اپل در جریان رویداد WWDC22 از نسخه جدید مک بوک پرو 13 اینچی رونمایی کرده که دومین لپ تاپ مجهز به تراشه M2 خواهد بود. برخلاف مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی به‌روزرسانی ظاهری را دریافت نمی‌کند، اما از تمام مزایای تراشه جدید بهره می‌برد، بنابراین عملکرد بسیار بهتری خواهید دید. این تراشه دارای یک واحد پردازش جدید 8 هسته ای، گرافیک 10 هسته ای و حداکثر 24 گیگابایت حافظه یکپارچه است.

در مورد معنای آن در مورد عملکرد، اپل ادعا می کند که مک بوک پرو جدید در مقایسه با مک بوک پرو مجهز به M1 حدود 39 درصد در پردازش تصویر و بازی سریعتر است. اپل M1 از یک واحد 8 هسته ای استفاده می کرد، بنابراین واضح است که گرافیک 10 هسته ای جدید در اینجا کمک می کند. علاوه بر این، مک بوک پرو مجهز به M2 را می توان با حداکثر 24 گیگابایت حافظه یکپارچه (رم) پیکربندی کرد، که 50 درصد بیشتر از چیزی است که می توانید با M1 دریافت کنید. این نیز به عملکرد کمک می کند.

اگر هنوز از مک بوک پرو مجهز به اینتل استفاده می‌کنید، به‌ویژه با نسل هشتم Core i7، افزایش عملکرد تا 3.4 برابر برای پردازش تصویر و 3.3 برابر برای بازی‌ها افزایش می‌یابد. اپل همچنین برخی معیارهای دیگر را نیز به کار برد، از جمله رمزگذاری سه برابر سریعتر ProRes (در مقایسه با M1 مک بوک پرو). اپل همچنین عمر باتری تا 20 ساعت را اعلام می کند که همچنان نقطه قوت اصلی سیلیکون اپل است.

جدا از عملکرد، تغییرات زیادی در این مدل ایجاد نشده است. در واقع، اپل نوار لمسی را روی آن نگه داشته، حتی اگر در مک بوک پرو 14 و 16 اینچی حذف شده باشد. صفحه نمایش همان صفحه 13.3 اینچی با رنگ عریض P3 و روشنایی 500 نیت است. برخلاف مدل های بزرگتر مک بوک پرو، هیچ بریدگی برای وب کم در این مدل وجود ندارد، اما دوربین دارای یک «ISP پیشرفته» است که به بهبود کیفیت تصویر کمک می کند. مک بوک پرو جدید ماه آینده با قیمت 1299 دلار در دسترس خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *