سخت افزار

AMD مشکل درایوهای گرافیکی ویندوز 11 بر تنظیمات رایزن در بایوس را تایید کرد

مدتی است که دارندگان پردازنده های رایزن از بهم ریختگی تنظیمات خاص CPU در داخل سیستم عامل توسط درایورهای گرافیک Radeon خبر می دهند. پس از پوشش گسترده رسانه ها در مورد آن، AMD تایید کرده است که این مشکل قطعا وجود دارد و از آن آگاه است. با این حال، این شرکت هیچ گونه جزئیاتی در مورد آنچه که می تواند باعث ایجاد مشکل اساسی شود و همچنین تاریخ هایی را برای زمان صدور رفع اشکال ارائه نکرد.

AMD پشتیبانی ویندوز 11 را از پردازنده‌های گرافیکی Radeon با نسخه 21.9.1 درایور گرافیک خود معرفی کرد و در کنار آن، این شرکت یک ویژگی اورکلاک جدید به نام “Auto Overclock” را از طریق نرم‌افزار Radeon اضافه کرد. در اصل، این ویژگی می تواند برای اورکلاک کردن CPU نیز در کنار GPU، همه در یک مکان مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال، این ویژگی شروع به نادیده گرفتن تنظیمات فریموری کرد که توسط کاربران بدون اطلاع آن‌ها انجام می‌شد، حتی زمانی که هیچ اورکلاکی انجام نشد. کاربران در تالارهای گفتگوی آنلاین مختلف، بهم ریختگی تنظیمات Precision Boost Overdrive (PBO) را (از طریق TalesofWin Reddit) گزارش کرده اند. PBO قابلیتی است که اساساً اورکلاک خودکار را در پردازنده های AMD Ryzen هدایت می کند. PBO با تجزیه و تحلیل جریان VRM، قدرت سیستم روی چیپ و دما و تعیین میزان فضای سر در آنجا، کلاک های پردازنده را تقویت می کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا