نرم افزار و اینترنت

افزودن چند ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به تماس های مایکروسافت تیمز

مایکروسافت از در دسترس بودن چند ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به ویژه با تمرکز بر بهبود کیفیت تماس برای تیمز خبر داده است. در حالی که تیمز قبلاً دارای چند ویژگی هوش مصنوعی برای بهبود ویدیو و صدا بود، امروز چند ویژگی جدید مانند Echo Cancellation و de-Reverberation اعلام شد.

Echo Cancellation چیزی است که شما انتظار دارید. این یک مشکل نسبتاً رایج را حل می کند که در آن صدا می تواند بین دستگاه های ورودی و خروجی رایانه شما حلقه بزند و باعث ایجاد افکت اکو در حین پخش مجدد صدا شود. با استفاده از هوش مصنوعی، تیمز می‌توانند تفاوت بین صدای شما و صدای بلندگو را تشخیص دهند و اکو را بدون تحریف صدای شما حذف کنند.

از سوی دیگر، De-Reverberation به سناریوهای خاصی می‌پردازد که در آن آکوستیک اتاق شما می‌تواند باعث شود صدای شما سطحی به نظر برسد، به خصوص زمانی که از میکروفون دور هستید. در این سناریوها، تیمز اکنون می‌توانند از یک مدل یادگیری ماشینی برای گرفتن صدای ضبط‌شده و شفاف‌تر کردن آن استفاده کنند، گویی که با یک میکروفون با برد نزدیک صحبت می‌کنید.

یکی دیگر از ویژگی های مهم وقفه پذیری است، همانطور که مایکروسافت آن را می نامد. این به طور خاص برای موقعیت هایی است که از هدست استفاده نمی کنید، بنابراین صدای تماس از طریق بلندگوهای شما می آید. از آنجایی که تماس‌های ویدیویی امکان پخش صدای دوطرفه را فراهم می‌کنند، برای رایانه دشوار است که آنچه را که می‌گویید بدون ضبط صدای فردی که صحبت می‌کند، ضبط کند، که اگر بخواهید حرف شخصی را که در آن زمان صحبت می کند قطع کنید، شنیدن صحبت های شما را سخت می کند. به همین دلیل است که احتمالاً از هدست برای تماس استفاده می کنید.

اکنون، مایکروسافت یک مدل هوش مصنوعی با 30000 ساعت نمونه گفتار را آموزش داده تا بتواند صداهای نامطلوب را فیلتر کند، بنابراین صدای همه افراد حتی زمانی که همزمان با هم صحبت می‌کنند می‌توانند به طور تمیز وارد شوند.به نظر می‌رسد که اینها تنها ویژگی‌هایی هستند که امروزه واقعاً جدید هستند، اما مایکروسافت همچنین چند قابلیت دیگر را که اخیراً عرضه شده‌اند را برجسته کرده است. به عنوان مثال، Teams از قبل از لغو نویز پس‌زمینه در حین تماس‌ها پشتیبانی می‌کند تا دیگران مجبور نباشند با اتفاقاتی که در اطراف شما می‌افتد پریشان شوند.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا