در Google I/O 2022، گوگل و سامسونگ Health Connect را معرفی کردند، یک پلتفرم یکپارچه و API جدید که هدف آن ساده‌سازی قابلیت همکاری بین برنامه‌های تناسب اندام و سلامت است.

API های جدید Health Connect به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که به طور ایمن به داده های اپلیکیشن های فیتنس، دستگاه ها و پوشیدنی های مختلف دسترسی داشته باشند تا تجربیات برنامه های غنی تری ایجاد کنند. این یک رابط واحد برای توسعه دهندگان اپلیکیشن فراهم می کند تا اطلاعات سلامت و تناسب اندام کاربر را بخوانند و بنویسند. کاربران می‌توانند کنترل کنند که کدام اپلیکیشن ها می‌توانند داده‌ها را جمع‌آوری و به اشتراک بگذارند (با قابلیت قطع دسترسی یا حذف داده ها در هر زمان). گوگل می گوید تمام داده ها رمزگذاری شده و به صورت لوکال در دستگاه شما ذخیره می شود.

Health Connect از چندین دسته داده رایج سلامت و تناسب اندام مانند فعالیت، پایش خواب، اندازه گیری بدن، موارد حیاتی، ضربان قلب و فشار خون پشتیبانی می کند. در شرایطی که چندین اپلیکیشن تناسب اندام وجود دارد که داده های یکسانی ارائه می دهند، کاربران می توانند تصمیم بگیرند که کدام منبع را می خواهند اولویت بندی کنند. در مورد کاربران، این بدان معناست که اگر داده‌های سلامت خود را در برنامه Fitbit ذخیره کنید، در تئوری می‌توانید به همه آن‌ها در برنامه Samsung Health خود نیز دسترسی داشته باشید.

این APIهای جدید اکنون برای همه توسعه دهندگان برنامه از طریق اندروید جت پک در دسترس هستند. گوگل فیت، فیت بیت، سامسونگ Health و Withings و MyFitnessPal Leap Fitness جزو اولین اپلیکیشن های اندرویدی خواهند بود که Health Connect را به کار می گیرند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *