گوگل سال گذشته پرطرفدارترین نسخه اندروید خود را عرضه کرد. این بروز رسانی تغییرات زیادی را به همراه داشت و مورد پسند کاربران قرار گرفت. با این حال، طبق نمودار توزیع اندروید 2022، اندروید 12 محبوب ترین سیستم عامل نیست و این عنوان به اندروید 11 می رسد.

برای یادآوری، گوگل به طور منظم آمار توزیع را هر ماه به روز می کرد. این آمار نشان می‌دهد که کدام نسخه از اندروید چقدر سهم بازار را دارد، و به ما امکان می‌دهد هر چند وقت یک‌بار یک به‌روزرسانی سیستم منتشر شود. با این حال، گوگل بروزرسانی این داده‌ها را متوقف کرد زیرا شروع به استفاده از آن برای مقایسه با نرخ پذیرش بسیار بالاتر اپل برای نسخه‌های جدید iOS کرد.

به تازگی گوگل دوباره شروع به بروزرسانی نمودار توزیع اندروید کرده، اما این بار آن را در اندروید استودیو آپلود می کند. نمودار در حال حاضر هر شش ماه تا یک سال یکبار به روز شده که آخرین به‌روزرسانی در نوامبر و نسخه جدید آن در 9 می ارائه می‌شود. بر اساس داده‌های توزیع جدید (از طریق 9to5Google) برای سال 2022، اندروید 11 اکنون گسترده‌ترین نسخه اندروید است که تقریباً 28.3 درصد از گوشی‌های اندرویدی آن را اجرا می‌کنند. اندروید 11 با 23.9 درصد از سهم بازار پس از آن اندروید 10 است. در مرحله سوم، اندروید 9 پای با 16.2 درصد از بازار و اندروید 8 اوریو با 11.6 درصد در رتبه بعدی قرار دارند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *