پس از بررسی مواد مغذی اضافی که رژیم غذایی شما نیاز دارد، مهم است که ویتامین های خود را به طور مداوم مصرف کنید، به خصوص اگر بخشی از رژیمی باشد که پزشک شما تجویز کرده است. خوشبختانه، گوشی هوشمند می تواند در این مورد به شما کمک کند. چندین اپلیکیشن وجود دارد که می تواند به شما یادآوری کند که ویتامین های خود را مصرف کنید و میزان مصرف کلی خود را پیگیری کنید.

1. ViCa Vitamin Tracker

یکی از برنامه هایی که باید بررسی کنید و به طور خاص برای پیگیری میزان مصرف ویتامین و ریزمغذی های شما طراحی شده، ViCa است. این جذاب ترین نرم افزار نیست، اما کار را انجام می دهد. در تب Diary، می‌توانید غذایی را که هر روز می‌خورید ثبت کنید تا برنامه بتواند مواد مغذی مصرفی شما را نیز تجزیه کند. در Explore، همچنین می توانید غذاهای مورد علاقه و دستور العمل های خود را ذخیره کنید تا سریعتر آنها را به دفتر خاطرات خود اضافه کنید.

همانطور که از ViCa استفاده می کنید، برنامه یک گزارش هفتگی و ماهانه نیز به شما ارائه می دهد. حتی راه‌هایی برای سفارشی‌سازی یادآورهای خود در تنظیمات اعلان‌های پوش ارائه می‌دهد. نسخه حرفه ای ابزارهای مفید دیگری مانند برنامه ریز منو، غذاها و دستور العمل های سفارشی و ردیابی دقیق تر مواد مغذی را باز می کند.

2. Vitamin Check

در حالی که این اپلیکیشن میزان مصرف ویتامین شما را پیگیری نمی کند، اما می تواند برای کمک به درک شما از مواد مغذی و غذاهایی که باید آنها را دریافت کنید بسیار مفید باشد. برای شروع، ویتامین چک یک ابزار New Diagnosis دارد که در آن علائم خود را انتخاب می کنید و به اپلیکیشن اجازه می دهید کمبودهای احتمالی را ارائه دهد. روی ویتامینی که می‌خواهید درباره آن بیشتر بدانید ضربه بزنید و بلافاصله گزارشی از جزئیات منابع، توصیه‌های دوز و موارد دیگر دریافت می‌کنید.

شما می توانید از ویژگی Nutrient Data در صفحه اصلی به این اطلاعات دسترسی داشته باشید که حاوی تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز شما است. Vitamin Check همچنین ابزار جستجوی غذا را ارائه می دهد، بنابراین می توانید یاد بگیرید که از چه غذاهای مختلف درست می شود. سپس، می دانید چه چیزی بپزید یا سفارش دهید. اگر همچنان به یادآوری می‌خواهید، می‌توانید با اپلیکیشن ها و افزونه ها که می‌توانند داده‌ها را در طول زمان پایش کنند، Google Calendar را کارآمدتر کنید.

3. Nutrilio

با اپلیکیشن‌های زیادی مواجه می‌شوید که مصرف غذای شما را به‌طور کلی دنبال می‌کنند، از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی. Nutrilio انتخاب خوبی است، اگر پیچیده باشد. تا آنجا که به مکمل ها مربوط می شود، می توانید آنچه را که هر روز مصرف می کنید، ثبت کنید. اگر ماده مغذی شما قبلاً در لیست نیست، می توانید گزینه های جدیدی اضافه کنید.

علاوه بر این، برگه آمار گزارشی از میزان مصرف ویتامین شما و همچنین طی 30 و 90 روز گذشته دارد. ارتقاء به Nutrilio Plus به شما امکان می‌دهد از هدف Take Vitamins و ویژگی‌های آن، که شامل یادآورهای خاص و تنظیم فرکانس است، استفاده کنید.

4. MyNetDiary

مانند Nutrilio، اپلیکیشن MyNetDiary دارای ویژگی های پیگیری ویتامین در کنار بسیاری دیگر برای مدیریت اهداف رژیم غذایی شما است. جدا از اطلاعات در مورد مواد مغذی مختلف، می‌توانید به سادگی از طریق تب Vitamins در منوی برنامه، آنچه را که در روز مصرف کرده‌اید یادداشت کنید. اما می توانید مکمل های خود را نیز در دفتر خاطرات غذایی خود بگنجانید.

به عنوان مثال، علاوه بر وعده صبحانه خود، می توانید یک قرص زینک خود را نیز اضافه کنید. اگر یک محصول یا مارک شناخته شده است، اطلاعات بیشتری در مورد محتوای آن تبلت دریافت خواهید کرد. MyNetDiary یک سرویس چند منظوره است که بسیار فراتر از ردیابی ویتامین است. اگر می‌خواهید مصرف مکمل‌های خود را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید، این یک برنامه خوب برای امتحان است.

5. MyFitnessPal

MyFitnessPal اپلیکیشن دیگری با ویژگی‌های فراوان برای سبک زندگی سالم، از جمله یادداشت‌های روزانه غذایی، پیگیری ورزش، برنامه‌های غذایی، و خوراک خبری برای اشتراک‌گذاری تجربیات جامعه است. از نظر مدیریت مصرف ویتامین، می توانید مواد مغذی را در هر ظرفی که انتخاب می کنید ببینید. همانطور که پیشرفت می کنید، همچنین می توانید ارزش غذایی کلی آنچه را که هر روز مصرف می کنید، ببینید.

به عنوان مثال، اگر امروز کلسیم کافی دریافت نکردید، فردا می توانید با انتخاب غذاهایی با آن ماده مغذی خاص آن را جبران کنید. برای ابزارهای ماکرو اضافی و راهنمایی، به یک حساب ممتاز MyFitnessPal نیاز دارید، اما یک ماه آزمایشی رایگان برای شما وجود دارد تا ویژگی‌های آن را آزمایش کنید، مانند آموزش مقدمه ردیابی ماکرو، قبل از اینکه خودتان را وقف این سرویس کنید.

6. Lifesum

اگر به اپلیکیشن های تناسب اندام قوی علاقه دارید، Lifesum را نیز بررسی کنید. این اپلیکیشن خاطرات غذایی، آموزش ها و پشتیبانی زیادی را ارائه می دهد. با این حال، یک نقطه ضعف بزرگ این است که شما فقط با یک بسته پریمیوم می توانید به ویژگی های پیگیری ماکرو دسترسی داشته باشید.

اگر تصمیم به سرمایه گذاری دارید، می توانید منتظر اطلاعات عمیق تغذیه ای و همچنین توانایی تعیین اهداف برای دریافت ویتامین خود باشید. با توجه به تعداد اپلیکیشن هایی مانند این، ارزش مقایسه آنها و یافتن بهترین موارد برای شما را دارد. به عنوان مثال، آیا Lifesum بهتر از MyFitnessPal است و چگونه تصمیم می گیرید؟

7. Cronometer

کرنومتر یک جایگزین عالی برای Lifesum است که طرح‌بندی ساده‌تر اما ویژگی‌های مشابه و موارد رایگان بیشتری را ارائه می‌دهد. وقتی نوبت به مدیریت مواد مغذی می‌رسد، یک تجزیه اساسی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر محتویات غذاهای مختلف دریافت می‌کنید. اما همانطور که مواردی را به دفتر خاطرات روزانه خود اضافه می کنید، می توانید به طور خاص مکمل ها را نیز جستجو کنید.

علاوه بر این، اگر به Settings > Targets > Nutrient Targets بروید، ابزار بسیار مفیدی خواهید یافت که میزان مصرف روزانه و حداکثر آستانه شما را نشان می دهد. همچنان می‌توانید این توصیه‌ها را بر اساس نیازها و تجربیات خود سفارشی کنید. در اینجا همچنین می توانید یاد بگیرید که هر ماده مغذی چه کاری انجام می دهد و چه غذاهایی حاوی آن است. اشتراک پولی سایر ویژگی‌های پیگیری مانند زمان‌بندی هدف و امتیازات تغذیه را در اختیار شما قرار می‌دهد. حتی بدون این مزایا، Cronometer یک برنامه خوب و مقرون به صرفه برای پیگیری سلامت کلی شما است.

8. MyPlate

MyPlate یکی دیگر از گزینه های ساده شمارش کالری است که می توانید از آن برای نظارت بر مصرف ویتامین استفاده کنید. می‌توانید وعده‌های غذایی و ورزش خود را پیگیری کنید و آن را به Google Fit، یکی از بهترین برنامه‌های سلامتی و تناسب اندام در گوگل پلی، متصل کنید. بدون عضویت طلایی، میزان مصرف مواد مغذی شما خیلی دقیق نیست.

شما می توانید پروتئین، چربی و کربوهیدرات اصلی هر غذا و تعداد کلی آنها را در دفترچه خاطرات غذایی روزانه خود مشاهده کنید. اهدافی که می توانید از منوی MyPlate خود تعیین کنید، برای مواد مغذی ساده و درشت مغذی مانند پروتئین، سدیم و فیبر نیز در نظر گرفته شده است. اعضای پریمیوم ابزارهای ردیابی مواد مغذی بهتری دریافت می‌کنند، بنابراین برای استفاده از آن برای پیگیری ویتامین، بهتر است برای باز کردن خدمات کامل MyPlate مشترک شوید.

9. My Therapy

علاوه بر برنامه‌های یادآوری غذایی، ممکن است خدمات یادآوری قرص‌ها برای یادآوری مصرف ویتامین‌هایتان مفید باشد، در حالی که My Therapy عمدتاً برای دارو طراحی شده، می‌توانید با تایپ کردن ویتامین مورد نیاز خود برنامه‌ای برای مکمل‌های خود ایجاد کنید و تعداد دفعات مصرف را انتخاب کنید، برای مصرف آن برنامه ریزی کنید و مشخص کنید که در حال حاضر چند قرص دارید و حداقل میزان مصرف شما چقدر باشد.

سپس، برنامه زمانی که زمان مصرف مکمل‌هایتان فرا می‌رسد، زمانی که کم می‌شوید و موارد دیگر به شما هشدار می‌دهد. در تب Progress، نمودارها و فهرست‌هایی از مکمل‌هایی را که قبلاً مصرف کرده‌اید نیز دریافت می‌کنید، بنابراین می‌توانید میزان مصرف خود را پیگیری کنید – این ویژگی اگر رژیم سخت‌گیری دارید، عالی است.

10. TakeYourPills

اگر ردیاب‌های دارویی را به لاگ رژیم ترجیح می‌دهید، TakeYourPills را بررسی کنید. همچنین استفاده از آن رایگان و بسیار آسان است تا از مکمل های مصرفی خود استفاده کنید. در دفتر خاطرات خود، می‌توانید به سرعت دارو، دوزها و یادداشت‌ها را اضافه کنید، و آن را به مکانی مناسب برای یادداشت کردن پیشرفت سلامت خود و همچنین دفعات مصرف ویتامین‌های خود تبدیل کنید.

از نظر ثبت مواد مغذی مورد نیاز خود، نام، دستورالعمل‌ها و دوز هر مکمل را پر می‌کنید و حتی شکل آن‌ها را برای حس بصری انتخاب می‌کنید. هنگامی که آن را ذخیره می کنید، TakeYourPills آن را به برنامه شما اضافه می کند و در صورت لزوم به شما اطلاع می دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *