سونی از پرچمدار جدید خود به نام اکسپریا 1 مارک 4 رونمایی کرده که ترکیبی از ویژگی های موجود در اکسپریا پرو و پرو آی جای داده است. در ادامه نگاهی به مشخصات و قیمت آن می اندازیم.

سال گذشته، شاهد معرفی یک دوربین تله فوتو با فاصله کانونی متغیر بودیم که با اکسپریا 1 مارک 3 ارائه شد. این دوربین فقط می توانست بین 70 – 105 میلی‌متر فاصله کانونی را تغییر دهد، اما استپ های میانی در حوزه دیجیتال باقی ماند. دوربین تله فوتو جدید یک سنسور کاملاً متفاوت و بسیار تأثیرگذارتر است. دوربین تله فوتو سونی اکسپریا 1 مارک 4 به لطف طراحی جدید و انقلابی، زوم اپتیکال مداوم را ارائه می دهد. همچنین این دوربین که توانایی زوم بیشتر داشته، محدوده جدید 85 میلی متر تا 125 میلی متر است که باعث بزرگنمایی اپتیکال 3.5-5 برابر می شود.

این گوشی همچنان به سه دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی پایبند است. دوربین اصلی سنسور 1/1.7 اینچی در پشت لنز 24 میلی متری مجهز به لرزشگیر اپتیکال است. دوربین فوق عریض دارای سنسور 1/2.5 اینچی با لنز 16 میلی‌متری (با فوکوس خودکار) است. به منظور کامل بودن، ماژول تله فوتو دارای یک سنسور 1/3.5 اینچی با قابلیت OIS و AF می باشد. به هر حال، دکمه شاتر دو مرحله‌ای همچنان در کنار دستگاه موجود است که از سنت اکسپریا پیروی می‌کند.

هر سه دوربین دارای مجموعه ویژگی های یکسانی هستند، از جمله فیلمبرداری 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه. هر سه دوربین همچنین مجهز به ویژگی Optical SteadyShot، FlawlessEye و Eye AF و ردیابی شی در زمان واقعی و فوکوس خودکار است. همه دوربین‌ها از پشته‌بندی تصاویر برای گسترش دامنه دینامیکی استفاده می‌کنند و می‌توانند با فعال‌سازی AF/AE و HDR، تا 20 فریم بر ثانیه را پشت سر هم انجام دهند. یک سنسور RGB IR در پشت، اطلاعات را به الگوریتم‌های هوش مصنوعی که تعادل رنگ سفید دوربین را کنترل می‌کنند، می‌دهد و یک سنسور ToF سه بعدی نیز وجود دارد.

امسال دوربین سلفی نیز به لطف سنسور 1/2.9 اینچی ExmorRS به 12 مگاپیکسل (از 8 مگاپیکسل) ارتقا یافته است. این به آن اجازه می دهد تا ویدیوهای 4K را نیز با HDR برای بوت کردن ضبط کند، اگرچه سرعت آن به 30 فریم در ثانیه محدود می شود. در جلو، سونی اکسپریا 1 مارک 4 دارای نمایشگر 6.5 اینچی 4K AMOLED است که نسبت به نسل قبلی 50 درصد روشنایی بیشتر دارد. اگر بازی از آن پشتیبانی کند، می توان از نرخ رفرش 120 هرتز استفاده کرد.

این گوشی همچنین مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و گرافیک Adreno 730 است. در مورد حافظه، سونی فقط نسخه‌ای با رم 12 گیگابایتی ارائه می‌کند که هر چیزی کمتر آن را کاهش نمی‌دهد. ظرفیت ذخیره سازی 256 گیگابایت است و یک ردیف 512 گیگابایتی نیز در برخی بازارها موجود است. بهتر از آن، می‌توانید آن را از طریق اسلات microSD گسترش دهید، که در بخش پریمیوم بسیار نادر است. این گوشی دارای اندروید 12 نزدیک به خام است.

مدل سال گذشته عملکرد باتری مناسبی داشت، اما امسال سونی ظرفیت باتری را 500 میلی آمپر ساعت افزایش داد و در مجموع به 5000 میلی آمپر ساعت رسید. به هر حال، این گوشی از شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می کند که می تواند در نیم ساعت آن را به 50 درصد برساند. پوشش گوریلا گلس ویکتوس در جلو و پشت این بار در گوشی وجود دارد. تغییر دیگر این است که سونی برای این نسل از روکش مات استفاده کرد. به هر حال، دستگاه دارای رتبه IP68/IPX5 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب مطابق انتظار است.

مانند Xperia Pro و Pro-I، می‌توانید محتوا را با استفاده از دوربین‌های گوشی به صورت زنده پخش کنید یا از دوربین سونی آلفا ویدیو را وارد کنید و آن را از طریق 5G ارسال کنید. سونی همچنین لوازم جانبی استریم را به روز کرده است تا کنترل بیشتری به شما بدهد. مانیتور Vlog اکنون یک نمای شکل موج و یک نمای رنگ کاذب ارائه می دهد. Shooting Grip حالت استقامت جدیدی برای استریم های طولانی مدت به دست آورده است. سونی اکسپریا 1 مارک 4 قرار است با قیمت پایه 1400 یورو عرضه شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *