال کار بر روی شناسایی خودکار ردیاب برای اندروید است. این قابلیتی است که به گوشی شما امکان می‌دهد تشخیص دهد که آیا یک ردیاب هوشمند ناشناخته در نزدیکی گوشی شما برای مدت طولانی وجود دارد یا خیر.

این قابلیتی است که افراد بد نیت را از کاشت ردیاب های هوشمند مانند AirTags اپل یا ردیاب Tile بر روی افراد ناآگاه و استفاده از آنها برای پیگیری مکان خود جلوگیری می کند. این قابلیت پس از کامپایل کردن APK سرویس پلی استور توسط 9to5Google کشف شد. این کد خط هشدارهای دستگاه ناآشنا را نشان می‌دهد و به دنبال آن یک اعلان شناسایی تگ ناآشنا با سه گزینه برچسب هوشمند – تگ Tile، تگ Finder و ATag – دو مورد از آنها به وضوح AirTags و ردیاب‌های Tile اپل را هدف قرار می‌دهند.

هنگامی که تلفن شما یک تگ ناشناخته را در نزدیکی تشخیص داد، می تواند آن را زنگ بزند و شما را از وجود آن مطلع کند. اپل در حال حاضر این قابلیت را در iOS تعبیه کرده است، جایی که AirTag اگر بیش از 24 ساعت از صاحب خود جدا شود، صدا را پخش می کند. هر دو اپل و Tile دارای برنامه‌های اندرویدی هستند که می‌توانند تگ های هوشمند غیرمجاز را در نزدیکی تلفن شما شناسایی کنند – اما این موارد نیاز به اسکن دستی دارند و ممکن است تا 10 دقیقه طول بکشد.

داشتن یک تشخیص خودکار داخلی در اندروید به وضوح بهترین راه است. انتظار داریم گوگل در کنفرانس I/O خود در ماه مه اطلاعات بیشتری را در مورد این ویژگی به اشتراک بگذارد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا