کامپیوتر

فعال شدن پشتیبانی از تراشه های Ampere ARM برای Azure VM

ماشین های مجازی آژور اکنون می‌توانند روی پردازنده‌های مبتنی بر ARM اجرا شوند. مایکروسافت تأیید کرده است که پردازنده های ARM، به ویژه آنهایی که توسط Ampere Computing توسعه یافته اند، اکنون چندین ماشین مجازی از جمله سرورهای وب، پایگاه های داده منبع باز، سرورهای بازی، سرورهای رسانه و غیره را تامین می کنند.

مایکروسافت به طور فعال پردازنده های ARM را در اکوسیستم خود درگیر کرده است. پس از پذیرفتن تقریباً تمام توزیع‌های محبوب لینوکس به عنوان سیستم‌عامل برای ماشین‌های مجازی، پلتفرم Azure VM اکنون از معماری ARM از جنبه سخت‌افزاری استقبال می‌کند. سازنده سیستم عامل ویندوز از در دسترس بودن نسخه “پیش نمایش” پشتیبانی از ARM در ماشین های مجازی Azure خبر داده است. این پیش‌نمایش در ابتدا در مناطق غربی آمریکا 2، غرب مرکزی آمریکا، و مناطق Azure اروپای غربی تأیید شده است.

Ampere Computing، استارت‌آپی که بر روی پردازنده‌های درجه یک سرور متمرکز است، سال گذشته اعلام کرد که شرکت آمریکایی مایکروسافت و غول فناوری چینی Tencent Holding را به‌عنوان مشتریان اصلی ثبت کرده است. مایکروسافت اعلام کرده است که ماشین‌های مجازی آژور با پردازنده‌های مبتنی بر Ampere Altra Arm، تا 50 درصد عملکرد بهتری نسبت به ماشین‌های مجازی مبتنی بر x86 برای حجم‌های کاری کوچک‌تر ارائه می‌کنند. برخی از ماشین های مجازی رایج که پردازنده های ARM به زودی می توانند اجرا شوند، شامل سرورهای وب، سرورهای برنامه، پایگاه های داده منبع باز، سرورهای بازی، سرورهای رسانه و غیره هستند.

ماشین های مجازی جدید را می توان با حداکثر 64 vCPU پیکربندی کرد و انعطاف پذیری برای انتخاب اندازه های VM با 2GiB، 4GiB و 8GiB در هر پیکربندی حافظه vCPU را دارند. آنها تا 40 گیگابیت بر ثانیه شبکه خواهند داشت. مشترکین همچنین می توانند حافظه محلی SSD با عملکرد بالا را انتخاب کنند. سری‌های Dpsv5 و Epsv5 Azure VM بر روی پردازنده‌های مبتنی بر Ampere Altra Arm با حداکثر فرکانس 3.0 گیگاهرتز اجرا می‌شوند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا