سخت افزار

انویدیا از کارت‌گرافیک Titan RTX با 24 گیگابایت رم معرفی کرد

پس از درز شایعات مختلف، انویدیا به طور رسمی از سریع ترین کارت گرافیک غیر شتابی جهان با نام Titan RTX معرفی کرد. کاربران برای خرید این محصول باید 2500 دلار در حساب بانکی خود پول داشته باشند.

کارت گرافیک Titan RTX دارای ۴۶۰۸ هسته CUDA با فرکانس پایه ۱۳۵۰ و فرکانس نهایی ۱۷۷۰ مگاهرتز است. این کارت همچنین ۵۷۶ هسته Tensor و ۷۲ هسته RT داشته و از ۲۴ گیگابایت حافظه پرسرعت GDDR6 با پهنای باند ۶۷۲ گیگابایت بر ثانیه استفاده می‌کند. این حافظه با فرکانس ۱۷۵۰ مگاهرتز و در اینترفیس ۳۸۴ بیتی فعالیت خواهد کرد. این کارت توان ۲۸۰ واتی خود را از دو کانکتور پاور ۸ پین PCIe طلب خواهد کرد که مصرف انرژی و دمای آن را کمی بالاتر از RTX 2080 Ti قرار می‌دهد.

کارت گرافیک TITAN RTX قدرتمندترین GPU دسکتاپ جهان، دارای قدرت خارق العاده 130 ترافلاپ در پردازش های “یادگیری عمیق” و 11 GigaRays در پردازش های Ray-tracing است. کارت گرافیک TITAN RTX حتی برای ادیت ویدویو هایی با دقت 8K و فرکانس بالا نیز به خوبی بهینه شده است. کارت گرافیک TITAN RTX دارای NVIDIA NVLink است که می تواند چه در پردازش GPU و چه در VRAM، بین 2 کارت گرافیک ارتباط مشترک ایجاد کرده و این ارتباط با پهنای باند 100 گیگابایت در ثانیه صورت می گیرد.

در زمینه درگاه‌های خروجی نیز این کارت به ۳ درگاه DisplayPort 1.4، یک درگاه HDMI 2.0b و یک درگاه USB-C برای هدست‌های واقعیت مجازی مجهز شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا