لپ تاپ

معرفی لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Flow X16 با نمایشگر 165 هرتز miniLED

ایسوس سری جدید لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود را برای اضافه کردن جدیدترین اجزای AMD، اینتل و انویدیا به روز کرده است. از بین دو کامپیوتری که امروز معرفی شد، یکی از جذاب‌ترین آنها ROG Flow X16 است.

X16 با یک پنل mini-LED عرضه خواهد شد. به گفته این شرکت، صفحه نمایش QHD دارای نرخ تازه سازی 165 هرتز و زمان پاسخگویی پیکسلی 3 میلی ثانیه است. علاوه بر آن پوشش 100 درصدی DCI-P3 و حداکثر روشنایی 1100 نیت دارد. صفحه نمایش X16 با 512 ناحیه کاهش نور محلی، گواهینامه DisplayHDR 1000 VESA را فراهم می کند. وقتی صحبت از مانیتورهای بازی می شود، معمولاً باید بین سرعت و عملکرد HDR یکی را انتخاب کنید. با Flow X16، ایسوس یک صفحه نمایش بدون سازش را نوید می دهد، و اگر ترکیبی از عناوین رقابتی و بازی های تک نفره همه جانبه را بازی کنید، هیجان انگیز است.

در داخل، می‌توانید X16 را با آخرین پردازنده‌های سری AMD Ryzen 6000، از جمله 6900HS هشت هسته‌ای پیکربندی کنید. همچنین پردازنده‌های گرافیکی RTX Ti انویدیا که اخیراً برای لپ‌تاپ‌ها معرفی شده‌اند، نیز می توان انتخاب کرد. ایسوس حافظه رم DDR5 را نیز فراموش نکرده و پیکربندی X16 با حداکثر 64 گیگابایت رم سریع 4800 مگاهرتزی DDR5 و حداکثر 2 ترابایت حافظه PCIe امکان پذیر است.

ایسوس برای خنک کردن تمام این قطعات، Flow X16 را به هیت سینک “Pulsar” و یک فن اضافی مجهز کرده است. این شرکت می گوید که این قطعات به خنک نگه داشتن کامپیوتر برای مدت طولانی تری کمک می کنند. همه چیز را یک باتری 90 وات ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع داخلی تامین می‌کند و وزن کل لپ‌تاپ فقط کمتر از چهار و نیم پوند است.

در بخش ورودی/خروجی، می‌توانید منتظر اتصال HDMI 2.1 باشید که به شما امکان می‌دهد Flow X16 را به جدیدترین تلویزیون‌های 120 هرتزی وصل کنید تا بازی‌ها را با سرعت 120 فریم بر ثانیه درست مانند پلی‌استیشن 5 یا ایکس‌باکس سری ایکس انجام دهید. X16 همچنین دارای یک پورت USB 4.0 است که می تواند به عنوان اتصال DisplayPort 1.4 عمل کند. برای اندازه گیری خوب، این لپ تاپ با پشتیبانی از قلم و یک دوربین وب Full HD سازگار با Windows Hello نیز عرضه می شود. قیمت Flow X16 از 1950 دلار شروع می شود و برای مدل با مشخصات بالا به 2700 دلار افزایش می یابد.

روز سه شنبه، ایسوس همچنین نسخه به روز شده لپ تاپ ROG Strix Scar 17 خود را معرفی کرد. این شرکت ادعا می‌کند که مدل جدید «نسخه ویژه» در میان «قوی‌ترین» مؤلفه‌هایی است که در کامپیوترهای قابل حمل پیدا می‌کنید. می‌توانید رایانه را طوری پیکربندی کنید که دارای پردازنده 16 هسته‌ای i9-12900HX اینتل در ترکیب با GeForce RTX 3080Ti باشد.

علاوه بر این، SE دارای یک حالت توربو است که به هر دو مؤلفه اجازه می دهد تا قدرت بیشتری نسبت به حالت عادی مصرف کنند و در نتیجه عملکرد آنها را افزایش می دهد. برای خنک کردن، CPU و GPU دارای یک رابط فلزی حرارتی هستند که ایسوس ادعا می کند که اجزاء را تا 15 درجه سانتیگراد خنک تر از خمیر حرارتی سنتی نگه می دارد.

علاوه بر این، این شرکت می گوید SE در حالت عملکرد خود بیش از 40 دسی بل نویز تولید نمی کند. متأسفانه، این لپ‌تاپ مانند Flow X16 یک صفحه‌نمایش مینی ال‌ای‌دی نخواهد داشت، اما دارای پنل IPS با وضوح QHD، نرخ تازه‌سازی 240 هرتز و زمان پاسخگویی پیکسلی 3 میلی‌ثانیه است. درست مانند X16، این لپ تاپ همچنین از حداکثر 64 گیگابایت رم DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتز، اتصال HDMI 2.1 و باتری 90 وات ساعتی بهره می برد. قیمت Strix Scar 17 SE از 3500 دلار شروع می شود. ایسوس انتظار دارد هر دو مدل قبل از پایان نیمه اول سال به فروش برسند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا