نرم افزار و اینترنت

نسخه جدید فایل اکسپلورر ویندوز 11 با قابلیت تب ها و موارد دیگر

مایکروسافت به تازگی مجموعه ای از اخبار پیرامون ویندوز 11 و قابلیت های آن برای کار هیبریدی ارائه کرده که مواردی مانند پیشرفت های سیستمی را در ابزارهای تماس ویدیویی در کامپیوتر ها به ارمغان می آورد. همچنین برخی تغییرات را در File Explorer محبوب اعلام کرد که بزرگترین آنها طراحی مجدد و ویژگی تب های مورد انتظار است.

با توجه به انتشار این شرکت، “فایل اکسپلورر بازطراحی شده و مجهز به کلاود” به شما امکان می دهد “همه فایل ها را در یک مکان متمرکز ببینید.” می‌توانید فایل‌ها را پین کنید و تب ها را ایجاد کنید و پوشه‌هایی که اغلب بازدید کرده‌اید را در دسترس قرار دهید. در ویدیویی که ویژگی‌های جدید را نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد که می‌توانید روی یک فایل یا سند راست کلیک کرده و «Add to Favorites» را برای پین کردن آن انتخاب کنید. و اگر می‌خواهید چندین تب File Explorer باز باشد، می‌توانید روی نماد مثبت در سمت چپ بالای پنجره کلیک کنید تا یک تب جدید شروع شود، و آنها دقیقاً شبیه تب‌های مرورگر هستند.

این شرکت همچنین طرح‌بندی‌های Snap لمسی را اضافه کرده تا ترتیب سریع برنامه‌های شما را در دستگاه‌های لمسی آسان‌تر کند. مایکروسافت ویندوز 11 را در دسترس‌ترین و فراگیرترین نسخه ویندوز تا کنون نامیده است و امروز اطلاعات بیشتری را در مورد برخی از ابزارهای کمکی که به این پلتفرم می‌آیند به اشتراک گذاشته است. یک ویژگی Live Captions در سراسر سیستم، که در اوایل سال جاری اعلام شد، تمام صداها را روی رایانه شما، از جمله پخش محتوا از وب، رونویسی می کند. این شرکت گفت که حالت فوکوس می تواند به افراد مبتلا به ADHD کمک کند تا بهره وری بیشتری داشته باشند.

برای ایمن نگه داشتن اطلاعات حساس شما، این شرکت دو ابزار جدید را به ویندوز 11 آورده است: Microsoft Defender SmartScreen و Smart App Control. زمانی که شما اطلاعات ورود به حساب مایکروسافت خود را در یک “برنامه مخرب یا وب سایت هک شده” وارد می کنید، شناسایی می کند که به طور بالقوه از شما در برابر حملات فیشینگ محافظت می کند.

در همین حال، Smart App Control از هوش مصنوعی و امضای کد شرکت استفاده می‌کند تا مطمئن شود که فقط برنامه‌های مورد اعتماد می‌توانند روی رایانه شما اجرا شوند. به گفته مایکروسافت این یکی از بزرگترین بردارهای حمله به صورت پیش فرض در ویندوز را مسدود می کند. این شرکت همچنین گفت که قصد دارد ویژگی‌های بیشتری را به پردازنده امنیتی Pluton خود بیاورد و می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا اطمینان حاصل کنند که ناوگان دستگاه‌هایشان کلیدهای رجیستری مناسب را حفظ می‌کنند. مایکروسافت هنوز زمان دقیق عرضه این ویژگی‌ها به نسخه عمومی ویندوز 11 را به اشتراک نگذاشته است، اما به نظر می‌رسد که به زودی ارائه می‌شوند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا