نرم افزار و اینترنت

آپدیت جدید گوگل کروم در دسکتاپ، با قابلیت های بهتر گوگل لنز

کروم یکی از رایج ترین مرورگرهای وب در رایانه های رومیزی است. طیف گسترده ای از ویژگی ها و امکانات های اضافی را ارائه می دهد که به خوبی (اگر اصلا) در برخی از رقبای خود یکپارچه نشده است. از همگام‌سازی داده‌های فوری آن در تمامی پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده، تا ترجمه‌های صفحه‌ای که زمینه را حفظ می‌کنند، تا کتابخانه غنی از افزونه‌ها و افزونه‌های شخص ثالث، کروم موقعیت خود را به عنوان یکی از بهترین مرورگرهای وب به دست آورده است.

مدتی است که ادغام گوگل لنز در کروم برای دسکتاپ در دسترس است. با این حال، برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر موجود در iOS و اندروید را نداشت. به روز رسانی اخیر سرانجام گوگل لنز را در سرویس کلاینت دسکتاپ کروم شارژ می کند. ابزارهای قدرتمندتری را معرفی می کند – از جمله ترجمه های متنی، تشخیص نوری کاراکتر (OCR) و موارد دیگر.

بر اساس گزارش 9to5Google، به‌روزرسانی اخیر کروم در مک اواس، ویندوز و کروم اواس یک لنز پیشرفته‌تر گوگل را معرفی می‌کند. این سایت نتوانسته است نسخه ای را که این ویژگی را فعال می کند، مشخص کند. ولی اشاره کرده که افزوده‌ها به‌طور گسترده‌ای برای کسانی که کروم نسخه 100 دارند در دسترس هستند. لنز جدید گوگل در کروم دارای یک نوار پایین با سه دکمه – جستجو، متن و ترجمه است. کاربران می توانند یکی از گزینه ها را برای اجرای عملیات مربوطه انتخاب کنند. این شرکت همچنین برای جستجوی گوگل برای عکس های مشابه بصری، یک دکمه Find image source را اضافه کرده است.

با ابزار جدید OCR، کاربران می توانند متنی را انتخاب کنند، کپی کنند، به آن گوش دهند و کارهای بیشتری با آن انجام دهند. از طرف دیگر، ترجمه دقیقاً مانند ویژگی دوربین برنامه تلفن همراه Google Translate عمل می کند. متن روی عکس واقعی را ترجمه می کند تا به کاربران کمک کند تا زمینه یک عبارت خاص را به طور کامل درک کنند. کاربران می توانند به صورت اختیاری صفحه را در وب سایت Google Translate نیز باز کنند.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا