گوناگون

آمازون اولین ربات انبار سیار کاملاً مستقل خود را معرفی کرد

آمازون اولین ربات متحرک کاملاً مستقل خود را معرفی کرد که برای جابجایی گاری‌های بزرگ در انبارهای خود طراحی شده است. این ربات پروتئوس (Proteus) نام دارد و آمازون می‌گوید برخلاف برخی از ربات‌های قبلی خود که در قفس جدا نگه داشته می‌شد، می‌تواند با خیال راحت در اطراف کارکنان انسان حرکت کند. آمازون می‌گوید ربات‌های پروتئوس دارای «فناوری پیشرفته ایمنی، ادراک و ناوبری» هستند و ویدیوی یوتیوب، نشان می‌دهد که ربات‌ها در حین حرکت چراغ سبزی به جلوی خود می‌تابند. هنگامی که یک انسان وارد پرتو می شود، ربات از حرکت باز می ایستد، سپس پس از دور شدن فرد، کار را از سر می گیرد.

این شرکت همچنین چندین سیستم رباتیک دیگر را معرفی کرده است. اولی ربات کاردینال Cardinal، یک بازوی رباتیک است که می تواند بسته های تا وزن 50 پوند را بلند و جابجا کند، که آمازون امیدوار است سال آینده آن را در انبارها مستقر کند. این شرکت می‌گوید که سیستم‌های بینایی رایانه‌اش به آن اجازه می‌دهند بسته‌های فردی را انتخاب و بلند کنند.

پست آمازون همچنین فناوری‌هایی را نشان می‌دهد که می‌تواند به کارمندان اجازه دهد اسکنرهای دستی را که برای ثبت بارکد استفاده می کردند، حذف کنند. در عوض، کارگران در مقابل یک سیستم دوربین می ایستند که بسته ها را بدون مکث برای اسکن برچسب تشخیص می دهد. جزئیات زیادی از در نحوه عملکرد یادگیری ماشینی و سیستم دوربین 120 فریم بر ثانیه این جز ترکیبی وجود ندارد، اما این افکت مشابه چیزی است که از فناوری Just Walk Out این شرکت دیده‌ایم که به آن امکان می‌دهد فروشگاه‌های بدون صندوق بسازد.

همانطور که اغلب در مورد فناوری جدید ربات اتفاق می افتد، نگرانی های بالقوه نیروی کار وجود دارد. علیرغم گزارش‌های اخیر مبنی بر اینکه آمازون به زودی برای یافتن کارگر با مشکل مواجه خواهد شد، این شرکت می‌گوید به‌جای استخدام افراد به دنبال ساخت ربات‌ها نیست. یکی از مدیران بخش روباتیک آمازون به صراحت به فوربس گفت که «جایگزینی مردم با ماشین‌ها فقط یک اشتباه است» که می‌تواند منجر به از کار افتادن یک شرکت شود. با این حال، ربات‌ها می‌توانند نقشی در تنظیم سرعت کاری ایفا کنند که انسان‌ها برای حفظ ایمنی آن تلاش می‌کنند، چیزی که قبلاً در شرکت با سیستم‌های مدیریت خودکار اتفاق افتاده است. سیستم اسکن جدید به خصوص به نظر می رسد که می تواند انتظارات غیر واقعی در مورد سرعت حرکت کارگران ایجاد کند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا