موبایل و تبلت

انتشار جزئیات مربوط به سنسور سونی IMX800

اخیرا اطلاعات زیادی در مورد سنسوری به نام سونی IMX800 منتشر شده است که قرار بود بزرگ باشد و در چندین پرچمدار به نمایش درآید. حال در ادامه بیایید نگاهی به این سنسور جدید داشته باشیم.

این سنسور اولین بار در گوشی های سری آنر 70 تازه معرفی شده، حضور یافت. این سنسور جدید وضوح 54 مگاپیکسل یا به طور خاص 8768 در 6144 پیکسل داشته و با پشتیبانی از فناوری پیکسل باینینگ 4 به 1، قادر به ثبت تصاویر 12 یا 13.5 مگاپیکسلی به طور پیش فرض است.

در مورد اندازه، سنسور دارای فرمت اپتیکال 1/1.49 اینچی است. آنقدر بزرگ نیست که برخی تصور می کنند، اما هنوز هم نسبتاً بزرگ است حتی در میان پیشنهادات پرچمدار – به عنوان مثال آنر مجیک 4 پرو دارای یک سنسور 1/1.56 اینچی است، همانطور که گلکسی S22 و S22 پلاس، اوپو فایند X5 پرو و بسیاری دیگر از آن برخوردارند.

مهمتر از همه، آنها همان اندازه پیکسل 1.0μm را دارند که با فعال کردن binning به 2.0μm می رسد. این یک معیار مهم است، به خصوص در زمانی که بسیاری از سنسورها به زیر علامت 1.0 میکرومتر فرو رفته اند (به خصوص آنهایی که وضوح بالاتری دارند). سری آنر 70 اولین برخورد ما با IMX800 خواهد بود، اما احتمالاً این سنسور در سایر گوشی های دوربین مدار نیز وجود خواهد داشت.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا