نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت از ارتقای تماس ویدیویی سیستمی برای ویندوز 11 رونمایی کرد

مایکروسافت به‌عنوان بخشی از رویداد کاری ترکیبی خود، برخی از ویژگی‌های سیستمی را که برای بهبود جلسات مجازی در ویندوز 11 طراحی شده‌اند، معرفی کرد. با این حال، برخی از آنها به سخت‌افزار وابسته هستند، بنابراین اگر دستگاهی دارید که انرژی کمتری دارد، ممکن است لزوماً کامپیوتر در دسترس نباشند.

این ویژگی‌ها شامل کادربندی خودکار (که دوربین شما را دوباره روی شما متمرکز می‌کند)، فوکوس صدا، وضوح صدا و تاری پس‌زمینه است. یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام تماس چشمی می‌تواند باعث شود افراد در جلسات نیز حضور بیشتری داشته باشند.

در ماه فوریه، مایکروسافت آزمایش یک ویژگی زیرنویس زنده در سراسر سیستم را آغاز کرد که می تواند برای افراد ناشنوا و کم شنوا و همچنین کسانی که جلسه ای برای آنها به زبان اصلی آنها برگزار نمی شود، مفید باشد. این فناوری برای هر محتوای صوتی، از جمله صدای میکروفون و صداهای مبتنی بر وب (مانند پلتفرم‌های ویدیویی مانند توییچ و یوتیوب) زیرنویس ایجاد می‌کند.

به‌روزرسانی‌ها ممکن است برای کسانی که در چند سال گذشته زمان خود را در برنامه‌های تماس ویدیویی سپری کرده‌اند آشنا به نظر برسد. شرکت هایی مانند انویدیا، دالبی، زوم، اسکایپ و گوگل میت با مشکلاتی مانند نویزهای محیطی و حواس پرتی پس زمینه بصری مقابله کرده اند. خود مایکروسافت در ماه سپتامبر برخی از ویژگی‌های دوربین هوشمند را برای Teams اعلام کرد و برای بهبود جلسات در Teams تلاش کرده است. با این حال، ادغام این ویژگی‌ها در سطح سیستم‌عامل، جلسات مجازی را برای افراد بیشتری در دسترس‌تر و کاربرپسندتر می‌کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا