کنسول بازی قابل حمل GPD Win 2 یکی از موفق ترین محصولات این برند بوده است. این دستگاه در آستانه دریافت یک جانشین است زیرا GPD در کمترین زمان آماده لپ تاپ Gaming Win 3 برای راه اندازی تحت سرمایه گذاری گسترده در Indiegogo است. صفحه پیش نمایش در حال حاضر در وب سایت Indiegogo فعال است.

انتظار می رود GDP Win 3 از 799 دلار شروع شود و فاکتور شکل قابل حمل را که Win 2 به آن مشهور است، حفظ کند. این دستگاه سیستم عامل ویندوز 10 اجرا کرده و دارای یک گیم پد است که در سخت افزار قرار دارد. این دستگاه از یک نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل بهره می برد. یک صفحه کلید در زیر صفحه نمایش وجود دارد که می تواند با کشیدن صفحه به سمت بالا استفاده شود.  همچنین دو دکمه‌ جوی‌استیک، دکمه‌های D-Pad، چهار دکمه برای انجام حرکت‌ها و تریگرهای تعبیه شده در بالای قاب دستگاه، گیم‌پد مجتمع این PC را تشکیل می‌دهند. در کنار این موارد، دو عدد دکمه‌ با قابلیت شخصی سازی در پشت دستگاه قرار گرفته است که مجهز به لرزشگر بوده و حس واقعی‌تری از بازی را منتقل می‌کنند.

در پشت بدنه‌ GPD Win 3، دریچه‌های ورودی هوا قرار دارد که به همراه یک خروجی در بخش بالایی، خنک کنندگی دستگاه را بر عهده دارند. از درگاه‌های پشتیبانی شده برای این کامپیوتر گیمینگ پرتابل می‌توان به پرت USB-A، جک هدفون، بلندگوهای داخلی و یک درگاه USB-C از نوع 4.0 اشاره کرد. به نظر می‌رسد GPD در طراحی سخت‌افزار این کامپیوتر همراه از سری Vaio VGN-UX سونی الهام گرفته باشد. این سری از رایانه‌های همراه وایو در سال 2006  با قیمت حدود 2 هزار دلار عرضه شدند که از سیستم‌عامل ویندوز XP پشتیبانی کرده و بسیار هم کند بودند.

حالا رایانه‌های گیمینگ قابل حمل GPD Win 3 قرار است از مشخصات سخت‌افزاری بسیار قدرتمندتری نسبت به آن زمان برخوردار باشند. این دستگاه با نیرو گرفتن از پردازنده‌های نسل 11 اینتل Core i5 یا i7 به همراه حافظه‌ رم 16 گیگاباتی از نوع LPDDR4 و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی اس اس دی PCIe 3.0، سرعت پردازشی در حد یک PC گیمینگ قدرتمند را در اختیار کاربر خواهد گذاشت. Win 3 همچنین دارای گرافیک Intel Xe، Wi-Fi 6، بلوتوث 5.0 و پشتیبانی از کارت حافظه‌ جانبی خواهد بود. پردازنده‌ گرافیکی Iris Xe اینتل کامپیوتر قابل حمل Win 3 را قادر می‌سازد تا جدیدترین عناوین AAA را بدون مشکل با نرخ 60 فریم اجرا کند.

قابل حمل بودن دستگاه به شما این اجازه را می‌دهد تا روی نمایشگر 720p به انجام بازی بپردازید یا در صورت تمایل، با اتصال دستگاه به داک I/O مخصوص، از طریق کابل HDMI، Ethernet یک گیگاباتی، USB-C X1 یا USB-A X3 بازی را روی صفحه‌نمایش دیگری تجربه کنید. رایانه‌ جدید GPD با شارژر 65 واتی تغذیه می‌شود؛ طول عمر باتری دستگاه چیزی بین 2 تا 3 ساعت برای اجرا بازی‌های سنگین، 6 تا 8 ساعت برای استفاده‌ی عادی و حدود 11 ساعت در کارکرد پایین خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *