امنیت

AV-Comparatives از عملکرد ضعیف نرخ‌های تشخیص آفلاین ویندوز دیفندر خبر داد

شرکت ارزیابی ضد بدافزار AV-Comparatives امروز آخرین گزارش مارس 2022 خود را منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد که آنتی‌ویروس دیفندر داخلی مایکروسافت یکی از ضعیف‌ترین نرخ‌های شناسایی آفلاین را دارد که تنها 60.3 درصد است. در همین حال G DATA با 98.6 درصد در صدر جدول قرار گرفته است. این بدان معناست که مایکروسافت دیفندر به شدت به حفاظت مبتنی بر کلود متکی است.

با این حال، نرخ شناسایی و حفاظت آنلاین برای محصول مایکروسافت از بهترین‌ها است. اگر می‌پرسید تفاوت بین حفاظت و تشخیص چیست، در اینجا نحوه تعریف AV-Comparatives این دو را توضیح می‌دهیم:

تست تشخیص فایل که در سال‌های گذشته انجام دادیم یک تست فقط تشخیص بود. یعنی فقط توانایی برنامه های امنیتی را برای شناسایی فایل برنامه مخرب قبل از اجرا آزمایش می کند. [..] این تست محافظت از بدافزار نه تنها نرخ شناسایی، بلکه قابلیت‌های حفاظتی را نیز بررسی می‌کند، یعنی توانایی جلوگیری از ایجاد هرگونه تغییر در سیستم توسط یک برنامه مخرب.

مقایسه کامل راه حل های مختلف ضد بدافزار برای نرخ شناسایی آفلاین و آنلاین و همچنین نرخ حفاظت را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

در ادامه به تفکیک نرخ حفاظت برای برنامه های آنتی ویروس مختلف می پردازیم. در مجموع از 10040 نمونه مخرب برای آزمایش استفاده شد:

در اینجا یک تفکیک کامل از کل داده های تست حفاظت از بدافزار مارس 2022 آمده است:

AV-Comparatives March 2022 report combined malware protection test

جدا از تست محافظت از بدافزار، AV-Comparatives همچنین داده هایی را برای آنچه که آن را تست محافظت در دنیای واقعی می نامد منتشر کرده است که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

AV-Comparatives March 2022 report real world protection test

در نهایت، ما جوایزی را داریم که برنامه های مختلف آنتی ویروس آزمایش شده دریافت کرده اند. در اینجا مایکروسافت دیفندر با دریافت جایزه +ADVANCED بالاترین ستایش را دریافت کرده است. اتفاقا هیچ یک از محصولات جایزه ADVANCED را دریافت نکرده اند.

AV-Comparatives March 2022 report awards

شما می توانید جزئیات بیشتر در مورد آزمون ها را در لینک های (1 , 2) بیابید.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا