صوتی و تصویری

سامسونگ تولید LCD را شش ماه زودتر از موعد مقرر تعطیل کرد

سامسونگ دیسپلی تولید LCD خود را در پایان ژوئن، شش ماه قبل از برنامه اعلام شده قبلی، متوقف خواهد کرد. خودی های صنعت فاش کردند که رقابت بسیار شدید بوده و گروه سامسونگ می خواست ضرر را محدود کند. سامسونگ دیسپلی روی تولید پنل‌های OLED و QD (نقطه کوانتومی) تمرکز خواهد کرد و انتظار می‌رود کارمندان آن به تجارت QD منتقل شوند.

گزارش‌های مشاوران زنجیره تامین نمایشگر نشان می‌دهد که قیمت یک LCD حدود 36.6 درصد از آنچه در ژانویه 2014 بود، یعنی دوره اوج تولید این قطعه، است. این امر به خاطر سازندگانی مانند BOE از چین و AU Optronics از تایوان است که به نبرد ملحق شده و قیمت های پایین تری را به مشتریان ارائه می دهند. در ابتدا قرار بود تجارت LCD در سال 2020 بسته شود، اما با ورود COVID-19 و نیاز به دستگاه های مقرون به صرفه برای سرگرمی خانگی (از جمله گوشی های هوشمند و تبلت های ارزان قیمت)، سامسونگ تصمیم گرفت این گام بزرگ را به تعویق بیندازد.

نمایندگان شرکت برای اظهار نظر در دسترس نبودند و تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد جزئیات طرح سرمایه گذاری نداریم. انتظار داریم پس از پایان سه ماهه دوم و انتشار گزارش درآمد در اواخر جولای، اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا