نرم افزار و اینترنت

ویندوز 10 نسخه 21H2 در دسترس همه کاربران قرار گرفت

مایکروسافت بی سر و صدا اعلام کرد که ویندوز 10 نسخه 21H2 – که اولین بار در ماه نوامبر ارائه شد – اکنون برای استقرار گسترده آماده است. این گفته مایکروسافت، بدان معناست که هر کاربری، بروزرسانی را بررسی کند، می‌تواند این نسخه را پیدا کرده و روی دستگاه خود نصب کند.

مخاطبان اصلی ویندوز 10 نسخه 21H2 کاربران تجاری هستند که ترجیح می دهند یک ارتقاء کامل را نصب نکنند که می تواند در جریان کار آنها تداخل ایجاد کند. ویندوز 10 نسخه 21H2 ریسک بسیار کمتر و زمان کمتری است و تنها تغییرات ایجاد شده در اینجا برای کاربران تجاری طراحی شده است. البته، اگر رایانه شما حداقل شرایط لازم برای ویندوز 11 را برآورده نمی کند، ممکن است بخواهید این به روز رسانی را نیز دریافت کنید.

همه چیز جدیدی که در این نسخه وجود دارد پشتیبانی از استانداردهای WPA3 H2E برای افزایش امنیت Wi-Fi، پشتیبانی از محاسبات GPU در Windows Subsystem برای لینوکس برای گردش‌های کاری یادگیری ماشینی، و استقرار ساده سیستم‌های بدون رمز عبور Windows Hello در محیط‌های تجاری است. مایکروسافت دیگر محدود به افزودن ویژگی‌هایی با به‌روزرسانی‌های ویژگی بزرگ مانند این نیست، بنابراین می‌توان ویژگی‌های بیشتری را در طول زمان از طریق به‌روزرسانی‌های تجمعی اضافه کرد. یک مثال اخیر ویژگی جدید Search Highlights است که برای هر دو ویندوز 10 و ویندوز 11 در دسترس است.

اگر علاقه دارید، می‌توانید به سادگی با رفتن به برنامه تنظیمات، سپس انتخاب به‌روزرسانی‌ها و امنیت و کلیک بر روی بررسی به‌روزرسانی‌ها، به‌روزرسانی را دریافت کنید. نسخه جدید به عنوان یک به‌روزرسانی اختیاری نشان داده می‌شود، مشروط بر اینکه نسخه فعلی ویندوز 10 شما به پایان دوره پشتیبانی خود نزدیک نشده باشد. در این صورت ممکن است به صورت خودکار نصب شود.

در دسترس بودن گسترده ویندوز 10 نسخه 21H2 در حالی است که مایکروسافت در حال آماده شدن برای حذف پشتیبانی از برخی از نسخه های قدیمی ویندوز 10 در ماه آینده است. نسخه 1909 – که در حال حاضر برای مشتریان Enterprise و Education پشتیبانی می شود – در 10 می تمام پشتیبانی خود را از دست می دهد و پشتیبانی نسخه 20H2 برای نسخه های خانگی و پرو در همان تاریخ حذف می شود.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا