کوالکام نسخه بی سیم واقعیت افزوده Smart Viewer خود را معرفی کرد، طراحی مرجعی که سازندگان می توانند آن را با هدست های تجاری تطبیق دهند. Wireless AR Smart Viewer طراحی عینک هوشمند قبلی کوالکام را با یک چیپست پرقدرت به‌علاوه یک سیستم تترینگ که از Wi-Fi 6 / 6E و بلوتوث به جای کابل USB-C استفاده کرده، به‌روزرسانی می‌کند. این امر با کاهش عمر باتری بالقوه بسیار کوتاه همراه است – اگرچه کوالکام می گوید نسخه های آماده مصرف کننده ممکن است متفاوت طراحی شوند.

Smart Viewer جدید توسط Goertek ساخته شده است. در حال حاضر برای تعدادی از شرکای تولیدی با برنامه هایی برای گسترش دسترسی در ماه های آینده در دسترس است. مانند نسل قبلی خود، به گوشی یا رایانه متصل می شود و با استفاده از دوربین های ردیابی و پیش بینی های مجهز به نمایشگرهای میکرو OLED، تجربیات واقعیت ترکیبی را با ردیابی کامل سر و دست ارائه می دهد. کوالکام رزولوشن قبلی 1920 در 1080 پیکسل و نرخ رفرش 90 هرتز را حفظ کرده، اما میدان دید را اندکی محدود کرده و آن را از 45 درجه به مورب 40 درجه کاهش داده است.

این به طور قابل توجهی کوچکتر از Magic Leap 2 غیر متمرکز بر مصرف کننده است که نزدیک به 70 درجه را ارائه می دهد. اما به نفع خود، Smart Viewer نمایه باریک تری نسبت به Smart Viewer سیمی یا بیشتر رقبا دارد. در مقایسه با 25 میلی‌متر برای نسخه سیمی، فریم آن 15.6 میلی‌متر عمق دارد، که ظاهر معمولی عینک‌های AR را نرم‌تر می‌کند. با وزن 155 گرم اش، کمی سنگین‌تر از عینک‌های 106 گرمی Nreal Light و کمی سبک‌تر از هدست‌های AR/VR اپل با وزن 150 گرم بوده و بسیار شیک‌تر از هدست‌های VR مانند Meta Quest 2 با وزن 503 گرم است.

نمای بیسیم از چیپست اسنپدراگون XR2 کوالکام در مقایسه با XR1 مدل قبلی استفاده می کند – چیزی که کوالکام می گوید قدرت بیشتری برای پردازش بینایی کامپیوتری و سایر وظایف ارائه می دهد. تا زمانی که گوشی یا رایانه شخصی شما دارای تراشه FastConnect 6900 کوالکام باشد، کوالکام یک تأخیر سریع 3 میلی‌ثانیه بین عینک و گوشی یا رایانه متصل شده را وعده می‌دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *