نرم افزار و اینترنت

آغاز هشدار مایکروسافت به کاربران در مورد پایان پشتیبانی ویندوز 8.1

ویندوز 8.1 در 10 ژانویه 2023 به پایان عمر خود (EOL) می رسد و مایکروسافت بزودی با اعلان هایی در مورد “مرگ” آینده، افرادی را که از این سیستم عامل استفاده می کنند، آزار خواهد داد. مایکروسافت می‌گوید کاربران پیام‌هایی مشابه پیام‌هایی که شرکت قبل از EOL ویندوز 7 استفاده می‌کرد، دریافت خواهند کرد.

پیامی در مورد ویندوز 8.1 که به زودی به پایان عمر خود می رسد شامل گزینه هایی برای دریافت اعلان بعداً، دریافت آن پس از 10 ژانویه 2023 و کسب اطلاعات بیشتر است. دومی کاربران را به یک مقاله پشتیبانی اختصاصی راهنمایی می کند، جایی که مایکروسافت توضیح می دهد که پایان پشتیبانی به چه معناست و کاربران چه کاری می توانند انجام دهند.

جالب اینجاست که مایکروسافت گفته است که در حال حاضر مسیرهای ارتقاء رایگان از ویندوز 8.1 به ویندوز 11 و 10 را ارائه نمی دهد، به این معنی که کاربران باید به فکر خرید مجوز برای نسخه جدیدتر باشند. این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که کاربران پایبند به ویندوز 8.1، باید به فکر خرید رایانه جدیدی باشند که از ویندوز 11 یا 10 پشتیبانی می کند زیرا رایانه های ساخته شده برای ویندوز 8.1 “با فناوری حدود 10 سال طراحی شده اند.”

ویندوز 8.1 که در 17 اکتبر 2013 منتشر شد، تلاش مایکروسافت برای رفع مشکلی بود که با انتشار اولیه ویندوز 8 شکسته بود. این دکمه منوی استارت سنتی را در کنار گزینه راه‌اندازی مستقیم به دسکتاپ به جای منوی استارت بازطراحی شده، بازگرداند. ویندوز 8.1 همچنین شامل اینترنت اکسپلورر 11 (در آرامش باشید)، ادغام بهبود یافته با OneDrive و سایر ترفندها بود.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا