موبایل و تبلت

تراشه کوالکام اسنپدراگون 7 نسل 1 معرفی شد

اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکام ممکن است چیپست پرچمدار پیش فرض جدید در دنیای اندروید باشد، اما ما یک گزینه میان رده جدید نیز با اسنپدراگون 7 نسل 1 دریافت کردیم. پلتفرم جدید 4 نانومتری چندین ویژگی را از جمله موتور هوش مصنوعی اختصاصی کوالکام، ضبط تصویر تا 200 مگاپیکسل و Android Ready SE برای راه حل‌های پول الکترونیکی به ارمغان می‌آورد.

یک هسته کلاستر Kryo با سرعت کلاک تا 2.4 گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 662 در قلب این تراشه جدید قرار دارد. کوالکام ادعا می کند که تراشه جدید 20 درصد سریعتر از اسنپدراگون 778G خروجی گرافیک را مدیریت می کند، در حالی که گفته می شود وظایف هوش مصنوعی 30 درصد در پلتفرم جدید بهتر عمل می کند.

ادعا می شود که Adreno Frame Motion Engine در بازی ها نرخ فریم را دو برابر می کند در حالی که مصرف انرژی مشابه اسنپدراگون 778G را حفظ می کند. تراشه جدید می تواند تا 16 گیگابایت رم LP-DDR5 را مدیریت کند. اسنپدراگون 7 نسل 1 همچنین دارای مودم Snapdragon X62 5G با سرعت دانلود 4.4 گیگابیت بر ثانیه با اتصال 5G در حالت آماده به کار دوگانه در هر دو حالت (SA) و غیر مستقل (NSA) است. WiFi 6E نیز مانند بلوتوث 5.3 با Snapdragon Sound و پشتیبانی از aptX روی آن است.

ISP سه گانه Qualcomm Spectra از ثبت عکس تا 200 مگاپیکسل و فیلمبرداری 4K HDR پشتیبانی می کند. گرفتن عکس 10 بیتی HEIC و فیلمبرداری HEVC نیز در اینجا امکان پذیر است. اولین مورد دیگر در Android SE و Trusted Management Engine است که امنیت بهینه را برای کلیدهای دیجیتال و کیف پول ها نوید می دهد. انتظار می رود اولین سری از گوشی های اسنپدراگون 7 نسل 1 تا چند هفته دیگر از طیف وسیعی از سازندگان وارد بازار شود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا