موبایل و تبلت

منتظر معرفی تراشه های جدید کوالکام در تاریخ 30 خرداد باشید

امروز شرکت به صورت رسمی تایید کرد که در تاریخ 20 می (30 خرداد) میزبان رویداد Snapdragon Night در کشور چین خواهد بود. کوالکام احتمالاً دو چیپست موبایل اسنپدراگون 7 نسل 1 و اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس را رسماً معرفی می‌کند.

در نتیجه کوالکام همانطور که سال گذشته با معرفی اسنپدراگون 8 نسل 1 نام چیپست‌های پرچمدار خود را تغییر داد، امسال نیز روند نام‌گذاری چیپست‌های میان‌رده‌ی خود را با معرفی اسنپدراگون 7 نسل 1 تغییر می‌دهد. براساس افشاگری‌های منتشر شده چیپست جدید اسنپدراگون 7 نسل 1 از هسته‌های Cortex A710 و Cortex A510 در فرکانس‌های 2.3 و 1.8 گیگاهرتز به همراه پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 662 بهره‌مند است.

از سوی دیگر پرچمدار بعدی کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس به عنوان نسخه‌ای اورکلاک شده و ارتقا یافته از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی می‌شود. این تراشه بر پایه فناوری 4 نانومتری شرکت TSMC ساخته می‌شود و کوالکام برای این محصول از فناوری ساخت 4 نانومتری سامسونگ استفاده نکرده است.

گزارش‌ های قبلی حاکی از آن است که چیپست پرچمدار بعدی کوالکام به یک هسته‌ قدرتمند Cortex X2 با فرکانس 2.99 گیگاهرتز، سه هسته‌ Cortex A710 و چهار هسته‌ کم‌مصرف Cortex A510 مجهز است. همچنین انتظار می‌رود حدود یک ماه پس از معرفی چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس، اسمارت‌فون‌های مجهز به این تراشه نیز معرفی و وارد بازار شوند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا