آیا از زمان های طولانی بوت و بارگذاری هر زمان که می خواهید بازی کنید خسته شده اید؟ ارتقاء از یک هارد دیسک قدیمی به یک SSD با کارایی بالا به میزان قابل توجهی زمان انتظار را کاهش می دهد و عملکرد درون بازی را بهبود می بخشد.

SSD چیست؟

درایوهای حالت جامد (SSD) بدون استفاده از تکنیکی بیش از حد، یک نوع دستگاه ذخیره‌سازی بسیار بهبود یافته نسبت به درایوهای هارد دیسک سنتی (HDD) هستند که داده‌ها را ذخیره کرده و به آنها دسترسی دارند. برخی از SSDها مقدار زیادی فضای ذخیره سازی را فراهم می کنند، با این حال، قیمت آنها در هر گیگابایت بسیار بیشتر است. SSDها به هیچ وجه جدید نیستند زیرا مدل های جدیدتر همیشه عرضه می شوند. به عنوان مثال، SSDهای NVMe به طور کامل از SSD های قدیمی مایل ها بهتر عمل می کنند.

SSDها همان عملکرد هارد دیسک ها را انجام می دهند، اما بسیار سریعتر هستند و اگرچه عملکرد بهتری دارند، اما انرژی کمتری مصرف می کنند (حدود 30 تا 60 درصد کمتر). بنابراین، با جابجایی به SSD، در طول یک سال مقدار زیادی انرژی صرفه‌جویی خواهید کرد. یک SSD نیز قابل اعتمادتر است و نسبت به هارد دیسک عمر طولانی تری دارد. نکته پایانی این است که اگر برای اجرای بازی‌های خود فقط از یک هارد دیسک استفاده می‌کنید، می‌توانید با ارتقاء به یک SSD داخلی سود زیادی ببرید یا اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید رایانه خود را باز کنید، یک SSD خارجی در نظر بگیرید.

کاهش زمان بارگذاری و بوت سریعتر

حافظه های SSD به راحتی می توانند تجربه بازی شما را از طرق مختلفی بهبود بخشند. مفیدترین مزیت این است که آنها زمان بارگذاری را به شدت کاهش می دهند و سرعت بوت بالاتری را ارائه می دهند. این شامل همه چیز می شود، از راه اندازی رایانه یا کنسول تا انتظار برای بارگذاری نقشه جدید در بازی شما. اگر از هدر دادن دقیقه های روزانه برای بارگذاری بازی ها و برنامه های خود خسته شده اید، از سرعت بوت و بارگذاری سریعی که SSD ها ارائه داده، قدردانی خواهید کرد. این به لطف سرعت خواندن و نوشتن فوق العاده سریع آنها است که به آنها امکان آپلود و دسترسی به داده های ذخیره شده را می دهد.

این فقط در مورد بازی‌ها صدق نمی‌کند، زیرا SSD هر چیزی را که نیاز به بارگذاری داده دارد سرعت می‌بخشد. چه در حال شروع یک نرم افزار یا بازی باشید، چه در حال مرور وب یا بارگذاری یک سند یا فایل باشید، کاهش قابل توجهی در زمان انتظار خواهید دید. صرفه جویی در چند ثانیه صدها بار در روز باعث می شود که این احساس را ایجاد کنید که از یک رایانه کاملاً جدید استفاده می کنید.

برای مقایسه، HDDها دارای سرعت خواندن و نوشتن متوسط 80 تا 160 مگابیت بر ثانیه هستند. در همین حال، سرعت خواندن و نوشتن SDDها از 320 مگابیت بر ثانیه شروع و می تواند تا 7000 مگابیت بر ثانیه یا بیشتر برسد. SSD 980 PRO سامسونگ تا 2 ترابایت فضای ذخیره سازی ارائه می دهد و سرعت خواندن و نوشتن آن 7100 مگابایت بر ثانیه است. این تقریباً 89 برابر سریعتر از هارد دیسک قدیمی و سنتی شما است که سرعت خواندن و نوشتن 80 مگابایت بر ثانیه دارد.

بهبود عملکرد در بازی

یک سیستم پاسخگو برای یک تجربه بازی روان کلیدی است، زیرا حتی کوچکترین تأخیر می تواند باعث شود شات را از دست بدهید یا حرکت بدی انجام دهید. هنگامی که سیستم شما در زمان بارگذاری و سایر مشکلات مربوط به داده ها گرفتار نشده، می توانید بازی های خود را بدون مشکل غیر ضروری انجام دهید.

SSD ها می توانند عملکرد شما را در بازی با کاهش یا حذف هر گونه مشکل لکنت، تاخیر یا نرخ فریم که ممکن است با آن مواجه شده اید، بهبود بخشند، به خصوص اگر ناشی از کندی HDD باشد. آیا می‌توانید تمام زمان‌هایی را که بازی‌تان دچار لکنت می‌شود، هر زمان که وارد یک مکان جدید می‌شوید، به یاد بیاورید؟ یک SSD به بارگیری سریع همه فایل های بازی شما کمک می کند که می تواند مشکلات عملکرد را به حداقل برساند.

اگر تمایل دارید بازی‌هایی را با گرافیک بالا اجرا کنید که نیاز به داده‌های زیادی برای بارگذاری در حافظه دارند، یک SSD کارها را بدون مشکل اجرا می‌کند. شما شاهد کاهش لکنت و کاهش نرخ فریم خواهید بود زیرا دسترسی به داده ها بسیار سریعتر است. حتی اگر بازی‌های سخت‌تری را انجام می‌دهید، به لطف سرعت بارگذاری سریع‌تر که قبلاً به آن اشاره کردیم، تفاوت قابل توجهی در عملکرد مشاهده خواهید کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *