نرم افزار و اینترنت

معرفی اپل iPadOS 16 با لاک اسکرین جدید،مولتی تسکینگ پیشرفته و موارد دیگر

اپل امروز از iPadOS 16 رونمایی کرد که شامل چندین ویژگی جدید مشترک در iOS 16 به اضافه ویژگی‌های جدید Collaboration و مولتی تسکینگ و یک برنامه اختصاصی Weather است. Collaboration مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید موجود در iOS 16 و iPadOS 16 است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با هم در پروژه‌های برنامه‌های اپل به روش‌های بیشتر از همیشه و در زمان واقعی کار کنند. ویژگی‌های جدید در پیام‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا شروع به همکاری و مدیریت محتوای اشتراک‌گذاری شده در فایل‌ها، Keynote، Numbers، Pages، Notes، Reminders و Safari و همچنین برنامه‌های شخص ثالث کنند.

به عنوان مثال، هنگامی که کاربران از طریق پیام‌ها دعوت به همکاری ارسال می‌کنند، همه افراد در رشته به طور خودکار به سند، صفحه گسترده یا پروژه اضافه می‌شوند. وقتی شخصی تغییری در یک فایل مشترک ایجاد می‌کند، همه می‌توانند به‌روزرسانی‌ها را درست در بالای رشته پیام‌ها ببینند. و هنگامی که کاربر در حال کار بر روی یک پروژه مشترک است، می تواند به مکالمه پیام های مرتبط بپرد یا برای شروع یک تماس FaceTime با همکاران خود ضربه بزنید.

اپل همچنین در آینده یک برنامه Freeform جدید را به iPadOS 16 خواهد آورد. این مانند یک وایت برد دیجیتال است که به گفته اپل برای جلسات طوفان فکری عالی است و به کاربران این امکان را می دهد که همه را در یک مکان ببینند، به اشتراک بگذارند و با هم همکاری کنند. کاربران می توانند مشارکت های دیگران را هنگام افزودن محتوا یا ویرایش در زمان واقعی مشاهده کنند. Freeform همچنین به همکاران اجازه می‌دهد تا یک جلسه را از FaceTime شروع کنند و به‌روزرسانی‌های دیگران را مستقیماً در رشته پیام‌ها مشاهده کنند.

Apple Mail همچنین چندین پیشرفت را در iPadOS 16 دریافت می‌کند، از جمله توانایی لغو ارسال پیام و زمان‌بندی ایمیل‌ها. یک ویژگی جدید Remind Later پیام‌ها را در زمان مشخصی دوباره ظاهر می‌کند و کاربران می‌توانند در صورت فراموش کردن بخش مهمی از پیام، مانند پیوست یا گیرنده، مطلع شوند. علاوه بر این، اپل می‌گوید تجربه جستجوی کاملاً جدید نتایج کامل‌تر و دقیق‌تری را با تصحیح اشتباهات تایپی و استفاده از مترادف‌های عبارات جستجو ارائه می‌دهد و به کاربران امکان می‌دهد نمای غنی‌تری از مخاطبین، محتوای به اشتراک گذاشته شده و موارد دیگر را مشاهده کنند.

اپل همچنین یک کتابخانه عکس اشتراک‌گذاری شده جدید iCloud را به آیپد می‌آورد که به شش نفر از اعضای خانواده اجازه می‌دهد با هم همکاری کنند و عکس‌ها را در حافظه‌ها، عکس‌های ویژه، و ویجت عکس‌ها به اشتراک بگذارند. کاربران می‌توانند تمام عکس‌های گذشته خود را به اشتراک بگذارند یا از ابزارهای راه‌اندازی برای ارسال عکس‌های خاص بر اساس تاریخ شروع یا افراد موجود در عکس‌ها استفاده کنند. عکس‌ها را می‌توان به صورت دستی یا از طریق نزدیکی بلوتوث یا پیشنهادات اشتراک‌گذاری در For You به مجموعه اضافه کرد. وقتی هر فردی در کتابخانه مشترک عکس‌هایی را اضافه، ویرایش یا حذف می‌کند، کتابخانه برای همه به‌روزرسانی می‌شود.

در جاهای دیگر، سافاری در حال به دست آوردن گزینه های سفارشی سازی و همکاری جدید است. Shared Tab Groups به کاربران اجازه می‌دهند در مجموعه‌ای از تب ها با دوستانشان همکاری کنند و در حین کار با هم فوراً به‌روزرسانی‌ها را ببینند، تب ها و بوکمارک ها را به اشتراک بگذارند و یک مکالمه را مستقیماً از سافاری شروع کنند. Shared Tab Groups همچنین صفحات شروع اختصاصی دریافت می‌کنند که می‌توانند با یک تصویر پس‌زمینه، بوکمارک ها و بخش‌های منحصربه‌فردی که همه می‌توانند ببینند و ویرایش کنند، سفارشی‌سازی کنند.

سافاری در آی‌پد نیز در حال به دست آوردن Passkeys است، که اپل می‌گوید روش ورود آسان‌تر و ایمن‌تری است که برای جایگزینی رمزهای عبور در وب و برنامه‌ها طراحی شده است. Passkeys روی آی پد نگهداری می شوند تا از افشای آنها توسط هکرها یا فریب کاربران برای به اشتراک گذاری آنها جلوگیری شود. آنها مختص سایت هایی هستند که کاربران آنها را برای آنها ایجاد می کنند و کاربران می توانند با اسکن کد QR با iPad و استفاده از Face ID یا Touch ID برای احراز هویت، با رمز عبور ذخیره شده خود وارد وب سایت ها یا برنامه ها در دستگاه های اپل و غیر اپل شوند.

Stage Manager یک تجربه مولتی تسکینگ جدید است که به طور خودکار برنامه ها و پنجره ها را سازماندهی می کند تا جابجایی بین کارها سریعتر و آسان تر شود. برای اولین بار در آیپد، کاربران می‌توانند پنجره‌های همپوشانی با اندازه‌های مختلف را در یک نمای واحد ایجاد کنند، پنجره‌ها را از کنار بکشند و رها کنند، یا برای ایجاد گروه‌هایی از برنامه‌ها، برنامه‌ها را از داک باز کنند. پنجره برنامه ای که کاربران روی آن کار می کنند به طور برجسته در مرکز نمایش داده می شود و سایر برنامه ها و پنجره های باز در سمت چپ به ترتیب تازگی مرتب شده اند.

Stage Manager که در آیپد پرو و ایر با تراشه M1 موجود است، با پشتیبانی کامل از نمایشگر اکسترنال با وضوح حداکثر 6K ارائه می شود، بنابراین کاربران می توانند با حداکثر چهار برنامه در آیپد و چهار برنامه در صفحه نمایش خارجی کار کنند. در دیگر ویژگی‌های اضافه شده، لایو تکست به ویدیو می‌آید و متن را در فریم‌های ویدیوی متوقف شده کاملاً تعاملی می‌کند، نمایش زوم به کاربران اجازه می‌دهد تراکم پیکسلی نمایشگر را افزایش دهند تا بتوانند بیشتر در برنامه‌های خود مشاهده کنند، Reference Mode آیپد پرو 12.9 اینچی را با نمایشگر Liquid Retina XDR قادر می‌سازد تا با نیازهای رنگی در جریان کار مطابقت داشته باشد، و Virtual Memory Swap به فضای ذخیره‌سازی iPad اجازه می‌دهد تا حافظه موجود برای همه برنامه‌ها را افزایش دهد.

پیش‌نمایش توسعه‌دهنده iPadOS 16 از امروز برای اعضای برنامه توسعه‌دهنده اپل در دسترس است و نسخه آزمایشی عمومی آن ماه آینده برای کاربران iPadOS در دسترس خواهد بود.

منبع
macrumors
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا