لپ تاپ

دل از لپ‌تاپ‌های جدید سری XPS را رونمایی کرد.

دل طراحی جسورانه XPS 13 Plus سال گذشته را پیش از نمایشگاه CES 2024 در لاس‌وگاس به بقیه سری XPS ارائه می‌کند و اکنون شامل مدل‌های جدید 14 و 16 اینچی می‌شود. نام “پلاس” نیز به طور کامل از بین رفته و مدل های جدید به سادگی XPS 13 و XPS 14 و XPS 16 نامیده می شوند.

همه آنها ویژگی های مشخص XPS 13 Plus را دارند: یک تکیه گاه مچی شیشه ای بدون درز، که یک ترک پد لمسی هپتیک را درست در وسط پنهان می کند و دکمه‌های عملکردی حساس به لمس بالای کیبورد و درپوش‌های بزرگ کلید برای تایپ راحت‌تر قرار گرفته اند. همچنین دو مدل بزرگتر برخی از بزرگترین مشکلات موجود در XPS 13 Plus برطرف می کنند.

یک بار دیگر، مینیمالیسم موضوع تعیین کننده دل با این رایانه ها است: همه آنها در نگاه اول آلومینیوم و شیشه صیقلی هستند. آنها همچنین تحت تسلط صفحه نمایش خود هستند: به شیوه واقعی دل، آنها دارای حاشیه های بسیار نازک صفحه نمایش “Infinity Edge” این شرکت هستند. (این سری همچنین جزو اولین کامپیوترهایی هستند که کلید اختصاصی Windows Copilot را دریافت می کنند.)

دل احتمالاً در سال گذشته با زاویه مینیمالیسم کمی افراط کرد. XPS 13 Plus فقط دو پورت USB-C داشت و جک هدفون نداشت. این در مورد XPS 13 امسال نیز صادق است، اما برای XPS 14 و 16 اینطور نیست. هر دو دارای جک هدفون، سه درگاه تاندربولت 4 USB-C و اسلات کارت microSD هستند. همه این لپ‌تاپ‌های جدید از تراشه‌های Core Ultra جدید اینتل بهره می‌برند، که به این معنی است که دارای NPU برای مقابله با کارهای هوش مصنوعی نیز هستند.

بنابراین حتی بدون یک گرافیک اختصاصی، آنها این پتانسیل را دارند که در مقایسه با آخرین دستگاه‌های XPS دل برای کارهای خلاقانه مفیدتر باشند. اما اگر به قدرت گرافیکی بیشتری نیاز دارید، XPS 14 و 16 را می‌توان با پردازنده‌های گرافیکی سری 40 RTX NVIDIA نیز پیکربندی کرد. هر دستگاه XPS جدید همچنین صفحه نمایشی با نرخ نوسازی متغیر فول اچ دی پلاس بوده که از 30 هرتز تا 120 هرتز متغیر است.

اما می‌توان آنها را به صفحه‌نمایش OLED نیز مجهز کرد، به طوریکه XPS 13 و 14 امکان پیکربندی با نمایشگر 3K OLED پیکربندی کرد که حداکثر نرخ تازه‌سازی 60 هرتز و 120 هرتز دارند، در حالی که XPS 16 دارای یک پنل 4K OLED بوده که می‌تواند 90 هرتز را بزند. این نرخ‌های تازه‌سازی بالاتر تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند: سال گذشته بسیاری از لپ‌تاپ‌های بهره‌وری به لطف نرخ‌های تازه‌سازی بالاتر، به صفحه‌نمایش نرم‌تر دست می‌یابند، بنابراین دیدن این که بالاخره به دستگاه‌های XPS رسید، بسیار خوب است.

XPS 16 همچنین برای کاربران ویندوزی که به صفحه‌نمایش بزرگ نیاز دارند، گزینه‌ای واقعاً قانع‌کننده به نظر می‌رسد. مطمئنا، صفحه نمایش 16.3 اینچی آن از XPS 17 قدیمی کوچکتر است، اما نیم پوند نیز سبک تر است. برای بسیاری از کاربران قدرتمند، این مبادله ممکن است ارزشش را داشته باشد. سری جدید XPS دل به زودی در دسترس خواهد بود و XPS 13 با قیمت 1300 دلار، XPS 14 با قیمت 1700 دلار و XPS 16 با قیمت 1900 دلار ارائه می شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا