موبایل و تبلت

معرفی سونی اکسپریا 10 مارک 4 با باتری بزرگ و بدنه کوچک

سری اکسپریا 10 سونی با نام مناسب Xperia 10 IV وارد چهارمین نسل خود شده است. در نگاه اول از نظر ظاهری تغییر چندانی نکرده، اما درست مانند اکسپریا 1 مارک 4 پریمیوم تر، اکسپریا 10 مارک 4 تغییرات قابل توجهی را در زیر کاپوت به همراه دارد.

صفحه نمایش OLED هنوز 6 اینچی با نسبت تصویر 21:9 دارد و وضوح فول اچ دی پلاس را ارائه می دهد، اگرچه اکنون یک پنل Triluminous روشن تر داشته که سونی ادعا می کند 50 درصد روشن تر از نسل قبلی خود است. نرخ تازه‌سازی همچنان روی 60 هرتز باقی مانده، اما سونی اکنون از محافظ Gorilla Glass Victus استفاده می‌کند.

سونی 10 مارک 4 را در 154 میلی‌متر کمی کوتاه‌تر و در 67 میلی‌متر کمی باریک‌تر ساخت و در عین حال وزن گوشی را نیز کاهش داد. محصول سونی با 161 گرم وزن از این گوشی به عنوان سبک ترین گوشی 5G با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در بازار یاد می کند. امسال به دلایل محیطی هیچ شارژی در جعبه وجود ندارد، بنابراین باید به آداپتور دیواری خود بسنده کنید. اگر نیاز به خرید جداگانه دارید، باید به خاطر داشته باشید که سرعت شارژ هنوز 30 وات است.

تفاوت عمده دیگر امسال چیپست می باشد؛ این گوشی اکنون مجهز به تراشه کوالکام اسنپدراگون 695 (به جای 690 در مارک 3) است. تنظیمات دوربین از مدل سال گذشته با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، واحد اولتراواید 8 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 2 برابری 8 مگاپیکسلی همراه شده است. دوربین اصلی اکنون دارای لرزشگیر اپتیکال بوده و سونی همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را اضافه کرده است، از جمله حالت دستکاری شده Superior Auto، Auto HDR,، حالت شب اختصاصی و وضوح چهره مبتنی بر هوش مصنوعی برای عکس‌های سلفی در دوربین 8 مگاپیکسلی جلو. یکی از نقاط ضعف قابل توجه عدم ضبط ویدیوی 4K است که به دلیل محدودیت غیرقابل توضیح چیپست ایجاد می شود.

Xperia 10 IV جک 3.5 میلی‌متری هدفون را حفظ کرده است. سونی همچنین پشتیبانی از LDAC، 360 Audio و 360 Reality Audio Upmix را ارائه می‌کند که می‌تواند استریو را به صدای فراگیر تبدیل کند. این گوشی دارای استاندارد IP68 است و اندروید 12 را در جعبه بوت می کند. Sony Xperia 10 IV در رنگ‌های مشکی، سفید، نعنایی و اسطوخودوس عرضه می‌شود. این گوشی در یک نسخه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی با قیمت 499 یورو در دسترس خواهد بود و قرار است از ژوئن به فروش برسد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا