کنسول و بازی

پشتیبانی از نرخ تازه سازی متغیر در کنسول پلی استیشن 5

سونی امروز اعلام کرد که نرخ تازه سازی متغیر را به کنسول پلی استیشن 5 می آورد. این ویژگی از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، این هفته در سطح جهانی در دسترس خواهد بود. سونی برای اولین بار اعلام کرد که این ویژگی در نوامبر 2020 باز می گردد.

VRR یا نرخ تازه سازی متغیر در پلی استیشن 5 را می توان از طریق گزینه ای در تنظیمات صفحه نمایش و ویدیو فعال کرد. به علاوه  می توان آن را فقط برای بازی های پشتیبانی شده اعمال کرد یا از طریق یک گزینه اضافی مجبور به کار روی همه بازی ها شد. گزینه دوم ممکن است باعث ایجاد برخی جلوه های بصری غیرمنتظره شود و لزوماً در همه موارد کارایی نداشته باشد.

سونی لیستی از عناوینی که در هفته های آینده از VRR بومی پشتیبانی خواهند کرد، اعلام کرد. این عناوین شامل مواردی همچون Call of Duty: Vanguard, Call of Duty: Black Ops Cold War, Destiny 2, Devil May Cry 5 Special Edition, DIRT 5, Godfall, Marvel’s Spider-Man Remastered, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Ratchet & Clank: Rift Apart, Resident Evil Village, Tiny Tina’s Wonderlands, Tom Clancy’s Rainbow Six Siege, و Tribes of Midgard می شود. بازی‌های بیشتری از طریق به‌روزرسانی بازی، از VRR پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی احتمالاً در هنگام راه اندازی برای بازی های آینده نیز گنجانده خواهد شد.

متأسفانه، این اعلامیه مشکلی دارد و این ویژگی تنها با تلویزیون ها و مانیتورهایی است که از HDMI 2.1 پشتیبانی می کنند. در حالیکه پشتیبانی از VRR به طور رسمی با نسخه 2.1 به مشخصات HDMI اضافه شد، سازندگان تلویزیون و مانیتور این ویژگی را حتی در مدل‌های HDMI 2.0 فعال کرده‌اند. این تصمیم نسبتاً عجیبی از سوی سونی است زیرا کنسول‌های ایکس باکس سری X/S و حتی کنسول ایکس باکس وان X/S از VRR حتی در نمایشگرهای HDMI 2.0 پشتیبانی می‌کنند. تصمیم سونی منجر به این خواهد شد که تعداد معدودی از کاربران با نمایشگر HDMI 2.1 بتوانند از این ویژگی استفاده کنند و اکثریت قریب به اتفاق کاربران در سرما از این ویژگی کنار گذاشته شوند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا