سونی با گوشی دوربینی اکسپریا سنتی خود بازگشته و ظاهری بهتر از همیشه دارد. اکسپریا 1 مارک 4 جدید نمایشگر 4K را روی قدرتمندترین چیپست اسنپدراگون و یکی از جذاب‌ترین آرایش‌های دوربین با زوم اپتیکال پیوسته بی‌نظیر ارائه می دهد. و البته، همه این چیزها در یکی از شیک‌ترین طرح‌هایی که امروزه پول می‌تواند برای شما بخرد، قرار می‌گیرد.

سونی همان طراحی هم نسل های سری اکسپریا را برای این گوشی در پیش گرفته است. یک گوشی هوشمند مقاوم در برابر آب با دوربین عالی برای عکاسی در حال حرکت. این موضوع در طول چند سال گذشته همیشه وجود داشته است. سایر ارتقاءهای جالب عبارتند از بلندگوهای بلندتر با باس بیشتر، باتری بزرگتر و پنل پشتی بهبود یافته – اکنون از گوریلا گلس ویکتوس استفاده می کنند.

دوربین دو ارتقای بزرگ را به خود دیده و این همان جایی است که بیشتر مردم ابتدا به آن می‌پردازند. هنوز هم از همان آرایش قبلی استفاده می کند – دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، تله فوتو 12 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و دوربین ToF. اما دوربین زوم اکنون از زوم اپتیکال پیوسته بدون پله بین 85 میلی متر تا 125 میلی متر (3.5x – 5.2x نسبت به دوربین اصلی 24 میلی متری) پشتیبانی می کند. در ادامه قصد داریم به نقد و بررسی دقیق گوشی اکسپریا 1 مارک 4 بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 165.0 در 71.0 در 8.2 میلیمتر، وزن 185 گرم، پنل جلویی و پشتی شیشه ای از جنس گوریلا گلس ویکتوس، فریم آلومینیومی
  • صفحه نمایش: 6.50 اینچ، OLED، یک میلیارد رنگ، نرخ تازه سازی 120 هرتز، رزولوشن 1644 در 3840 پیکسل، تراکم 643ppi
  • پردازنده: کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1، گرافیک Adreno 730
  • حافظه: 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی UFS 3 با پشتیبانی از microSDXC
  • نرم افزار: اندروید 12
  • دوربین پشتی: اصلی 12 مگاپیکسلی f/1.7، اولتراواید 12 مگاپیکسلی f/2.2 و تله فوتو 12 مگاپیکسلی f/2.3-f/2.8، لنز TOF 3D
  • دوربین جلویی: 12 مگاپیکسلی f/2.0
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 30 وات، شارژ بیسیم و شارژ معکوس بیسیم
  • سایر ویژگی ها: سنسور اثر انگشت، NFC، جک صوتی 3.5 میلیمتری، پشتیبانی بومی از دوربین سونی آلفا

سونی نه تنها راه اپل، متأسفانه، سازگار با محیط زیست را در پیش گرفته، بلکه حتی شارژر و کابل را از جعبه جدا کرده است. به همین دلیل اکسپریا 1 مارک 4 در یک جعبه کاغذی بسیار نازک وارد بازار می‌شود. این گوشی از شارژ سریع USB-PD تا 30 وات پشتیبانی می کند و اگر شارژر USB-PD ندارید، باید بسته شارژر 30 واتی XQZ-UC1 سونی را با قیمت 50 یورو بخرید.

طراحی و کیفیت ساخت

سونی اکسپریا 1 مارک 4 طراحی جاودانه چند نسل پیش را بهبود می بخشد. پرچمدار جدید حالا دو پنل مسطح شیشه از جنس گوریلا گلس ویکتوس داشته که یک قاب آلومینیومی را ساندویچ می کند. یکی از تغییرات قابل توجه نسبت به مدل قبلی، وجود روکش مات در پنل پشتی برای همه نسخه های رنگی است. در حالی که برخی از افراد ممکن است از عدم تغییر بصری برای این گوشی اکسپریا ناامید شوند، نمی‌توانیم از اینکه سونی جای خود را پیدا کرده و هر سال به جای طراحی مجدد المان به خاطر شناخته شدن و برجسته‌تر شدن، پیشرفت می‌کند.

اما طراحی هرگز به چیزهای جدید نبوده است و سونی این را بهتر می داند. شکل نمادین بلند و باریک با فریم و قاب پشتی تمام مات برگشته است. جزیره دوربین، در حالی که حاوی برخی لنزهای جدید و مبتکرانه با قطعات متحرک بوده، همچنان مانند قبل است و نشان معمول *Zeiss T را در خود جای داده است. ما محافظ شیشه ویکتوس روی این دستگاه را تحسین می کنیم، با این حال مانند اجدادش دارای گواهی ضد آب IP65/IP68 است.

اکسپریا 1 مارک 4 به اندازه مارک 3 جمع و جور و سبک و ظاهری مشابه دارد. اما تفاوت هایی مانند محل قرارگیری سینی سیم کارت و اندازه کلید پاور وجود دارد. کمی دیگر به آنها خواهیم رسید. بیایید تور خود را با قسمت جلویی شروع کنیم – در اینجا، می توانید صفحه نمایش 6.5 اینچی OLED 4K را بدون هیچ گونه بریدگی ببینید. این نمایشگر دارای حاشیه‌های جانبی بسیار نازک و حاشیه‌های بالا و پایین مناسبی است.

در بالای صفحه نمایش 4K، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی بهبود یافته قرار دارد، به روز رسانی قابل توجهی نسبت به سلفی قدیمی 8 مگاپیکسلی که مدت هاست مورد استقبال قرار نگرفته است. مجموعه ای از سنسورها در این قاب از جمله سنسور مجاورت مناسب پنهان شده است. همچنین یک LED اعلان کوچک وجود دارد، چیزی که احتمالاً این روزها فقط در گوشی های سونی پیدا می کنید. بلندگوی بالایی نیز در اینجا قرار دارد و به عنوان یک گوشی نیز عمل می کند.

بلندگوی پایین به طور متقارن زیر صفحه نمایش قرار گرفته و هر دو طبق معمول رو به جلو هستند – تضمینی برای تعادل مناسب و تجربه فراگیر. این ست آپ از جلو نیز در میان گوشی های هوشمند بسیار نادر است و سونی یکی از معدود سازندگانی است که به طور مداوم آن را ارائه می دهد. و ظاهراً در مقایسه با اکسپریا 1 مارک 3 با 10 درصد افزایش صدای بلند و تا 50 درصد باس عمیق تر به روز شده است.

پنل پشتی مشکی مات مستعد لکه شدن نیست و علیرغم تنظیمات دوربین حرفه ای که دارد تا حد ممکن بی معنی به نظر می رسد. سطح صاف ضد تابش آن دوست‌داشتنی است و این اکسپریا شیک می‌تواند به راحتی در هر جلسه یا رویداد رسمی جا شود. نگهدارنده شیشه ای دوربین از پشت بیرون زده و دارای یک قاب فلزی اطراف است. در بالای جزیره دوربین و همسطح با پشت، فلاش LED و حسگر رنگی RGB برای بهبود تعادل رنگ سفید و دقت رنگ در همه دوربین‌ها قرار دارند.

اکنون، بیایید به اطراف اکسپریا 1 مارک 4 نگاهی بیندازیم. این گوشی دارای یک قاب فلزی مسطح با پخ های به سختی قابل مشاهده است. فریم این گوشی نیز دارای روکش مات است، اگرچه به اندازه پشتی در برابر اثر انگشت مقاوم نیست. با این حال، خبر خوب این است که در دست گرفتن ایمن و در مجموع یک تجربه هندلینگ عالی را فراهم می کند.

قسمت بالایی این گوشی دارای جک 3.5 میلی متری و یکی از میکروفون ها است. پایین دارای میکروفون اصلی، درگاه USB-C و سینی سیم کارت هیبریدی است. برخلاف اکثر گوشی های امروزی، برای بیرون آوردن سینی به پین نیازی ندارید – نوک ناخن شما همیشه برای باز کردن آن در گوشی های اکسپریا کافی بوده است. سمت چپ این گوشی کاملاً خالی است. دکمه تنظیم صدا، کلید پاور/قفل و دکمه شاتر دو مرحله ای همگی در سمت راست قرار دارند. کلید پاور اکنون بزرگتر شده است که به معنای سطح بزرگتری برای اسکنر اثر انگشت یکپارچه است.

صفحه نمایش

اکسپریا 1 مارک 4 از همان پنل OLED پریمیومی استفاده می کند که سونی روی اکسپریا 1 مارک 3 و پرو آی قرار داده است. این یک 6.5 اینچی OLED با رزولوشن 3840 در 1644 پیکسل یا 4K و نسبت تصویر 21:9 رایج است. همچنین این تراکم فوق العاده 643ppi را ایجاد می کند. همانطور که می توانید تصور کنید، وضوح 4K همیشه فعال نیست، زیرا مشکلاتی را در سطوح سخت افزاری (تخلیه باتری) و نرم افزاری (برنامه های ناسازگار) ایجاد می کند.

اکسپریا 1 مارک 4، درست مانند گوشی‌های قبلی سونی با کیفیت 4K، ظاهراً با رزولوشن فول اچ‌دی رندر می‌شود. وضوح کامل 4K عمدتاً در اپلیکیشن های چندرسانه‌ای مانند عکس‌ها و پخش ویدیو استفاده می‌شود. البته پنل OLED دارای گواهی HDR10 است و از رنگ های پیکسلی 10 بیتی بومی پشتیبانی می کند به این معنی که می تواند بیش از 1 میلیارد رنگ را نشان دهد. صفحه نمایش از نرخ رفرش 120 هرتز نیز پشتیبانی می کند، اما به اندازه برخی از رقبا پویا نیست.

اگر HRR فعال باشد، گوشی در اکثر مواقع از 120 هرتز استفاده می‌کند، شامل بازی‌ها (تقویت‌کننده بازی کمی کنترل بیشتری می‌دهد) و فقط برای پخش ویدیو یا اپلیکیشن های ناسازگار (برنامه‌های دوربین، نقشه‌های گوگل و غیره) به 60 هرتز برمی‌گردد. با این حال، یک پیشرفت عمده نسبت به Xperia 1 III و Xperia Pro-I 4K OLED وجود دارد – در صورت نیاز می تواند 50 درصد روشن تر شود. همچنین یک درایو ویدیوی بلادرنگ HDR وجود دارد که می‌تواند محتوای SDR را به HDR ارتقا دهد، اگرچه احتمالاً باتری بیشتری از حد معمول مصرف می‌کند.

بیایید با اندازه گیری نمایشگر سنتی خود شروع کنیم. پنل قبلی 4K اکسپریا دارای حداکثر روشنایی 350 نیت در حالت دستی بود، اما با افزایش روشنایی خودکار نور خورشید تا 570 نیت روشنایی داشت یا در حالت Creator حدود 650 نیت. این پنل Xperia 4K متفاوت است؛ روشنایی آن به 600 نیت می رسد، چه از حالت Standard یا Creator، چه از روشنایی خودکار یا دستی استفاده کنید. این بدان معناست که هیچ محدودیتی در روشنایی مانند مدل قبلی وجود ندارد. بنابراین، ما 600 نیت حداکثر روشنایی را هنگام استفاده از حالت‌های Standard یا Creator با تنظیمات پیش‌فرض White Balance دریافت کرده‌ایم.

با استفاده از موقعیت وایت بالانس متوسط (خنثی) لغزنده، حداکثر روشنایی ممکن را 680 نیت ثبت کردیم. Cool جایی است که ما معمولاً 600 نیت دریافت می کنیم، در حالی که شبکه تنظیم Warm حداکثر 620 نیت روشنایی را دارد. حداقل روشنایی در نقطه سفید فقط 1.9 نیت بود.

عمر باتری

اکسپریا 1 مارک 4 از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند – این باتری 10 درصد بزرگتر از باتری داخل Xperia 1 III و Xperia Pro-I است. ما خوشحالیم که در اینجا شاهد افزایش ظرفیت باتری هستیم و با توجه به عملکرد ضعیف باتری مدل قبلی، از این ارتقا بسیار خوشحالیم. خب، خبرهای بهتری هم وجود دارد. اکسپریا 1 مارک 4 امتیاز کل استقامت 100 ساعت را کسب کرد که نستب به دو مدل 1 مارک 3 و Pro-I بهبودهای قابل توجهی داشته است.

اکسپریا 1 مارک 4 در تماس‌های 3G حدود 27 ساعت زمان داشت و با 11:50 ساعت مرور وب و 15 ساعت پخش ویدیو با هر بار شارژ، در تست روی صفحه بسیار بهتر عمل کرد. ما همچنین خوشحالیم که استقامت در حالت آماده به کار نیز بهبود یافته است. این گوشی از شارژ سریع سیمی تا 30 وات از طریق USB Power Delivery پشتیبانی می کند و سونی آن را به عنوان قابلیت شارژ مجدد 50 درصدی در نیم ساعت تبلیغ می کند. همچنین از شارژ بی سیم تا 15 وات نیز پشتیبانی می کند.

متأسفانه، اکسپریا 1 مارک 4 بدون شارژر وارد بازار می‌شود، زیرا سونی از دیگر سازندگان تقلید کرده و دستگاه گران‌قیمت خود را بدون شارژر در جعبه‌ای بسیار کوچکتر ارسال می‌کند. آنها ادعا می کنند که این به نفع تمیزتر نگه داشتن سیاره است. اگر قصد دارید شارژر نیز تهیه کنید، سونی با خوشحالی شارژر 30 واتی XQZ-UC1 PD خود را به شما پیشنهاد می کند. همچنین می توانید هر شارژر شخص ثالثی را که حداقل 30 وات USB Power Delivery را پشتیبانی می کند، تهیه کنید.

نرم افزار و رابط کاربری

اکسپریا 1 مارک 4، سیستم عامل اندروید 12 را با پوسته بسیار روشن اندروید شرکت روی آن اجرا می کند. رابط کاربری گوشی اساساً مانند اندروید استوک عمل می کند و پنل اعلان آن بسیار شبیه به پیکسل 6 پرو است. قابل توجه ترین مورد افزوده، “Side Sense” است، نوار کناری واقع در لبه صفحه که می تواند با دو ضربه زدن یا کشیدن انگشت فعال شود.

بسته به عملکرد ماشه، یک منوی شناور میزبان اپلیکیشن اغلب مورد استفاده یا جفت‌های برنامه را در حالت تقسیم صفحه راه‌اندازی می‌کند. به لطف نسبت تصویر 21:9، دو اپلیکیشن می توانند در حالت تقسیم صفحه در مربع های متقارن باز شوند. بسیاری از اپلیکیشن ها، از جمله اپلیکیشن های کلیدی که روزانه در حال استفاده هستیم (مانند واتس اپ و اینستاگرام)، می‌توانند در حالت پنجره شناور نیز باز شوند.

انیمیشن‌ها روان هستند و دکمه شاتر را می‌توان برای راه‌اندازی سریع برنامه با فشار طولانی در صفحه اصلی اختصاص داد. در بیشتر موارد، هیچ مشکلی با این نرم افزار نبود. اگر لازم به دقت بیشتر باشد، گزینه های پنجره شناور هنگام جابجایی در اطراف صفحه نمایش دارای لکنت جزئی هستند و به اندازه اجرای سامسونگ یا اوپو روان نیستند.

بازده و کارایی

این گوشی همانطور که انتظار می رفت، اکسپریا 1 مارک 4 مجهز به تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 به همراه 12 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی است. با اسنپدراگون 8 نسل 1، این گوشی برای اکثر کارها در سطح پرچمدار عمل می کند.

با این حال، احتمالاً به دلیل ترکیبی از صفحه نمایش 4K و سخت افزار دوربین قوی، این گوشی نسبت به سایر گوشی ها مستعد گرم شدن بیش از حد است. در واقع هنگام استفاده معمولی از گوشی یا حتی بازی متوجه مشکل حرارتی نشدیم. با این حال، هنگام ضبط ویدیو با مشکل گرم شدن مواجه می شود؛ در مواقعی در روزهای گرم، یک اعلان پاپ آپ دیده شده که هشدار می دهد تلفن بیش از حد گرم شده است.

 در استفاده حداکثری به مدت یک ساعت، اکسپریا تنها توانست 63 درصد از حداکثر توان پردازنده را به کار گیرد. در واقع پرچمدار سونی در همان پنج دقیقه اول به 65 درصد سقوط و این محدودیت‌ را تا آخر تست یک ساعته نیز حفظ کرد. شرایط برای پایداری گرافیک از این هم بدتر است. اکسپریا در این مورد امتیاز 47 درصد را کسب کرد؛ زیرا عملکرد GPU پس از 10 دقیقه استفاده با کاهش 50 درصدی همراه می‌شود.

در نهایت باید گفت که اکسپریا 1 مارک 4 یک گوشی قدرتمند است؛ اما خیلی زود و تنها پس از نیم ساعت بازی با افت عملکرد مواجه می‌شود. البته این گوشی آنقدر قدرت بالایی دارد که شما حتی متوجه این افت نخواهید شد؛ اما قطعا در سال‌های آینده این مشکل شما را آزار خواهد داد.

کیفیت دوربین

اکسپریا 1 مارک 4 همان پیکربندی دوربین سه گانه موجود در مارک 3 را دارد، اما تله فوتو با زوم پیوسته از 85 میلی متر شروع و تا 125 میلی متر به روز شده است. یک دوربین ToF نیز برای اهداف فوکوس و بوکه و یک سنسور RGB IR برای دقت تراز سفیدی وجود دارد. دوربین اصلی این گوشی از حسگر 12 مگاپیکسلی و 1/1.7 اینچی سونی IMX557 با پیکسل‌های 1.8 میکرومتری استفاده می‌کند که در پس یک لنز 24 میلی‌متری با دیافراگم f/1.7 قرار گرفته است.

دوربین فوق عریض نیز به حسگر 12 مگاپیکسلی و 1/2.55 اینچی سونی IMX536 با پیکسل‌های 1.4میکرومتری به همراه لنز 16 میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 مجهز شده است. این دوربین به فوکوس خودکار دوال پیکسل هم مجهز شده است که یعنی نباید در ثبت تصاویر کلوزآپ مشکلی داشته باشد. اما مهم‌تر از همه اینها دوربین تله‌فوتو این گوشی است که از حسگر 12 مگاپیکسلی و 1/3.5 اینچی سونی بهره می‌برد.

این دوربین همانند نسل‌های قبل به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده و دو سطح بزرگنمایی را ارائه می‌کند. ولی به جای بزرگنمایی 2.9 و 4.4 برابری شاهد بزرگنمایی 3.5 و 5.2 برابری هستیم. شما می‌توانید همانند یک دوربین حرفه‌ای مجهز به لنز زوم اپتیکال بین این دو سطح از بزرگنمایی به صورت پیوسته حرکت کنید. در واقع بین فاصله کانونی 85 و 125 میلی‌متری (مثلا 105 میلی‌متری) هیچ خبری از زوم دیجیتال نخواهد بود.

دوربین اصلی اکسپریا 1 مارک 4 تصاویر فوق‌العاده‌ای را در روز ثبت می‌کند. در این تصاویر جزئیات بسیار زیادی دیده می‌شود و خبری هم از نویز نیست. میزان وضوح تصویر نیز در سطح متعادلی قرار دارد و به هیچ وجه در آن زیاده‌روی نشده است. بهترین بخش نیز نحوه ثبت جزئیات گیاهان و فضای سبز است که باید مورد توجه شرکت‌های دیگر قرار گیرد.

تراز سفیدی همانطور که سونی وعده داده بود در تمامی تصاویر بسیار دقیق است و رنگ‌ها نیز همیشه به واقعیت نزدیک هستند. گستره دانامیک و کنتراست هم شرایط مشابهی دارند. به طور کلی دوربین اصلی اکسپریا 1 مارک 4 می‌تواند در شرایط نوری مناسب برخی از بهترین تصویر‌هایی که یک گوشی هوشمند قادر به ثبت آن است را ارائه کند. تصاویر ثبت شده با دوربین فوق عریض تحسین‌ برانگیز هستند.

در تمامی تصاویر جزئیات فراوانی دیده می‌شوند و در مرکز نیز وضوح بالایی را شاهد هستیم. البته با فاصله گرفتن از مرکز، وضوح تصویر اندکی کاهش پیدا می‌کند و در گوشه‌ها نیز این موضوع بیشتر می‌شود. هرچند که با توجه به مشخصات لنز فوق عریض، طبیعی است. با وجود این عیوب کوچک، تصاویر ثبت شده با این دوربین از نظر جزئیات و رندر طبیعی فضای سبز در میان بهترین‌ها قرار می‌گیرند. تنها دوربین فوق عریضی که می‌تواند با سونی در این سطح رقابت کند، نمونه ۴۰ مگاپیکسلی هواوی است که آن هم در این حد عریض نیست.

سایر مشخصات دوربین فوق عریض نیز به همین شکل در خور تحسین هستند. سطح نویز پایین است، تراز سفیدی دقت بالایی دارد و رنگ‌ها هم کاملا واقع‌گرایانه هستند. گستره داینامیک نیز برای چنین دوربینی بی‌نظیر است و به جرئت می‌توانیم بگوییم که سیستم پردازش تصویر نسبت به اکسپریا ۱ مارک ۳ بهبود پیدا کرده است. حالا نوبت به دوربین تله فوتو می‌رسد؛ در منظره‌یاب دوربین گزینه‌های زوم 3.5 تا 5.2 برابری وجود دارند. با هر گامی از حالت 3.5 برابری فاصله می‌گیرید و به سمت بزرگنمایی بیشتر می‌روید، افت اندکی را در میزان وضوح تصویر شاهد خواهید بود. همچنین مشکلاتی همچون حاشیه بنفش نیز در تصاویر دیده می‌شوند. در کل می‌توان گفت که تصاویر ثبت شده در زوم 3.5 برابری کیفیت خوبی دارند و می‌توانید روی دوربین حساب کنید.

سونی به حالت شب اعتقادی ندارد؛ زیرا آنها فکر می‌کنند که در این حالت صحنه‌ها غیر طبیعی می‌شوند. البته حق هم دارند، ولی شاید کاربران همین را دوست دارند. البته دوربین اصلی به حالت شب نیازی هم دارند: زیرا تصاویر ثبت شده با آن فوق‌العاده واقع‌گرایانه و شارپ هستند و رنگ‌ها در آنها به خوبی دیده می‌شوند. همچنین جزئیات زیادی را شاهد هستیم و گستره داینامیک نیز در اکثر مواقع فوق‌العاده است. البته در برخی صحنه‌های سنگین، کمی شاهد هایلایت‌های آسیب دیده هستیم.

تصاویر دوربین فوق عریض در شب جزئیات فراوانی دارند و واضح هستند. همچنین شاهد کنتراست بالا، رنگ‌های واقع‌گرایانه و گستره داینامیک قابل قبول هستیم. مشکل اینجاست که تصاویر کمی تاریک هستند و قطعا می‌توانستند در صورت وجود حالت شب بهبود قابل توجهی پیدا کنند.

جمع‌ بندی

دلایل زیادی برای دوست داشتن سونی اکسپریا 1 مارک 4 وجود دارد. از نمایشگر ۴K OLED و جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام گرفته تا اسپیکرهای باکیفیت، باتری بزرگ و مهم‌تر از همه کیت دوربین قدرتمند و حرفه‌ای. البته پرچمدار سونی بدون ایراد نیست. گوشی خیلی سریع به یک دمای مشخص میٰ‌رسد و پس از آن شاهد دو اتفاق هستیم. رفرش‌ریت از 120 هرتز به 60 هرتز کاهش می‌یابد و توان پردازشی CPU و GPU تقریبا نصف می‌شود.

امیدواریم سونی این مشکل را با آپدیت فریمور برطرف کند. در نهایت باید گفت که اکسپریا 1 مارک 4 یک گوشی جذاب با قابلیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان است که می‌تواند در دست یک فرد حرفه‌ای تصاویر فوق‌العاده‌ای را ثبت کند.

مزایا

  • طراحی مات دوست داشتنی، امتیاز IP65/IP68.
  • صفحه نمایش OLED 4K عالی با رفرش 120 هرتزی
  • عمر باتری بالا
  • کیفیت بلندگوهای استریو عالی
  • کیفیت عکس و ویدیو در نور روز عالی (از جمله صدا)
  • عکس های عالی در نور کم از دوربین اصلی
  • سلفی های درجه یک
  •  نبود لانچر سنگین بر پایه اندروید 12
  • جک 3.5 میلی متری، میکرو اس دی، NFC، 5G

معایب

  • صفحه نمایش خودکار تنها در برخی موارد محدود به 4K تغییر می کند. نرخ تازه سازی پویا نیز وجود ندارد.
  • بدون شارژر در جعبه، حتی یک کابل.
  • بدون حالت شب – دوربین های UW و Tele از آن سود زیادی می برند.
  • دوربین اپتیکال زوم پیوسته از فناوری پیشرفته برخوردار است، اما کیفیت تصویر آن چندان عالی نیست.
  • به راحتی تحت بار (حتی در هنگام استفاده از دوربین) بیش از حد گرم می شود، که باعث کاهش عملکرد شدید و حتی کاهش نرخ تازه سازی می شود.
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *