نرم افزار و اینترنت

معرفی اپلیکیشن گوگل Screencast برای سیستم عامل کروم

گوگل در تلاش مداوم برای گرفتن گوشه ای از بازار آموزش، اقدام به ویژگی های جدید مخصوص کلاس درس در سیستم عامل کروم کرده است. اولین مورد Screencast است، یک اپلیکیشن داخلی جدید که به معلمان اجازه می‌دهد تا یک کتابخانه ویدیویی از درس‌ها بسازند و دانش‌آموزان می‌توانند در صورت غیبت در کلاس یا نیاز به کمک برای انجام تکالیف به آن مراجعه کنند. این نرم افزار که از نسخه M103 سیستم عامل کروم موجود است، دارای ابزارهایی برای برش و رونویسی کلیپ ها است.

گوگل اشاره کرد که دانش آموزان همچنین می توانند از این اپلیکیشن برای ایجاد گزارش های ویدیویی و به اشتراک گذاری ایده ها با همکلاسی ها استفاده کنند. علاوه بر این، Screencast از ورودی قلم پشتیبانی می‌کند و به معلمان و دانش‌آموزان اجازه می‌دهد ویدیوهای خود را بنویسند و نقاشی کنند. اشتراک‌گذاری از طریق Google Drive انجام می‌شود و به دانش‌آموزان امکان می‌دهد به محتوایی که معلمانشان در مدرسه و خانه آپلود می‌کنند دسترسی داشته باشند.

ویژگی دیگری که گوگل امروز معرفی کرد، یک حالت Cast Moderator است که به معلمان امکان می دهد کنترل بیشتری بر ارائه های روی صفحه و سایر محتوای به اشتراک گذاشته شده به صورت بی سیم در کلاس درس خود داشته باشند. با کمک یک کد دسترسی، این ویژگی به مربیان این قدرت را می‌دهد که نمایش‌های مخرب را خاموش کنند. قبل از اینکه این ویژگی به طور گسترده در دسترس قرار گیرد، گوگل قصد دارد یک برنامه بتا برای آزمایش این ویژگی با گروهی از مدارس در تابستان امسال اجرا کند. پس از در دسترس قرار گرفتن، با مرورگر کروم شرکت، سیستم عامل کروم و دستگاه های گوگل تی وی کار خواهد کرد.

گوگل همچنین امروز اعلام کرد که با Figma، یک ابزار طراحی گرافیکی مشترک، برای بهینه سازی نرم افزار خود برای کروم بوک ها شریک شده است. با این مشارکت، مدارس در آمریکا می توانند نسخه بتای رایگان نرم افزار را از طریق Google Admin Console دانلود کنند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا