گجت و پوشیدنی

کالبدشکافی اپل ویژن پرو: نگاهی به اجزای داخلی هدست

وب‌سایت راهنمای تعمیرات iFixit، کالبدشکافی اپل ویژن پرو را منتشر کرده و آن را “پیچیده‌ترین قطعه سخت‌افزار اپل تاکنون” نامیده است. این هدست این هفته با قیمت 3499 دلار و پشتیبانی از بیش از 600 اپلیکیشن و بازی بومی عرضه شد.

در ویدیوی منتشر توسط iFixit، آنها ابتدا با جدا کردن اجزای مدولار مانند بسته باتری خارجی، نوار بافتنی سولو، مهر و موم نوارهای صوتی شروع می کنند. صفحه نمایش جلویی EyeSight هدست، که چشم کاربر را به همه نشان می دهد، از سه لایه تشکیل شده است: یک لایه بازکننده، یک لایه عدسی شکل و یک صفحه نمایش OLED. سایت iFixit در توضیح اینکه چگونه هدست می تواند چهره ای سه بعدی را نمایش دهد، می نویسد:

اپل باید یک افکت سه بعدی باورپذیر ایجاد کند. یکی از دلایلی که رندرهای سه بعدی واقعاً سه بعدی به نظر نمی رسند این است که فاقد جلوه استریوسکوپی هستند. برای اینکه چیزی سه بعدی به نظر برسد، باید با هر چشمی تصاویر متفاوتی را ببینیم. Vision Pro این مشکل را با لنزهای عدسی حل می کند.

یک لنز عدسی شکل زمانی که از زوایای مختلف مشاهده می شود، تصاویر متفاوتی را نمایش می دهد. شما می توانید از این افکت برای شبیه سازی حرکت با دو فریم از یک عمل استفاده کنید. یا می توانید یک افکت سه بعدی استریوسکوپی را با تصاویر یک سوژه از زوایای مختلف ایجاد کنید. Vision Pro دارای یک لایه عدسی شکل در بالای پنل OLED خارجی است. VisionOS چندین تصویر از چهره را برش می دهد و A را از یک زاویه در خدمت چشم چپ شما و B را از زاویه دیگر در خدمت چشم راست شما نمایش می دهد.

پس از برداشتن شیشه جلو، مجری سپس اجزای داخلی مانند مش پارچه، لنزها، نمایشگر بیرونی، آرایه دوربین، برد منطقی، فن و غیره را جدا می‌کند. در مجموع، نمایشی شش دقیقه‌ای از سخت‌افزار پیچیده اپل است. برچیده شدن، شامل تعداد زیادی پیچ، نوار، براکت و اتصال دهنده است. iFixit نتیجه گرفت که این هدست چیزهای زیادی برای کشف دارد و برای مقابله با آن به بیش از یک ویدیو نیاز دارد. این وب‌سایت همچنین یک نسخه از هدست منتشر کرده، اما هنوز امتیازی برای تعمیرپذیری اپل ویژن پرو قائل نشده است.

اینکه آیا تعمیر هدست سخت است یا خیر، باید دید. با این حال، یکی از زمینه هایی که کاربران در آن هیچ مشکلی نخواهند داشت، تعویض باتری است. بسته باتری خارجی آن برخلاف باتری‌های داخلی آیفون، آیپد و مک‌بوک در عرض چند ثانیه قطع می‌شود. با این حال، مصرف انرژی از باتری خارجی دارای معایبی است که احتمالاً اپل ویژن پرو را از برخی ویژگی های ضروری محروم می کند. بسته باتری دارای یک کانکتور لایتنینگ کوچک شده در عصر USB-C است. در حالی که ممکن است در استفاده روزانه افراد مشکلی ایجاد نکند، ما هنوز نخواهیم دید که چگونه (یا اگر) هدست با بسته های باتری شخص ثالث کار کند.

منبع
neowinifixit
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا