کنسول و بازی

معرفی GPD XP Plus با کنترلر قابل تعویض مغناطیسی

GPD یک استارت آپ مستقر در شنژن در بازار دستی بازی است. این برند در سال 2020 وارد بازار شد و بیشتر به خاطر فروش دستگاه هایش مانند GPD Win 3 و GPD XP شناخته می‌شود که با استقبال مثبت مخاطبان غربی و آسیایی و همچنین علاقه‌مندان به فناوری و بازی مواجه شد. اکنون این شرکت بدنبال ادامه روند بازی های اندرویدی دستی خود یعنی سری GPD XP، عضو جدید این خانواده به نام GPD XP Plus معرفی کرده است.

از نظر ظاهری، GPD XP Plus شبیه برادر ارزان‌تر خود است، GPD XP که در نوامبر ۲۰۲۱ با شاسی آلومینیومی خاکستری تیره‌اش عرضه شد. حتی از همان صفحه نمایش 6.81 اینچی HD در جلو، دو بلندگوی استریو و همچنین همان باتری 7000 میلی آمپر ساعتی برخوردار است. بنابراین چه چیزی برای توجیه هزینه اضافی در GPD XP Plus ارتقا یافته است؟

خوب، GPD XP Plus دارای یک تراشه پرچمدار قدرتمندتر مدیاتک دایمنسیتی 1200 در زیر کاپوت است. گفته می شود که SoC تجربه بازی بهتری را ارائه می دهد زیرا در پیکربندی هشت هسته ای (4 هسته Cortex A78 با عملکرد بالا + 4 هسته کارآمد A55)، پردازنده گرافیکی ARM Mali-G77 MC9 و با حافظه سریع LPDDR4x با سرعت 4266 مگابیت بر ثانیه ارائه می شود. علاوه بر این، دایمنسیتی 1200 دارای MediaTek HyperEngine 3.0 است که عملکرد بازی را تا 2.5 برابر بیشتر از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 845 افزایش می دهد.

با پردازنده ارتقا یافته، GPD XP Plus اکنون دارای حافظه سریع‌تر و همچنین با 6 گیگابایت رم 4266 مگابیت بر ثانیه LPDDR4X و مجهز به 128 گیگابایت حافظه UFS 3.1 است که بیش از 3 برابر سرعت خواندن و نوشتن UFS 2.1 نسبت به نسل قبلی را نوید می‌دهد. یکی دیگر از ارتقاء هارد گیمینگ، پورت USB-C آن است که قرار است دارای HDMI DisplayPort 1.2 و شارژ سریعتر باشد زیرا این شرکت قصد دارد یک شارژر 65 واتی را در بسته قرار دهد.

آخرین ویژگی برجسته دستگاه، کنترلرهای بازی مدولار آن است. این دستگاه شامل 3 کنترلر در بسته بندی است که به ترتیب یک ماژول کنترلر FPS، یک ماژول کنترلر MOBA و یک ماژول کنترلر ایکس باکس هستند. هر ماژول دارای کانکتورهای مغناطیسی است که به ماژول‌ها اجازه می‌دهد به دسته اصلی متصل شوند و نیازی به شارژ ندارند زیرا به صورت بی‌سیم از طریق کنتاکت‌های مغناطیسی شارژ می‌شوند. GPD اطمینان می دهد که کاربران نیازی به نگرانی در مورد افتادن ناگهانی ماژول های کنترلر نداشته باشند زیرا قدرت آهنرباها تضمین می کند که برای جدا کردن آنها به نیروی کششی بیش از 1.1 کیلوگرم نیاز دارد. انتظار می‌رود که GPD XP Plus در ماه می 2022 عرضه شود.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا