نرم افزار و اینترنت

تجربه چت ربات جدید هوش مصنوعی انویدیا روی کامپیوتر بدون نیاز به اینترنت

انویدیا به تازگی نسخه آزمایشی رایگان یک ربات چت را منتشر کرده است که به صورت لوکال روی کامپیوتر شما اجرا می شود. با این چت ربات می‌توانید مجموعه‌ای از داده‌های شخصی را به Chat with RTX بدهید و از آن بخواهید بر اساس آن اطلاعات خلاصه‌هایی ایجاد کند. همچنین می‌توانید مانند هر ربات چت، سؤالاتی از آن بپرسید و برای یافتن پاسخ در داده‌های شما فرو می‌رود.

این شرکت می‌گوید که به کاربران این امکان را می‌دهد که “به‌سرعت، فایل‌های داخلی را بر روی کامپیوتر به‌عنوان مجموعه داده به یک مدل زبان منبع باز مانند Mistral یا Llama 2 متصل کنند”. انویدیا مثالی از کاربری می‌دهد که از ربات چت درباره رستورانی که شریکش در لاس وگاس توصیه کرده، سوال می‌کند. این نرم افزار فایل های داخلی را برای یافتن پاسخ اسکن می کند.

این چت ربات از مجموعه کاملی از فرمت‌های فایل، از جمله txt.، .pdf، .doc/.docx و xml. پشتیبانی می‌کند. این شرکت می‌گوید فایل‌های مربوطه را “در عرض چند ثانیه” در مجموعه داده‌های خود بارگذاری می‌کند. Chat with RTX همچنین ویدیوها و لیست های پخش یویتوب را یکپارچه شده و می‌توانید URL ویدیویی را به مجموعه داده اضافه کنید و دانش موجود در کلیپ را برای پرس و جوهای متنی یکپارچه می‌کند.

انویدیا می‌گوید این در هنگام درخواست توصیه‌های سفر “بر اساس محتوای ویدیوهای تأثیرگذار مورد علاقه” یا زمانی که به دنبال آموزش‌ها و خلاصه‌های مشتق شده از منابع آموزشی هستید، مفید خواهد بود. به نظر می رسد این یک گام بزرگ به سمت چیزی شبیه به یک دستیار دیجیتال واقعی است که در چارچوب متنی داده های شخصی شما کار می کند. در اکثر چت‌بات‌ها، داده‌ها به فضای ابری ارسال می‌شود، اما Chat with RTX “به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌های حساس را بدون نیاز به اشتراک‌گذاری آنها با شخص ثالث یا اتصال به اینترنت، روی کامپیوتر خود پردازش کنند”.

بنابراین ایمن تر و آگاه تر از زمینه است. از آنجاکه یک دموی محصول بوده باید منتظر باگ های زیادی باشید، اگرچه انویدیا باید زمانی که کاربران شروع به صدور گزارش خطا و موارد مشابه کردند، شروع به رفع آنها کند. همچنین محدودیت‌های سخت‌افزاری نیز وجود دارد؛ Chat with RTX فقط روی کامپیوترهای ویندوزی با پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 30 Series یا بالاتر و حداقل 8 گیگابایت VRAM کار می کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا