اپل امروز نسخه بعدی macOS را با نام macOS Ventura با چندین ویژگی جدید از جمله “Stage Manager” معرفی کرد، ویژگی که به شما در مدیریت تمام ویندوزهایتان کمک می کند. قابلیت Stage Manager به شما کمک می‌کند بدون هیچ گونه مزاحمتی روی اپلیکیشنی که استفاده می‌کنید تمرکز کنید و سایر اپ‌های استفاده نشده را در یک سمت قرار دهید تا از هم جدا شوند. کاربران همچنین به راحتی می‌توانند آیکن‌ها را از روی دسکتاپ به پنل کناری اپلیکیشن‌ها بفرستند.

سیستم‌عامل macOS ونتورا همچنین بهینه‌سازی‌هایی را به بخش Spotlight ( موتور جست‌وجوی مک) اضافه کرده است. کاربران می‌توانند پیش‌نمایش فایل‌ها را در Spotlight مشاهده کنند و جست‌وجوی اینترنتی دقیق‌تری داشته باشند. Spotlight همچنین از اپلیکیشن‌های بیشتری از جمله Photos و Live Text و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. در واقع افراد اکنون می‌توانند عکس‌ها را از کتابخانه‌ی تصاویر، متن‌ها را از درون تصاویر و حتی میانبرها پیدا کنند.

اپل همچنین بهبودهای زیادی را به اپلیکیشن Mail مک اضافه می‌کند. کاربران اکنون می‌توانند ایمیل‌های خود را زمان‌بندی کنند و حتی پس از ارسال ایمیل برای مدت زمان کوتاهی آن‌ها را لغو کنند. این اپلیکیشن اکنون در macOS ونتورا پیش‌نمایش‌های کامل‌تری دارد، قادر است پیشنهادهای فوری را به کاربر دهد و غلط‌های تایپی آن‌ها را اصلاح کند. اپل همچنین در حال اصلاح برخی از برنامه های خام، به طور عمده سافاری، با تسهیل اشتراک گذاری تب ها با دوستان و خانواده با قابلیت Shared Tab Groups است. در نهایت باید اشاره کنیم که سیستم‌عامل macOS Ventura اواخر امسال برای همه مک‌های پشتیبانی‌شده در دسترس خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *