موزیلا به تازگی جدیدترین نسخه مرورگر فایرفاکس 102 را برای کاربران لینوکس، ویندوز و مک اواس منتشر کرد. نسخه 102 با بهبودهایی برای رابط کاربری دانلودها، پشتیبانی بهتر از زیرنویس در تصویر در تصویر، اصلاحات مختلف و بهبودهای امنیتی، اکنون برای همه کاربران در کانال Stable در دسترس است.

در ادامه می توانید ویژگی ها و بهبودهای مختلف نسخه 102 فایرفاکس را مشاهده کنید.

  • از شلوغی پنجره های زیاد روی صفحه نمایش خود خسته شده اید؟ اکنون می توانید هر بار که دانلود جدیدی شروع می شود، باز شدن خودکار پنل دانلود را غیرفعال کنید.
  • فایرفاکس اکنون هنگام پیمایش سایت ها در حالت سختگیرانه ETP، ردیابی پارامتر پرس و جو را کاهش می دهد.
  • زیرنویس‌ها و زیرنویس‌ها برای تصویر در تصویر (PiP) اکنون در دیزنی پلاس، SonyLIV، Dailymotion، Funimation، Tubi در دسترس است. ویژگی جدید به شما این امکان را می‌دهد که ویدیو را در یک پنجره کوچک که به گوشه‌ای از صفحه سنجاق شده است، در حین پیمایش بین برنامه‌ها یا مرور محتوا در صفحه اصلی مشاهده کنید.
  • هنگام استفاده از صفحه‌خوان در ویندوز، فشار دادن enter برای فعال کردن یک عنصر دیگر خراب نمی‌شود یا روی عنصر اشتباه و/یا پنجره برنامه دیگری کلیک نمی‌کند. برای نابینایان یا با دید بسیار محدود، این فناوری آنچه را که روی صفحه نمایش است با صدای بلند می خواند و کاربران می توانند آنها را با نیازهای خود تطبیق دهند.
  • اصلاحات امنیتی مختلف

فایرفاکس 102 همچنین در کانال Extended Support Release موجود است، جایی که جایگزین فایرفاکس 91 می شود. این شامل تمام تغییرات، بهبودها و اصلاحاتی است که موزیلا از زمان عرضه فایرفاکس 91 در کانال پایدار اجرا کرده است. کاربران سازمانی می توانند یک تغییرات جامع برای Firefox 102 ESR در اسناد رسمی پیدا کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *